Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä

Hyvä kaapelikela

<< < (8/16) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 24.08.2017     kello on 11:50 ---Kela tai vyyhti on myös tilakysymys. Jos käyttäisin paljon, kela olisi oma valintani, järjestää tilan niin, että se on heti saatavilla kuten muutkin päivittäin/ usein käytettävät

--- Lainaus päättyy ---

Hymerissä on kaasukaapin päällä pieni kolo.
Sinne sopii juuri Bilteman iso hylsy/kiintoavainsatsi ja johto kiepille (jos joskus sattuu tarviin)
Onpa sekin tila käytössä.

Raksaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 24.08.2017     kello on 08:35 ---Ja tuosta oikeasta vyyhteämis tavasta on sitten kotanakin hyötyä kun pysyy kaapelit kunnossa ja on helpot käyttää.
Kysy vaikka joltain roudarilta oikea tapa,. ne sen osaa ainakin😉

--- Lainaus päättyy ---

Olisiko vinkkiä miten tämä tehdään, kun en roudaria nyt tähän hätään löydä ja tavatessani en tiedä muistanko kysyä.

Itse olen pyörittänyt käden ja kyynärpään ympäri. Tuolla tavalla sen saa helposti pois, mutta menee kyllä mutkalle ainakin minulla. Tai siis kierteelle. Varsinkin parin kerran jälkeen sen purkaminen vie siis aina aikansa.

Tuota HiTecin kuvassa ollutta Motonetin kelaa voisin käydä katsomassa. Alunperin ostin ilman kelaa kun jatkojohdon kela mikä oli aiemmin ei mahtunut mihinkään käytännölliseen paikkaan. Nyt tosin painon säästämisen takia jätin tuon toisen kaasupullon kesäreissulta pois joten sen paikalle voisi vaikka mahtuakin. Ja jos tuo Motonetin olisi kapoisempi niin se voisi auttaa myöskin.

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: Raksaus - 25.08.2017     kello on 12:51 ---Olisiko vinkkiä miten tämä tehdään, kun en roudaria nyt tähän hätään löydä ja tavatessani en tiedä muistanko kysyä.

Itse olen pyörittänyt käden ja kyynärpään ympäri. Tuolla tavalla sen saa helposti pois, mutta menee kyllä mutkalle ainakin minulla. Tai siis kierteelle. Varsinkin parin kerran jälkeen sen purkaminen vie siis aina aikansa.

--- Lainaus päättyy ---

Jos tosiaan teet sen peukalohangan ja olkavarren väliin niin heitä kaheksikkoa. Niin että toinen kierros aina kumoaa alkavan kierteen.

Jätä päätä vapaaksi reilusti ettei se vahingossa pujottaudu solmulle kiepin kanssa.

Tuossa on muutama kuva köyden kanssa tekniikasta. Tosin aika sotkuista tekee kaveri.
http://www.canyoneeringusa.com/mag/issue1/coil1.htm

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Bavaria - 24.08.2017     kello on 08:35 ---Kiepille muttei pöyrittäen vaan vyyhdeten. Kun opettelee oikean tavan vyyhdetä kaapelin, niin se purkautuu nätisti vyyhdeltä pois toisesta päästä vetäen eikä kierry.

......

Ja tuosta oikeasta vyyhteämis tavasta on sitten kotanakin hyötyä kun pysyy kaapelit kunnossa ja on helpot käyttää.
Kysy vaikka joltain roudarilta oikea tapa,. ne sen osaa ainakin😉

--- Lainaus päättyy ---

Tuo 3x2,5 kaapeli on hieman hankala vyyhdetä. Se on sen verran paksua ja jäykkää. Ohuemmat kaapelit on aikas helppoja.

Nimim. Aika monta kaapelia kelannut työelämässä.

"Masi":
Siksipä se onkin kassissa joka on suljettu jeesuksen avulla ja ohuemmat ja paremat käytössä kun ei ole lakia joka sen kieltäisi.
Mutta toinen on sitten kelaaminen joka on aivan yhtä helppo kun sen opettelee.
Siinä vaan ei pidä jättää yhtään ylimääräistä vaan ottaa pistokkeesta kiinni ja alkaa kelaamaan.
Ja lopuksi vaikka tarranauhalla kiinni.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View