Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Sähkökäyttöiset tulevat

<< < (95/235) > >>

svc:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2022     kello on 13:32 ---Kukahan kertoisi, missä menee se turvallinen raja?

--- Lainaus päättyy ---
Tukesin sivulla kerrotaan näin:
"Suko-pistorasian kautta tapahtuvassa latauksessa suositellaan käytettäväksi enintään 8 A -virtaa."

svc:
Auton 550 W moottorinlämmitin + 2 000 W sisälämmitin kuumensivat kyllä vanhan johdon pistotulpan piikkejä ihan mukavasti parin tunnin lämmityksessä. Virta oli ~11 A.

PS: Pistotulppa + pistorasia muodostavat yhdessä pistokytkimen  ;)

Moponvirittäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 18.01.2022     kello on 13:32 ---Huvittavaa.   :laugh:
Ensin suunitellaan laite, hyväksytään se käyttöön, eikä aseteta mitään rajoituksia....
Sitte sanotaa, että jos nyt et kuitenkaan käyttäisi sitä!
Kukahan kertoisi, missä menee se turvallinen raja?

--- Lainaus päättyy ---
https://tukes.fi/-/lataa-sahkoautosi-turvallisesti

Moponvirittäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: svc - 18.01.2022     kello on 14:42 ---

PS: Pistotulppa + pistorasia muodostavat yhdessä pistokytkimen  ;)

--- Lainaus päättyy ---
Aina sitä oppii uutta ;D
Ennenvanhaan oli vaan töpseli ja pistorasia.

Masa matkailija:
Kylläpä noita saa vaihdella, talvella tulee paljon vikoja kun vanhat pistorasiat kuumenee, samoin talojen seinissä olevat koskettimet usein mustia, vaikka vain autolämmitystä käytetty. Mietippä kun se kuumenee siinä puuseinällä ja johto sulaa, sitten alkaa kipunointi.
Itsellä oli keväällä lainassa plugari joka latas 13 A noin 4h ja mulla mittari välissä, olipa vain autolämmitysrasian kello kuumana, siitä oli kytkinkehä irti. (Niin Niin  olin itse tietoinen poistosta, ja tarkkailin lämpöä. Normaalisti ei meillä ole lämmitettäviä kulkineita.)

Lähetetty minun SM-F900F laitteesta Tapatalkilla

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View