rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?  (Luettu 3099 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.04.2021 kello on 09:18
Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« : 4.08.2017 kello on 14:45 »
Onko kukaan joutunut lisäämään jääkaappiin kylmäainetta, tai pystyykö edes lisäämään?
Termostaattia joutuu pitämään täysillä että kaappi pysyy riittävän kylmänä.
Sama onko kaasulla vai sähköllä.
Meneekö kaappi uusiksi vai vieläkö voi tekohengittää? 😯

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 09:58
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #1 : 4.08.2017 kello on 15:10 »
Ei tietoo mut oon aina pitänyt termostaatit täysillä jos oon pienentänyt niin ei taho kylmetä.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:14.05.2021 kello on 09:17
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #2 : 4.08.2017 kello on 15:20 »
Vaunukaapeissa ei ole ns kylmä-ainetta vaan toimivat täysin eri periaatteella kuin perinteinen kompura kaappi:

https://en.wikipedia.org/wiki/Absorption_refrigerator

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #3 : 4.08.2017 kello on 15:23 »
Ei voi lisätä. Jääkaappikauppa kutsuu. Puhdista ensin kaapin takaosa, varsinkin lauhdutin. Se peltilamellihärpäti n. Varmista taustan riittävä ilmankierto.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:35
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #4 : 4.08.2017 kello on 15:29 »
Palaako liekki sinisenä jos ei niin suutin tukossa mutta jos ei toimi sähkölläkään niin todennäköisesti  ammoniakki sakkautunut ja ei kierrä kunnolla joten kaappi irti ja kääntelet ylösalaisin usiamman kerran ja kuuntelet että lorisee niin pitäs alkaa toimiin. Täällä on kyllä aiemmissa jutuissa tästä saiasta kerrottu.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:35

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #6 : 4.08.2017 kello on 15:52 »
Jos kaappi on hankala irroittaa, ajo kuoppaisella tiellä voi auttaa saamaan litkut liikkeelle.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.04.2021 kello on 09:18
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #7 : 4.08.2017 kello on 16:06 »
Joo, kiitos tiedoista! Tämän kaapin kääntelyn olen kuullutkin auttavan asiaa.
Ei muuta kuin ruuvari käteen ja kaappi irti, tai sitten etsin sen kuoppaisimman tien mikäli kaappi ei irtoa.
👍😂

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.04.2024 kello on 10:49
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #8 : 7.08.2017 kello on 21:43 »
Myös kannattaa asentaa jääkaapin taakse ylimmäiseen ulkoritilään 12v tietokone tuuletin eli niin että imee kaapin takaa lämpimän ilman pois. Minulla ainakin auttoi todella paljon.
Asensin katkaisujan väliin niin saa säätää itse päällä olemista. Tuuletin syö todella vähän sähköä, mulla 2 x 75 amppeerin geeli akkua , ei lopu virrat ihan heti.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #9 : 10.08.2017 kello on 11:48 »
Usein riittää kaapin käyttäminen ja ajaminen! Kesällä matkailukauden alkaessa kaappi ei useinkaan pitkän seisonnan jälkeen tunnu kylmenevän millään energiamuodolla edes +10C:n, mutta muutamassa päivässä, korkeintaan viikossa ja useamman sadan kilometrin ajomatkan jälkeen kylmää tullee vaikka kuinka ja kylmää joutuu säätämään asteikon puolen välin lämpimämmälle puolelle, jotta ei menisi pakkaselle.
Hyvä kylmennyskyky säilyy vaikka välillä kaappi jää vähäksi aikaa käyttämättä, mutta kuukausien seisonnan jälkeen "sisäänkylmennys" on taas tarpeen.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 05:07
  • viihtyy puskissa
Vs: Electrolux kaappiin kylmäainelisäys?
« Vastaus #10 : 4.01.2018 kello on 14:03 »
Joskus oli kaappi kolme viikkoa puolitehoinen ja sitten vaan pikkuhiljaa alkoi toimia normaalisti. Olenkin nyt koittanut muistaa vaunun käyttämäti ollessa akkuja lataillessa myös kaapin laittaa päälle, ettei ryytyisi.

Eeli