Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Asuntoauto vai -vaunu+auto minibudjetilla aloittelijalle

(1/10) > >>

Lljohanna:
Noniin. Aviomiehen kanssa kyllästyttiin normaaliin elämään ja päätettiin, että on aika ostaa karavaani ja muuttaa siihen ja asustella sitten ympäri Eurooppaa. Muuten hyvä, mutta budjetti on hyvinhyvin pieni. Kysymys onkin seuraava... kumpi on kannattavampi ostaa kun pääomaa laitettaisiin vaunuun + autoon/asuntoautoon kiinni yhteensä ~5000e? Tiedostetaan, että vanhan romunhan tuolla saa, mutta kai sitä elämässä pitää jännitystäkin olla... (varsinkin kun kumpikaan meistä ei tiedä autoista paljon mitään.) suunnitelmana olisi siis asua kyseisessä kapistuksessa 3-12kk Eurooppaa kierelllen, alkaen tuosta syyskuun loppupuolelta. Kuinka usein tuommoiset '80-luvun loppupuolen n. 180-220k ajetut asuntoautot dieselkoneilla hajoilee tien päälle? Ja mitä te oikeat karavaanarit mieltä, tuleeko koko reissusta enemmän päänvaivaa, kuin leppoisaa elämää?

Itse olen ajatellut että asuntoauton haluaisin, vaunu+auto tarkoittaisi kahden asian ostoa ja etsimistä, ellei joku myisi pakettina, mitö harvemmin tietenkin tapahtuu.

Kaikki vinkit ja neuvot otetaan lämpimästi vastaan.

tsahkali:
Joku aina voittaa lotossakin, joten yksiselittäistä vastausta ei liene.
JOS budjetti on tuo, niin luulisin, että vain yksi hankinta toisi parhaan hyödyn, kun kerran on tarkoitus kiertää.
Jos kuitenkaan et tiedä autosta muuta kuin että siinä on neljä pyörää, niin pyydä joku avuksi, sitten kun huuma on korkeimmillaan.
Tulet saamaan paljon 'neuvoja', joissa tyrkytetään kalliimpaa ja ehdottomasti toisenlaista.
Siinä sitten joudut valitsemaan.
Itse.

Alan:
Tuo budjetti edellyttää, että osaa itse korjata, kun särkyy. Mielellään vielä mahdollisimman paljon.

Minä kallistuisin auton ja vaunun kannalle, ja etsisin mahdollisimman kuivan vaunun. Sen jälkeen muut vaatimukset. Vetokykyisen auton voi saada reilulla tonnilla, joten vajaa 4000 riittänee vaunuun, kun etsii ajan kanssa ja myös osaa etsiä.

Ossi66:
En kyllä tohtisi lähteä tonnin autolla kiskomaan vaunua ympäri eurooppaa, jos ei olisi korjaustaitoja mukana.
Tuolla yhtälöllä valitsisin asuntoauton,  jossa tekniikka pelaa.

"Masi":
Asuntoauto koska butjetti on pieni, niin ilmeisesti myös reissu butjetti ei ole iso. Joku peltikuorinen vanhus.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View