rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Asuntovaunu talvisäilytykseen  (Luettu 20501 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Asuntovaunu talvisäilytykseen
« : 27.08.2017 kello on 12:46 »
 Tänään viimeinen reissu tehty Lmc llä ja aika laittaa vaunu talvisuojaan katokseen.

Ensin vaunu on tyhjätty ja pesty sisältä ja kloridit laitettu muhimaan likavesisäiliöön.

Pesun jälkeen jääkaapit, mikrot ym vielä lopuksi vedetty etikka liuoksella. Wc pönttö pesty ja tyhjätty wc huuhtelusäiliö wc säiliöön.

Vaunu pesty ulkoa, myös koko katto.

Pesun jälkeen ensi viikolla pitää vielä laittaa pakkasnesteet wc säiliöön ja lavuaarin putkiin. Ja yrittää tyhjätä vesihanat.

Toukokuussa sitten otetaan seuraavan kerran esille.







  • Vieras
  • Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #1 : 27.08.2017 kello on 13:47 »
    Tänään viimeinen reissu tehty Lmc llä ja aika laittaa vaunu talvisuojaan katokseen.

    Kuinkas kauan tämä vaunu on sulla ollutkaan ? Harvassa vaunussa noin puhdasta kattoa näkee, hiukan tuo vessan kattoluukku tosin latistaa sitä täydellisyyttä.  ;D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #2 : 27.08.2017 kello on 13:59 »
    Kuinkas kauan tämä vaunu on sulla ollutkaan ? Harvassa vaunussa noin puhdasta kattoa näkee, hiukan tuo vessan kattoluukku tosin latistaa sitä täydellisyyttä.  ;D

    Tämä vaunu on ollut minulla ehkä 6 vuotta. Ja hyvin on toiminut, eikä ainuttakaan lommoa tai naarmua.

    Se valkoinen luukku, joka tuossa on yläsängyn päällä, on ilmastointi luukku, se on puhdas mutta pinnaltaa "matta" valkoinen, siinä päällä näkyy vesi raidat. Ei lika raidat. Vessassa on  vielä oma kattoluukku, tuosta kuvasta puuttuu siis 2 kattoluukkua ja yksi ilmastointi räppänä.

    Jos oikein olen käsittänyt tämä vaunu ei ole koskaan nähnyt lunta. Ensimmäisellä omistajalla tämä oli myös tallissa.

  • Vieras
  • Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #3 : 27.08.2017 kello on 14:46 »
    Mitäs vuosimallia tämä lmc edusti? Tuo katon pesu ja muutenkin huolellinen ulkokuoren pesu tekee vaunulle/autolle ihmeitä. Pesin kans hobbyn katon kun oli täysin puunmoskan peitossa. Vielä ennen talliin ajoa uusi pesu Thumb

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #4 : 27.08.2017 kello on 14:47 »
    Mitäs vuosimallia tämä lmc edusti? Tuo katon pesu ja muutenkin huolellinen ulkokuoren pesu tekee vaunulle/autolle ihmeitä. Pesin kans hobbyn katon kun oli täysin puunmoskan peitossa. Vielä ennen talliin ajoa uusi pesu Thumb

    Tuo LMC  oli rekisteröity 2007.

    Eli 10 vuotta vanha.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #5 : 27.08.2017 kello on 19:30 »
    On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
    • Kulkija
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #6 : 27.08.2017 kello on 20:09 »
    Mukavia on jokuset loppusyksyn tai jopa talven reissut, mutta tammi-maaliskuussa olen viettänyt rokulia minäkin. Ja alkaahan tässä käyttö harventua, vaan ei sentään vielä lopeteta. :)

    ...meillä lapset on pärjännyt, vaikka ulkona on ollut lähes -20 C. Ehkä en nyt ymmärtänyt pointtia.>

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #7 : 27.08.2017 kello on 20:09 »
    On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

    Se on juurikin noin. Tämä sää alkasi olla jo siinä rajoilla lasten kanssa.

    Ja talvella en aja rinteen juurelle vaunun ja lasten kanssa.

    Soliferilla jotain pistokeikkoja talvella / viikkonloppu vierailuille.

    Talvella tuo tavaran määrä on moninkertainen ja kenkiäkin on monenlaisia  ja siihen vielä tavaroiden kuivatus, että huh huh.

    Pitäisi olla talvella oma etuteltta, jossa olisi  kuivauskaappi ; )

    Siksi LMC nyt talliin ja talvella mennään mökeissä.





    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:57
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #8 : 27.08.2017 kello on 20:41 »
    On suomessa vaan ikävä kun 3kk on tehokasta käyttöaikaa. Itse nyt olen venyttänyt 6-7kk:n ajalle mutta kyllä se lokakuussa alkaa olla näissä olosuhteissa väkisin yrittämistä. Varsinkin loppupuolella kun illat pimenee aikaisin.

    Viikolla 10 aloitettiin ja tarkoitus on liikkua lokakuun loppuun. vaunu lepää sydäntalven 4kk sateensuojassa katon alla.
    Pimeissä illoissa on oma viehätyksensä kun saa poltella tunnelmavaloja ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #9 : 27.08.2017 kello on 21:02 »
    Mukavia on jokuset loppusyksyn tai jopa talven reissut, mutta tammi-maaliskuussa olen viettänyt rokulia minäkin. Ja alkaahan tässä käyttö harventua, vaan ei sentään vielä lopeteta. :)

    ...meillä lapset on pärjännyt, vaikka ulkona on ollut lähes -20 C. Ehkä en nyt ymmärtänyt pointtia.>

    Joo ei kyse olekaan lasten pärjäämisestä tms. Vaan lähinnä omasta viihtyvyydestä.

    Talvella kun on  viikon loma, niin keväällä on lähdetty lappiin/kainuuseen hiihtelemään ja vuokrattu mökki. Olen saanut mökin yleensä vuokrattua 500 €.

    Vaunulla kun menisi lappiin, niin vuorokausi hinta pyörii siinä 50 € per yö eli 7 vrk = 350 €. 

    Olen kokenut, että mökki on talvella "helpompi" kuin vaunu.  Esim tämä vaatehuolto on mukavampaa mökissä kuin vaunussa.

    Tämän päälle sauna ja suihku asiat toimii "helpommin" mökissä kuin vaunussa, eikä likavesien kanssa tarvitse pakkasessa ihmetellä.

    Toki toisella vaunulla tehdään yksittäisiä reissujakin talvella, mutta ne eivät kohdistu rinteen juurelle. 

    Eli jos lähdemme ns hiihtolomalle,  niin silloin menemme mökkiin. 

    Siksi tuo LMC meni nyt talliin ja otetaan toukokuussa esille. 

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:09
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #10 : 27.08.2017 kello on 21:39 »
    Itse olen pohtinut kovasti jos ajelisi syksyllä sen 4000km ja veisi auton talvisäilöön aurinkorannikolle. Olisi siellä sitten käytössä koko talven milloin sinne haluaisi mennä.
    Ongelma on lähinnä että mihinkä sen sinne jättäisi. Pitäisi vähän laittaa varmaan kyselyä sinne suuntaan...
    Saisi siirrossa mukavan euroopan kiertely-syyslomankin. Fiatin huoltopaikkoja tuolta varmaan löytyy hyvään hintaankin.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #11 : 27.08.2017 kello on 21:47 »
    Itse olen pohtinut kovasti jos ajelisi syksyllä sen 4000km ja veisi auton talvisäilöön aurinkorannikolle. Olisi siellä sitten käytössä koko talven milloin sinne haluaisi mennä.
    Ongelma on lähinnä että mihinkä sen sinne jättäisi. Pitäisi vähän laittaa varmaan kyselyä sinne suuntaan...
    Saisi siirrossa mukavan euroopan kiertely-syyslomankin. Fiatin huoltopaikkoja tuolta varmaan löytyy hyvään hintaankin.

    Tuossa on muuten ideaa. Paikkoja on Espanjassa  vaikka toiselle jakaa.

    Minäkin joskus ajattelin, että ajaisi sinne omalla henkilöautolla ja ostaisi vaunun ja paikan sieltä.

    Sitäkin tarjontaa kyllä on. Tuossa on kuvia Santa Susannasta, vähän Barcelonan yläpuolelta.

    http://pamaus-karavaanari.blogspot.fi/p/espanjan-matka2.html











    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:16.02.2020 kello on 15:16
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #12 : 27.08.2017 kello on 22:11 »
    Eli jos lähdemme ns hiihtolomalle,  niin silloin menemme mökkiin. 

    Siksi tuo LMC meni nyt talliin ja otetaan toukokuussa esille.

    Oon täysin samaa mieltä noista kuivatus asioista 👍... ja sauna jne. jne. Kyl se jotenkin kääntyyn noihin mökkeihin/hotelliin meilläkin tuo talvi reissaus...

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #13 : 28.08.2017 kello on 08:09 »
    Ongelma on lähinnä että mihinkä sen sinne jättäisi.

    No siinähän se. Mistä voit olla varma että vaunu enää edes on paikallaan, ettei sitä ole jo joku nyppinyt pois omaan (rahan) tarpeeseensa, tahi että vaunu on edes ehjänä siellä odottamassa ???

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:54
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Asuntovaunu talvisäilytykseen
    « Vastaus #14 : 28.08.2017 kello on 09:39 »
    Ongelma on lähinnä että mihinkä sen sinne jättäisi.

    Leirintäalueilta voisi kysellä. Silloin kun olin osaa talvesta viettämässä Fugen cämppärillä, niin siellä oli pieni alue asumattomille vaunuille. Myös siellä oli jossakin alue vain varastoiduille autoille/vaunuille. En tiedä mikä ja missä, olin vain kaverina kun haettiin yksi auto, jonka omistaja kävi Kanarialla välillä.

    Kyllä paikkoja on.