Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin elektroniikka

Autoradion kuuluvuus Suomen ulkopuolella

(1/3) > >>

Aakku:
Virossa en saanut kuulumaan yhtäkään asemaa...

Jotain kohinaa tuli joltakin kanavalta. Norjassa ja Ruotsissa liki sama tilanne.
Ajattelin tutkia ja korjata radion, tai antennin Suomessa. Ongelmana vain, että kotomaassa kuuluu varmaan kaikki asemat. Antennina on UFO, eikä asema häivy Suomessa edes virransyötön katkaisulla antenniin.
Siis onko Suomen ulkopuolella joku sekoittaja, joka hukkaa asemat? Muistelisin, että taannoin Keski-Euroopassa kuulin paikallisia asemia, mutta antenni oli silloin erilainen.

smy:
Aika outo juttu. Kuuluuko Virossa suomalaiset kanavat? Mulla kului Nova 50km Tallinnasta etelään saakka.
Ja antenni on mulla surkea tapaus.

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 26.07.2017     kello on 21:42 ---Aika outo juttu. Kuuluuko Virossa suomalaiset kanavat? Mulla kului Nova 50km Tallinnasta etelään saakka.
Ja antenni on mulla surkea tapaus.

--- Lainaus päättyy ---
Mulla ei kuulunut suomalaiset, eikä paikalliset....

Kotomaassa kaikki taas alkoi pelaamaan.

pamaus:
Ruotsissa tulee suomalaista ohjelmaa parituntia päivässä joltakin ruotsin kanavilta.

Juuri kesäkuussa kuuntelin k.o. lähetystä ruotsissa. 

Taisi olla Sisu-Radio, linkissä lähetysaikoja

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2514

Virossa vastaava radio on SSS. (Sibelius, saunua ja sisu ) radio.

http://sss-radio.ee/fi

smy:
Olethan varma että haet kanavia taajuus-skannauksella etkä kanava-skannauksella?

Jotkut radiot on vähän kenkkuja tuon suhteen. (suomessa kuuluu esitallennetut kanavat).

Voi olla jossain hienoissa uusissa mankoissa jopa RDS nimellä haku ja tallennettu lista jossain syövereissä.

Eli pitäisi tietää jonkun ulkomaisen aseman taajuus (esim 101.8Mhz) ja sitten asettaa radio ihan käsin kuuntelemaan tuota taajuutta. Pitäisi toimia. Perus FM radio on kuitenkin melkoisen vanha ja yksinkertainen keksintö.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View