Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta
Matkaajan katto vuotaa
hartsakoski:
Uudessa Ducato Matkaajassani vm-88 alkoi jo nyt katto vuotaa!Itse epäilen kattokaiteen kiinnitysjalkojen ruuveja,mutta mikä on rakenne katolla reunoissa tai poikittain kulkevien listojen alla?Onko siellä peltien sauma?Vesi tippuu keittiön kohdalta.Huomasin että vesi seisoo katolla ylämakuutilan jälkeisen viistouksen ja sen takana alkavan tasaisen katon rajassa.Ajatukseni on puhdistaa kiinnitysjalat,laittaa ruuvien reikiin massaa ja tietysti jalkojen ja katon väliin uusi massa.Lisäksi rakennan tai ostan ajorampit jotta keula nousee ylemmäs ja täten vesi valuu paremmin taaksepäin pois.Tietysti sisäkaton vaurio täytyy korjata. Nuo listat on mulle uusi juttu,käytänkö ne irti,ja mitäs sitten?Neuvoja vastaanotetaan!
Aippe:
Kyllä minä epäilisin kattoluukkua tuon ikäisessä. Itsellä alkoi viimeviikolla kun oltiin (Korvalankestikievar issa tiistain ja keskiviikon välisenä yönä ja vettä tuli kuin esterin .....) tulemaan vettä useammasta paikasta. Auto on LMC 6400 -89 ja suurin vuoto oli takimmaisen kattoluukun luona. Otin perjantaina luukun pois ja laitoin uuden massan tilalle. Eipä tippunut vettä enää viikonlopun sateiden aikana.
hartsakoski:
Luukun ympäristö täysin kuiva,mutta voihan se vesi tieten kulkeutua kauempaakin.Merkkej ä tästä ei kuitenkaan ole.Katon reunassa kosteutta n.30 cm leveydeltä ja vajaan metrin matkalla tiskikaapin ja viereisen kaapin päällä.
Aippe:
Meillä alkoi vuoto ensin parista paikasta seinän vierestä ja lopulta alkoi tippua kattoluukun kierrettävän kahvan juuresta. Itse luukun ympäristöstä ei vettä tullut. Jos katolla on vaneri heti pellin alla ennen eriste kerrosta niin vesi voi kulkeutua hyvinkin kauas.
Turhan Höpöttäjä:
Jos ja kun, kulkimen saumasta tai läpiviennistä on tirahtanut kosteutta eristeen ja sisävanerin väliin, olisi vuotokohta korjattava pikaisesti. Yksi mahdollisuus kosteuden pois saamiseksi on että, vaurion kohtaan piiloon, kaapin sisältä, tai vaikka verhon takaa, poistaa viiden sentin läpimitalta vaneria pois, ja laittaa päälle pienen tuuletusritelin. Siistejä riteleitä saa veneilytarvike kaupasta. :D :D
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta