Sivuja:
Toiminto
  • #1 kirjoittanut "Masi" 02 Sep 2017
  • Eli nyt se jo heti kun 140 000km tuli mittariin ensimmäisen vian lykkäsi.
    Lämmityslaitteen puhallin toimii ainostaan 4 asennossa.
    Mutta ettei liian helpoksi menisi, niin katkaisin muuttui samalla jäykäksi
    ja jos kääntää 1- 3 asentoon katkaisimen niin ei puhallusta, mutta välillä syttyy
    ilmastoinnin valo palamaan jos ilmastointi on päällä.
    Mistähän kohti tuota moottorin etuvastusta lähtisi etsimään, moottorilla vai katkaisijalta ?
    Ja mistähän noita uusia osia kannattaisi etsiä, e Bay ?
  • #2 kirjoittanut smy 02 Sep 2017
  • Eli nyt se jo heti kun 140 000km tuli mittariin ensimmäisen vian lykkäsi.
    Lämmityslaitteen puhallin toimii ainostaan 4 asennossa.
    Mutta ettei liian helpoksi menisi, niin katkaisin muuttui samalla jäykäksi
    ja jos kääntää 1- 3 asentoon katkaisimen niin ei puhallusta, mutta välillä syttyy
    ilmastoinnin valo palamaan jos ilmastointi on päällä.
    Mistähän kohti tuota moottorin etuvastusta lähtisi etsimään, moottorilla vai katkaisijalta ?
    Ja mistähän noita uusia osia kannattaisi etsiä, e Bay ?

    Jos katkaisin muuttui jäykäksi tulee ensin mieleen ihan mekaaninen vika siinä katkaisijassa. Ilmastoinnin valo taas saattaa johtua siitä että ilmastointi ei voi olla auton mielestä päällä jos puhaltimen katkaisija on sen mielestä nollassa.
  • #3 kirjoittanut "Masi" 02 Sep 2017
  • Ilmeisti tuon kotelon sisällä on moottori ( alempi kuva )
    Ja miten lie tuo ylemmän kuvan paneli missä säätimet on kiinni irtoaa ?





  • #4 kirjoittanut mjo33400 02 Sep 2017
  • Noi säätönupit lähtee varmaankin vetämällä pois ja alla iso mutteri joka irroitetaan niin saa paneelin pois. Tämä siis ei ole tietoa vaan arvailua. ;)
  • #5 kirjoittanut "Masi" 02 Sep 2017
  • Väärin arvattu ;)
    Koitin vetää nupeista ja uskallus loppui kun tuntui että koko kojelauta tulee mukana.
    Koitin kuvia räpsiä huonolla menestyksellä.











  • #6 kirjoittanut Speed 02 Sep 2017
  • Omasta Ducatosta paloi vastus,  mikä on siinä puhallinkotelossa, ja silloin toimii tietysti pelkästään täysteholla joka ohittaa vastuksen.
  • #7 kirjoittanut "Masi" 02 Sep 2017
  • Eli kotelo auki, kiitos.
  • #8 kirjoittanut "Masi" 03 Sep 2017
  • Moottori löytyi, mutta siinä touhutessa sähköliitintä rupesin
    Irroittamaan niin liitin tuntui olevan löysässä. No heiluttelin vähän ja kas kummaa kaikki nopeudet rupesi toimimaan. Eli liitin auki,  suihkaus WD 40 ja taas vaan toimii. Eli paikat kiinni ?





  • #9 kirjoittanut Arska 03 Sep 2017
  • Tarkasta liittimen kunto. Ne tuppaa sulamaan.
  • #10 kirjoittanut mobileman 03 Sep 2017
  • Mulla oli eräässä vm.08 jumperissa juurikin tuota samaa vikaa.
    Oli nuo johdot kans löysällä / osa liittimistä sulanu.. en ite purkanu mutta näin sanoi huoltoukko.
    Ja sen etuvastuksen se kaivoi sieltä vänkärin jalkatilasta, olsiko jopa ollu noitten löysällä olleiden johtojen jatkeena.

    Sitten ne keskikonsolin säätimet... ovat kiinteä paketti ja kuulemma tosi iso purettava, joutuu vissiin purkamaan enemmänkin kojelautaa eestä.
    Mulla on yksi tuommonen rikkinäinen säädinpaketti olemassa mistä saa kuvia ym. Jos on tarvista.
    Mulla meni se puhaltimen säätönopeusnuppi totaaliveltoksi.

    Olin itse just sopivasti lomalla kun tuo lasahti ja en oo ihan varma että mitä kaikkea sillä kerralla rempattiin, muuta lasku oli 1100e :-[ ja suurin osa liitty tohon säädinpakettiin ja sen vaihtoon
  • #11 kirjoittanut "Masi" 03 Sep 2017
  • Siinähän se vastus on suoraan päällä yhdellä ruuvilla kiinni. Ehjät oli molemmat. Ei ollut muovit muotoa muuttaneet.
  • #12 kirjoittanut smy 03 Sep 2017
  • Mulla oli eräässä vm.08 jumperissa juurikin tuota samaa vikaa.
    Oli nuo johdot kans löysällä / osa liittimistä sulanu.. en ite purkanu mutta näin sanoi huoltoukko.
    Ja sen etuvastuksen se kaivoi sieltä vänkärin jalkatilasta, olsiko jopa ollu noitten löysällä olleiden johtojen jatkeena.

    Sitten ne keskikonsolin säätimet... ovat kiinteä paketti ja kuulemma tosi iso purettava, joutuu vissiin purkamaan enemmänkin kojelautaa eestä.
    Mulla on yksi tuommonen rikkinäinen säädinpaketti olemassa mistä saa kuvia ym. Jos on tarvista.
    Mulla meni se puhaltimen säätönopeusnuppi totaaliveltoksi.

    Olin itse just sopivasti lomalla kun tuo lasahti ja en oo ihan varma että mitä kaikkea sillä kerralla rempattiin, muuta lasku oli 1100e :-[ ja suurin osa liitty tohon säädinpakettiin ja sen vaihtoon

    Ja nettiä kattelee niin ihan tyyppivika. Asiakas maksaa  :(
  • #13 kirjoittanut "Masi" 26 Aug 2018
  • No nyt se katkaisin sanoi sopimuksen irti kesälomareissulla, jäi puhaltamaan 2 nopeudella ja katkaisin ei kääntynyt minnekkään suuntaan tai ainakaan en uskaltanut kääntää tarpeeksi vahvasti.
    No aamulla rupesin purkamaan kojetaulua ja sainkin sen verran että pääsin itse osan irroittamaan.
    Kuvat unohtui ottaa purku vaiheessa, mutta kun kasaan, niin kuvaan sitten uusiksi ja lisään ne tänne.
    Tosin nyt on itse osa pöydällä ja halkaistuna ja syykin näkyy selvästi.
    Lämmennyt aika rajusti, jousikuula joka antaa katkaisialle oikeat kohdat on sulanut.

    Osa on Denso B837  12 V.  Mistähän tuota rupeaisi metsästämään ?














  • #14 kirjoittanut "Masi" 26 Aug 2018
  • Osa tilattu ranska ebayn kautta, hintaa tuli rahteineen 42€.
  • #15 kirjoittanut "Masi" 31 Aug 2018
  • Ja osa tuli, vielä kun olisi asennukselle aikaa.


Sivuja:
Toiminto