rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Markiisin myrskyliinan asennus  (Luettu 8354 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 2.12.2019 kello on 16:45
Markiisin myrskyliinan asennus
« : 14.08.2017 kello on 15:53 »
Morjes olen aloitteleva ja ilmeisesti saakelin yksinkertainen karavaanarin alku.
Eli mulla on pussimarkiisi ja biltemasta hain liinan

http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Asuntovaunu-ja-asuntoauto/Etuteltta-ja-tuulensuoja/Kiristyshihna-ja-vaarnat-2000031187/

Miten tuo kuuluu asentaa ei mitään käsitystä 😔😔😔😔

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #1 : 14.08.2017 kello on 16:31 »
En tiedä näkyykö tuo kuva, se jousi tulee todennäköisesti tuohon maahan olevaan tappiin kiinni.

Tuo hina on todennäköisesti kiristettävää mallia oleva eli ne laitetaan yhteen.



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #2 : 14.08.2017 kello on 16:48 »
Hihnat yhteen ja menemään etureunassa koko katon yli pystyvaarnojen nokkien takaa ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:09
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #3 : 14.08.2017 kello on 18:14 »
Maakiilaksi mieluummin koiran talutushihnan maa-ankkuri Thumb


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:23
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #4 : 14.08.2017 kello on 18:22 »
Maakiilaksi mieluummin koiran talutushihnan maa-ankkuri Thumb

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
meneekö tuo rautalanka muuhun kuin turvesuohon sisään kun on niin heppoisen näköinen?   Oon tehnyt kiilat 12mm harjateräksestä ja mttterin hitsannut päähän niin kestää takoa kovempaakin maahan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #5 : 14.08.2017 kello on 18:29 »
En usko kuin juuri siihen, itselläni myös sepän tekemät ja 3 kg pajavasara

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #6 : 14.08.2017 kello on 18:33 »
Minulla on molemmat.  Harjateräkset ja tuo koirantalutus maa-ankkuri.

Oikein pehmeään ja litkuun on tuo bilteman koirantalutus maa-ankkuri oikein hyvä.
 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:09
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #7 : 14.08.2017 kello on 19:13 »
Oikein pehmeään ja litkuun on tuo bilteman koirantalutus maa-ankkuri oikein hyvä.

Juurikin pehmeässä nurmikossa tuo koira-ankkuri on ihan omiaan, vaan vähänkään kovempaa sorapatjaa ja yritykseksi jää 8)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 03:03
  • Kohtele toisia kuten toiset sinua
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #8 : 14.08.2017 kello on 19:49 »
Noiden edellä olevien hyvien ohjeiden lisäksi olen todennut että ainakin merenranta-alueilla kannattaa markiisi ja kevyet kalusteet illalla markiisi kasata ja kalut pakata tavaratilaan.  Itsellä on tuollainen koiran kiinnipitolaite ja jonkinverran joustava kiinnitin siinä.  Se varoittaa tuulenpuuskasta että nyt kannattaa kelata
Aamulla saattaa alkaa tuulla vaikka illallahan on tyyntä.
Kun illalla varautuu eipä tarvitse markiisia katolta purkaa ja etsiä uusia varaosia.   Kevyitä kalusteitakin saattaa joutua hakemaan kauempaakin puhumattakaan että ovat saattaneet matkansa varrella rikkoa toisten autoja.
Kyllä ajan kuluessa oppii tietämään että mikä on se tuulen suunta ja määrä jolloin nuo varmistustoimenpite et on syytä tehdä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #9 : 14.08.2017 kello on 19:50 »
Juurikin pehmeässä nurmikossa tuo koira-ankkuri on ihan omiaan, vaan vähänkään kovempaa sorapatjaa ja yritykseksi jää 8)

Onhan nuot uponnu pahempaankin paikkaan, kun pistää rengasavaimen vääntimeksi ;)
Mulla on kolme ekaa merkkiä Musti&Mirri ja ne kestää vääntää paremmin kuin Bilteman ruuvit.

Täydellisiä nurmikentällä tai esim. Kunkun hiekkaharjulla. Suoralla kiilalla ei ole niissä samanlaista pitoa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:15
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #10 : 14.08.2017 kello on 23:14 »
Maakiilaksi mieluummin koiran talutushihnan maa-ankkuri Thumb

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Hyvin on pärjännyt kun ei murske maahan ala kiertään. Jos tuntuu tökkäävän niin oon nitkuttamalla (auki/kiinni) yleensä päässyt eteenpäin ruuvauksessa. Yhden oon tainnut ilman apuvälineitä kiertää vähän erimuotoon. Normi nurmikkoon menee mukisematta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #11 : 14.08.2017 kello on 23:25 »
Hihnat yhteen ja menemään etureunassa koko katon yli pystyvaarnojen nokkien takaa ;)

No perkules, sen kerran kuin tätä olen käyttänyt niin väärin meni sekin. En ole katon yli laittanut vaan niistä putkien ja katon välistä. Mutta nyt kun ajattelen niin tuohan olisi kunnon tuulella kai vaan vääntänyt nuo tukiputket? Haittaako liina mahdollisen sadeven poistumista katolta?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #12 : 15.08.2017 kello on 06:54 »
No perkules, sen kerran kuin tätä olen käyttänyt niin väärin meni sekin. En ole katon yli laittanut vaan niistä putkien ja katon välistä. Mutta nyt kun ajattelen niin tuohan olisi kunnon tuulella kai vaan vääntänyt nuo tukiputket? Haittaako liina mahdollisen sadeven poistumista katolta?

Tuo saattaa olla markiisin kanssa oikea ratkaisu.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php%3FlTuoteTunniste%3D1113&ved=0ahUKEwjOx9_BqtjVAhWlBZoKHflTB2YQFggbMAE&usg=AFQjCNEdHBevRx_EetFHrS6p2E9dU6L30g

Minä ajattelin tuollaisen laittoa omaan telttaan, jolloin katon yli olisi ainoa onnistuva ratkaisu.
Ehkäpä tuo pitkä liina onkin tarkoitettu vain markiisille ja telttaan pitää olla kaksi lyhyttä nurkista maahan.


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:42
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #13 : 15.08.2017 kello on 07:26 »
Tuo saattaa olla markiisin kanssa oikea ratkaisu.
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.siilincaravan.fi/verkkokauppa/naytatuote.php%3FlTuoteTunniste%3D1113&ved=0ahUKEwjOx9_BqtjVAhWlBZoKHflTB2YQFggbMAE&usg=AFQjCNEdHBevRx_EetFHrS6p2E9dU6L30g

Minä ajattelin tuollaisen laittoa omaan telttaan, jolloin katon yli olisi ainoa onnistuva ratkaisu.
Ehkäpä tuo pitkä liina onkin tarkoitettu vain markiisille ja telttaan pitää olla kaksi lyhyttä nurkista maahan.
Mulla on tuollainen, mutta ei nuo peltiset maakiilat uppoa kovaan maahan vaan menevät solmuun, näin kävi viikonloppuna.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Markiisin myrskyliinan asennus
« Vastaus #14 : 15.08.2017 kello on 07:34 »
....... ja telttaan pitää olla kaksi lyhyttä nurkista maahan.

Onko teltoissa yleensä nurkissa  paikkaa mihin   liinan saa kiinni? Liekö ainoa mahdollisuus pitkä teltan yli?