Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Webasto Thermo Top Z/C
kuusaan.matti:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 5.08.2017 kello on 21:40 ---Taitaa olla lukossa tuo weba, kuten mulla kävi vuoden vaihteessa.. palikan ja softat (eberinkin) hommasin.
Periaatteessahan sen pitäis inahtaa käyttäen 20-30sek kiertovesipumppua, ja sitten mykistyä - ainakin kello-ohjaimen liekki-napista mulla teki..
Softa kertois paljon. Ikävin vika on "musta kanttiloota", eli ohjainkortti pimeänä..
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
..vikakin löytyi ruumiinavauksessa.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
..uuden kalut vaihdoin, niin ei tartte ens talvena aukoa. Just nyt syylärinesteiden vaihdon jälkeen käytin. Edellis kerrasta saatto olla parikin kk..
--- Lainaus päättyy ---
Kiitos! Tässä mulla on vaan ajonaikainen lämmitys ollut, mutta sekään ei nyt toimi, pitäs keksiä seuraava tutkimuskohde ;-)
jip59:
Weba menee lukitustilaan suojellakseen laitetta kun tarpeeksi monta kertaa sama vika käynnistystilantees sa tulee eteen. Lukituksen saa pois weban omalla testerillä mutta samallahan sen vian aiheuttaja tulee esiin kun se pitää ensiksi lukea että voi viat nollata.
Siis kaikkein halvin teko on ensiksi merkin omalla testerillä lukea vikakoodit ja korjata sen mukainen vika.
Jos siis testeri ilmoittaa että esim. hekutulppa/liekkivahti on viallinen niin ei kannata vikamuistin luvun/nollauksen jälkeen edes kokeilla laitetta toimintaan vaan virtaliitin irti ettei vahingossakaan automatiikka yritä käyntiin. Lämmitin osiksi ja viallinen osa vaihtaen. Säästyy sen toisen kerran lukituksen poisto.
kuusaan.matti:
OK, eli on mennyt lukkoon, eikä saa auki ilman Webastohuoltoa?
Onko täällä semmosta kohtuuhintaista lähellä Kouvolaa?
hapero:
--- Lainaus käyttäjältä: kuusaan.matti - 5.08.2017 kello on 20:32 ---Tutkin jo, että virtaa saapi ja tuosta mustasta piuhasta maadoittamalla pitäisi lähteä käyntiin.
--- Lainaus päättyy ---
+12V jännitteellä lähtee käyntiin.
vinkkeli8:
Näyttäisi äkkiä katsottuna olevan ns. väyläohjattu malli. Eli 1-pinnin kautta et saa tulille, ainoastaan testerin kautta onnistuu käyntiin.....
ostat vag-com kaapelin ja imuroit ilmaisen testiohjelman,jos taito riittää????
Ebaystä löytyy universaali piirikortti jos puuhastelut kiinnostaa......... .....
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta