Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Sähkökäyttöiset tulevat

<< < (245/246) > >>

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  7.08.2026     kello on 08:56 --- jotta 2030 mennessä olisi se patetriauto meilläkin = vielä tässä on muutama vuosi akuillakin siis aikaa edelleen kehittyä, kenties tuo suola on jo ihan arkipäivää, tai tiedä mitä olisi vielä sen jälkeen tuohon mennessä tullut.

--- Lainaus päättyy ---

Hehkulamppu -   Höyrykone
Halogeeni      -   Polttomoottori
Xenon           -   Patteriauto
Led               -  Jotain muuta

Siinä se menee.

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali -  8.08.2026     kello on 00:34 ---Siinä se menee.

--- Lainaus päättyy ---

En nyt ihan noin pitkälle kuitenkaan ajatellut, jotta patterin tilalle tulisi jotain muuta. Mutta patterit ja sähkömoottorit kehittyy jatkuvasti, softasta ja kaikenlaisesta anturoinnista nyt sitten puhumattakaan. Esim. tällä hetkellä ostat uuden auton ilman itseohjautuvuutta ja 5v päästä tuo on jo ihan vakitavaraa kaikissa uusissa, kenties EU:ssa ollaan aloitettu jo keskustelemaan jopa sen pakollisuudesta. Puhumattakaan sitten akkujen latausnopeuksista, sähkömoottoreiden yhä paremmista hyötysuhteista, isommista väännöistä ja tehoista... Ja kaikki tämä on saatu tiukassa kilpailutilanteessa puristettua tuonne alle 50k€ hintaluokkaan.

tsahkali:
Taberman vainaa jo kirjoitti että pärjätäkseen pitää olla kyky unelmoida...

Tietis:

--- Lainaus käyttäjältä: HiTec -  8.08.2026     kello on 08:24 ---Esim. tällä hetkellä ostat uuden auton ilman itseohjautuvuutta ja 5v päästä tuo on jo ihan vakitavaraa kaikissa uusissa, kenties EU:ssa ollaan aloitettu jo keskustelemaan jopa sen pakollisuudesta.

--- Lainaus päättyy ---

--- Off-Topic: ---Veikkaan että minun lapseni tai viimeistään lapsenlapseni voivat vanhoilla päivillään kertoa omille lapsenlapsilleen huimia juttuja: "mummo/pappa on kuulkaas ihan itse ajanut autoa, koska ennen vanhaan autot eivät vielä osanneet ajaa itse." Ja yleisesti ihmetellään, miten ihmeessä on annettu painavat metallimöhkäleet virheitä tekevien ihmisten ohjattavaksi, ja 100 km/h nopeudella on kohdattu vastaantulevia vain muutaman metrin päästä. Tuleville sukupolville tuo kuulostaa varmasti ihan käsittämättömän vaaralliselta

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Tietis -  8.08.2026     kello on 11:12 ---Veikkaan että minun lapseni tai viimeistään lapsenlapseni voivat vanhoilla päivillään kertoa omille lapsenlapsilleen huimia juttuja: "mummo/pappa on kuulkaas ihan itse ajanut autoa, koska ennen vanhaan autot eivät vielä osanneet ajaa itse.

--- Lainaus päättyy ---

Mennään aikaan ennen näitä hevosettomia kärryjä, niin sitähän kapakistakin vain kannettiin isäntä vaunuihinsa ja napautettiin heppaa takapuolelle. Kyllä se hevonen aina kotitalliinsa osasi jolkotella ja näin isäntäkin pääsi kotiinsa "automaattiohjaukses sa" ;)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View