Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Asuntovaunu talvisäilytykseen

<< < (11/16) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: Lerssinen -  1.10.2018     kello on 13:30 ---No anteeksi kun sanon mutta tässä asiassa olet, akku on aina omanlaisensa pommi ja jos sitä lataillaan vielä sisätiloissa niin huhhei.

--- Lainaus päättyy ---

Entiwanhaan, kun puhelimet toimi sähkökatkojenkin aikana, keskuksissa oli melko mahtavia akustoja.
En muista sellaisen koskaan jysähtäneen.
Entäs sitten upsit, joita monilla on olohuoneen nurkassa?

Karabiilisti:
Töissä trukitkin kulkee akuilla...sisällä ladataan ja akku painaa kait pitkälti toista tonnia...

Talvella pitää ladata koska akku vähitellen purkaa lataustaan ja sitten kun on laskenut tarpeeksi niin akkuhappo jäätyy...akku pullistuu...repeää ja hapot lorahtaa lattialle...tai läpi lattian riippuen materiaaleista... Ladattu akku ei jäädy.

Lyijyhappo akku ei ole mikään pommi....mutta litium akku voi olla.

Hymer B 654:
  Minä olen akkumyyjän ohjeen mukaan tehnyt niin as.vaunuun kuin as.autooni saman toimenpiteen joka syksy 6 vuoden ajan ilman ongelmaa ,eli akut ladattu täyteen,sitten miinusnavasta johto irti ja se on siinä!Talviseisokin aikana noin 5-6 kuukautta akun itsepurkaus on niin pientä(lue valmistajan tiedote) että en ole koskaan sitä mistään edes huomannut,eikä ole kiinnostanut mittailla koska homma toimii!Ainakin minulla

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 30.09.2018     kello on 13:40 ---Minkä merkkinen oli se älylaturi, ja saitko halavalla.

--- Lainaus päättyy ---
Ctek oli laturimerkki, joka lensi mäkeen...

Eipä silti, mulla on nyttenkin neljä Ctekkiä, joista yksi kiinteästi retkuiluautossa.
En kyllä pidä sitäkään jatkuvassa latauksessa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  1.10.2018     kello on 17:46 ---Ctek oli laturimerkki, joka lensi mäkeen...

Eipä silti, mulla on nyttenkin neljä Ctekkiä, joista yksi kiinteästi retkuiluautossa.
En kyllä pidä sitäkään jatkuvassa latauksessa.

--- Lainaus päättyy ---

Oliko vika laturissa vai akussa. Minullakin mykistyi yksi C-tekki. Antoivat uuden, vaikka takuu oli mennyt umpeen.
En osaa ottaa kantaa akun talvisäilytykseen, kun kuljin on käytössä ympäri vuoden.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View