rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,  (Luettu 23250 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
    • Matkailuvinkkejä
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #45 : 1.09.2017 kello on 22:37 »
Laitat vaan osoitekirjaan lähiomaisen nimen eteen ICE
Jos meet daiju pimeeksi joskus niin muista viimesillä voimilla kirjottaa se paperi. Saattaa olla joskus, vaikka kolaritilanteessa haasteellista.

Minulla on nuo ICE numerot olleet puhelimessa jo monta vuotta
Samoin puhelinkotelossa ja lompaikossa on tiedot valmiina paperilla, ettei hätätilanteessa tarvitse etsiä paperia ja kynää.
Vieraan puhelimen käyttö voi olla todella vierasta, mutta lukutaitoiset saavat tiedon papereista.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #46 : 2.09.2017 kello on 07:34 »
112-appin latasin heti puhelimiin kun sain tiedon sellaisesta. Tämän topicin ansiosta laitoin aloitusnäyttöön ICE-ikkunat.

Sama täällä. Samsung:ssa sain näkyviin näytölle: asetukset=> lukitusnäyttö => omistajan tiedot

Se mistä johtuu että tärkeimmät/tutuimmat numerot on aakkosissa ensimmäisenä, juontaa nokian ajoilta. Puhelin soitteli ja lähetteli txt omia aikojaan taskusta kun lukitus aukes. Silloin joutu muuttaan osoitekirjaa ja sanoin että jos tulee epämääräinen txt ei tarvi huolestua ja jos soittaa omia aikojaan ja kuulostaa ettei hätää oo niin silloinkaan ei tarvi huolestua.

Kerran onnettomuus tilaanteessa olleen uhrin puhelin soi kojelaudalla niin viranomaiset pisti vaan virrat poikki puhelimesta, sitä en tiedä kuka siihen yritti soittaa, joko huhu oli kiertänyt omaiselle, mutta uhria se ei palastanut kun menehtyi seuraavana päivänä tajuihin tulematta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #47 : 2.09.2017 kello on 09:18 »
Sama täällä. Samsung:ssa sain näkyviin näytölle: asetukset=> lukitusnäyttö => omistajan tiedot

Se mistä johtuu että tärkeimmät/tutuimmat numerot on aakkosissa ensimmäisenä, juontaa nokian ajoilta. Puhelin soitteli ja lähetteli txt omia aikojaan taskusta kun lukitus aukes. Silloin joutu muuttaan osoitekirjaa ja sanoin että jos tulee epämääräinen txt ei tarvi huolestua ja jos soittaa omia aikojaan ja kuulostaa ettei hätää oo niin silloinkaan ei tarvi huolestua.

Joo, jo Nokian Symbian ajoista lähtien vaimon nimi alkaa kolmella a-kirjaimella ja tyttärien kahdella. Ja kenenkään nimi ei oikeasti ala a:lla ;D
Ja ICE on sieltä periytynyt vaimon sukunimeksi ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #48 : 2.09.2017 kello on 20:25 »
Oikeastaan noilla ICE etuliitteillä en ainakaan minä tee enään mitään. Puhelimeen laitoin hätätilanne tietoihin ihan luettelo numerot. Paperille vielä voisi väsätä tai sitten puhelimen taustaan tulostintarralla edes yhden puh.numeron.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:16
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #49 : 5.10.2017 kello on 16:45 »

Ilmeisen toimiva sovellus tuo "112" ,,,

http://www.ksml.fi/kotimaa/Retkeilijä-eksyi-Pyhä-Häkin-kansallispuistossa-–-Paikannettiin-112-puhelinsovelluksen-avulla/1051367?pwbi=776b2fa868e3958053b2512387ebd73d

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:59
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #50 : 5.10.2017 kello on 21:26 »
Mökkeilemässä ja poika pisti viestiä ettei tiedä missä on kun osa porukasta meni mökille ja itse jäi viellä aktiivi puistoon ja itekkin olin n 10km päässä patikoimassa, osa porukasta oli mökillä. Kerrankin kännykän tuijottelusta apua. snapchat:sta katsoi missä sisarukset ja tepasteli mökille.  :)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
  • seniori
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #51 : 6.10.2017 kello on 10:02 »
Myös "aikuiset" hyödyntävät kännykkää.

112 sovellus on käytettävissä, vaikka onkin ollut tarpeeton.

Rouvan löydän likimain Google Play Protect:sta koplattua Paikanna puhelin sovellusta. Valitettavasti samalla hänelle menee tieto kuka kyselee.  8)


Itseni löydän Maastokartta sovelluksella milloin mistäkin.  :)




*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 20:20
  • Tekniikan diletantti
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #52 : 6.10.2017 kello on 10:13 »
Oikeastaan noilla ICE etuliitteillä en ainakaan minä tee enään mitään. Puhelimeen laitoin hätätilanne tietoihin ihan luettelo numerot. Paperille vielä voisi väsätä tai sitten puhelimen taustaan tulostintarralla edes yhden puh.numeron.

Osoita mitä haittaa ICE liitteestä on. Siis miksi ei?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #53 : 6.10.2017 kello on 13:06 »
Osoita mitä haittaa ICE liitteestä on. Siis miksi ei?
Mietin vain, josko ulkomailla ymmärretään 112 sovellusta...

ICE lienee ainakin kansainvälinen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
  • viva la France
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #54 : 6.10.2017 kello on 13:13 »
Mietin vain, josko ulkomailla ymmärretään 112 sovellusta...

ICE lienee ainakin kansainvälinen.
Taitaa olla koko EU:n kattava hälytysnumero 112.
Täällä saa samanlaisen/samankaltaisen sovellutuksen puhelimeen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #55 : 6.10.2017 kello on 17:20 »
Taitaa olla koko EU:n kattava hälytysnumero 112.
Täällä saa samanlaisen/samankaltaisen sovellutuksen puhelimeen.
Tälviisiin kerrotaan sovelluksesta.....

"Toimiiko 112-sovellus ulkomailla?

Sovelluksen kautta voi soittaa hätäpuhelun myös muualla Euroopan Unionin alueella, jossa hätänumero 112 on sama. Sijaintitieto ei kuitenkaan tällöin välity mihinkään hätäkeskukseen. Hätäkeskuslaitoksen toiminta-alue rajoittuu manner-Suomeen. Hätätilanteessa apua antaa aina sijainnin mukainen maa omien toimintaperiaatteid ensa mukaan.

Sovelluksen kautta ei voi soittaa hätäpuhelua EU:n ulkopuolella, elleivät kyseisen maan teleliikenteen asetukset ohjaa 112-numeroon soitettua puhelua paikalliseen hätäpuhelujonoon. Koordinaatit voi kuitenkin tarkistaa manuaalisesti sovelluksesta missä tahansa. Tällöin on huomioitava, että eri maiden hätäkeskuksissa saattaa olla käytössä eri koordinaattimuoto.

Jos siis ulkomailla hätänumeroon soitettaessa tarkistat koordinaatit 112 Suomi -sovelluksesta, muista kertoa paikalliselle päivystäjälle, että koordinaatit ovat Suomessa käytettävässä WGS84-muodossa (DD°MM.mm')."

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:21
  • viva la France
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #56 : 6.10.2017 kello on 17:32 »
Täällä kun soitat hätänumeroon, niin puhelu paikannetaan automaattisesti  ;)
Ei tarvitse miettiä olenko kotona vai kaupassa naapurikunnassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #57 : 6.10.2017 kello on 17:38 »
Täällä kun soitat hätänumeroon, niin puhelu paikannetaan automaattisesti  ;)
Ei tarvitse miettiä olenko kotona vai kaupassa naapurikunnassa.
Siis ilman tuota softaa...?

Pitääkö olla kännykästä paikannus sallittuna.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #58 : 6.10.2017 kello on 17:39 »
Osoita mitä haittaa ICE liitteestä on. Siis miksi ei?
Mikä osoittamisen velvoite minulla on?  :o Kerroin että itse en tarvitse niitä koska puhelimessa on hätätiedot numeroineen saatavilla ihan "soita" napin alta. Olkaa hyvä ja käyttäkää ICE juttuja ihan rauhassa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:10
Vs: "Olen loukkaantunut, en tiedä, missä olen" ,,,
« Vastaus #59 : 6.10.2017 kello on 17:47 »
Mulla on uusi Android 6 tabletti...

Herjaa vain "112 Suomi on pysähtynyt"