Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Sähkökäyttöiset tulevat
"Masi":
Bongattu E 40 Leuven Esson pihalla latauksessa VW Buzz retkeilyauto.
Belgian kilvissä on.
"Masi":
Taitaa kohta mennä vetyvehkeet ohi että humisee.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: "Masi" - 20.02.2023 kello on 16:33 ---Taitaa kohta mennä vetyvehkeet ohi että humisee.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
--- Lainaus päättyy ---
Suomeenkin tulossa jo eka asema.
MRi:
Taitaa mennä tulevan lataushybridin (vapaa autoetu) käyttö bensakrematoriolla ajamiseksi.
Minulla on vapaana autoetuna saatu sähköauto, jota lataan kotona. Onko etu minulle veronalaista tuloa, jos työnantajani maksaa minulle auton lataamisesta kotona aiheutuvat sähkökulut?
Kyseessä ei ole vapaan autoedun osalta erillinen veronalainen etu, koska sähköauton lataus sisältyy vapaan autoedun arvoon. Kotona käytetyn sähkön määrä on kuitenkin todennettava erillisellä mittauslaitteella, ja sen pitää olla eroteltavissa kodin muusta sähkön kulutuksesta.
Jos sinulla ei ole kiinteähintaista sähkösopimusta, vaan käytät vapaana autoetuna saadun sähköautosi lataamiseen esimerkiksi pörssisähköä, sähkön hinnan laskemiseen ei voi käyttää sähkön kulutuksen keskimääräistä kilowattihintaa, vaan lataamiseen käytetyn sähkön todellinen hinta on pystyttävä näyttämään. Voit kuitenkin aina käyttää sähkölaskun alinta kilowattihintaa, jos muuta selvitystä ei ole saatavilla.
No mittausta varten tuli viime vuonna asennettua jo valmiiksi latauspiste missä erillinen kWh-mittaus. Mutta eipä tuo latausajankohtaa eli kellonaikaa tallenna. Huomenna mennään meillä pörssisähköön ja yo. verottajan ohjeistuksen mukaan ei tarvitse / motivoi latailla.
No ei mahda mitään. Firma maksaa menee sitten bensaa tai sähköä.
Onneksi ei ole täyssähkö. Tai no silloin olisi varmaan intressi asentaa kalliimpi älylatauspiste tai latailla muualla kuin kotona.
PS. Teksti Taloustaidosta napattu.
Vesa:
--- Lainaus käyttäjältä: MRi - 28.02.2023 kello on 17:36 ---Taitaa mennä tulevan lataushybridin (vapaa autoetu) käyttö bensakrematoriolla ajamiseksi.
--- Lainaus päättyy ---
Onko jo näköpiirissä oletko jo tänävuonna saamassa tilaamasi auton? Näytti toaregista tulevan jo uusi mallikin? Tuleeko sun vielä vanhalla mallilla?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta