rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Neljäs kerta Eurooppaan  (Luettu 19736 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
« Vastaus #75 : 17.09.2017 kello on 21:49 »







Edellisessä kämppinkissä resepsuunissa kirjotti täti mulle oikein lapulle missä on
Puolassa auki oleva kämppinkin .
No minä naputtelin sen hereen ja tyytyväisenä ajelin jotta viiden maissa iltapaäivällä oon jo leirissä ja menen pesulle ja ruokailen hyvissä ajoin .
Toista tuntia sitten etin sillä kadulla ja ei tottamooses siellä ole enää kuin uimaranta  :o
Arvatkaa ottiko pattiin noin lievästi sanoen .

No sitten yhestä TIR-parkista mistä ootte varmaan nähnyt opasteita kun on ruokailuvälineet ja petinkuva taulussa menin kysymään kun ilta vain pimenee ja Fiatissa on sitten helevetin huonot valot,jos saan sanoa .
Niin jotta 26 euroa aamiaisella on tällainen vaatimaton huone niin otin sitten pitkin hampain kun edellinen leiri Puolassa sääähköllä maksoi 21,80e niin koetan nyt jotenkin kestää tämän nöyrytyksen .

Asiahan johtuu siitä ettei mulla ole autossa kuin sähkölämmitin joka on hoitanut hommansa hyvin kämppingissä ,paitsi Garmisissa  ???
Garmisin leirissä oli sähkökolikkoautomaa tti ja onneksi laitoin sinne vitosen niin juuri herätessä oli 16 senttiä enää jäljellä  ;)

No nyt tällainen yö joka ei ole karavaanailua enää ollenkaa mutta eihän tämä minun koko matkakaan ole sitä ollut .
PS: alkoi alkoholin kulutus nyt lisääntyä  :-[ otin resepsuunissa yhen Johny Valkkerin kahella eurolla  ::)
« Viimeksi muokattu: 17.09.2017 kello on 22:02 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
« Vastaus #76 : 18.09.2017 kello on 18:11 »
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)


(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
Edellisessä kämppinkissä resepsuunissa kirjotti täti mulle oikein lapulle missä on
Puolassa auki oleva kämppinkin .
No minä naputtelin sen hereen ja tyytyväisenä ajelin jotta viiden maissa iltapaäivällä oon jo leirissä ja menen pesulle ja ruokailen hyvissä ajoin .
Toista tuntia sitten etin sillä kadulla ja ei tottamooses siellä ole enää kuin uimaranta  :o
Arvatkaa ottiko pattiin noin lievästi sanoen .

No sitten yhestä TIR-parkista mistä ootte varmaan nähnyt opasteita kun on ruokailuvälineet ja petinkuva taulussa menin kysymään kun ilta vain pimenee ja Fiatissa on sitten helevetin huonot valot,jos saan sanoa .
Niin jotta 26 euroa aamiaisella on tällainen vaatimaton huone niin otin sitten pitkin hampain kun edellinen leiri Puolassa sääähköllä maksoi 21,80e niin koetan nyt jotenkin kestää tämän nöyrytyksen .

Asiahan johtuu siitä ettei mulla ole autossa kuin sähkölämmitin joka on hoitanut hommansa hyvin kämppingissä ,paitsi Garmisissa  ???
Garmisin leirissä oli sähkökolikkoautomaa tti ja onneksi laitoin sinne vitosen niin juuri herätessä oli 16 senttiä enää jäljellä  ;)

No nyt tällainen yö joka ei ole karavaanailua enää ollenkaa mutta eihän tämä minun koko matkakaan ole sitä ollut .
PS: alkoi alkoholin kulutus nyt lisääntyä  :-[ otin resepsuunissa yhen Johny Valkkerin kahella eurolla  ::)


Ja se aamiainen ??? Thumb
Mutta kahvin keiton päälle net ei ymmärrä yhtään.
Omat pöönit pitää riittää näillä reissuilla ja pannukahvetta se on saatava,niinku just nytkin kun pääsi leiriin ^-^

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
« Vastaus #77 : 18.09.2017 kello on 19:24 »
Koko matkan Gardalta asti olen ajanut sateessa.
En viitsi edes kuvitella fiiliksiä jos olisin matkassa koko ajan motskarilla :-X
Ja niitäkin on täällä reissussa vielä monia.
Jos on Suomessa huonot puintikelit niin on Baltiassakin pellot kuin riisipeltoja.
Nyt sataa ja tuulee niin että auto heiluu leirissä :(

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
« Vastaus #78 : 19.09.2017 kello on 15:58 »
Lähden kotiin Tallinnan satamasta klo 18.00 laivalla.
Meni tuleminen sittenkin urakoinniksi ja jännittäväksi kun alkoi joku laakerinrohina kuulumaan jakopään seudulta.
Yritin aamulla Rigan Fiatcenterissä katsottaa autoa mutta siellähän oli ajat kortilla piiiitkäksi aikaa .
No nyt ollaan tässä ja kait se laivaan kestää ajaa niin katson Suomen puolella sitten mitä teen .
Kotia olisi satamasta runsas 300km.
Se on hiinä ja hiinä jäänkö Hesaan ja korjanko auton  kun näyttäsi Konalan Motonetissä olevan kaikkia osia mikä siellä nyt rohista voi,laturi tai moniurahihnan rullat .
Jakopää on vain 15 tuh ajettu alta vuoden vanha onneksi.
Näkkeepähän miten se metelöi kotirannalla .
Pistänkö usvaa putkeen vain yötä myöten kun sehän se on tuttua hommaa :-X 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
« Vastaus #79 : 20.09.2017 kello on 10:39 »
Kyllä Viiatti toi minut ja romppeet lupsakasti kotiin yötä myöten .
Kumma rohina siellä moottorissa kun se aamusella pit sellasen metelin että hajoaa ihan kohta .
Sitten päivän myötä muuttuu hiljaiseksi kohinaksi vain .
Mutta onhan sieltä joku rikki menossa mutta on se niin paljon helpompi kotpihassa rassata kun tuolla maailmalla.
Muuten reissu meni päälle toivoen niinku jokku tapaa sanoa.
Ei haavereita ja vahinkoja .
Sen sain tehhä mitä lähin hakemaankin . Ajelut moottoripyörällä jätti sellaisen olon että homma ei ilmeisesti jää tähän kertaan .
Varmaa 75% tavaroista kävi Italiassa kääntymässä ,eväitäkin jäi .
En syönyt kuin kerran kaurapuuroa enkä hernekeittoa kertaakaan jotka olivat niinkuin että aina saa jotain syömistä.
Tietöitä ol eniten Puolassa ja ruuhkissa en istunut kuin pari tuntia.
Saksan rajatarkastuksessa pisimpään .
Polliisit kyseli ja tutkivatkin auton ja kollasivat paperit että ne rekisteripaperit on syytä siellä olla .

Ja perkuta vieköön ,minähän sain selfietikun välähtämään Virossa jossa nopeus ylitetty yli 11km/h eli viiskymppisellä ajoin kuusviis ja 33€ lappu ootti jo postikasassa kotona kun menomatkalla jo väläytin  :'(

Budjetti oli tarkka ja tiukka ja pitikin kohtuullisesti kutinsa .

Kiitosta vain tätä reissua seuranneille .
Tämä ukko lähtee pikkuhiljaa talviunille suunnittelemaan miten Ducatoa kehittäsi ja nakertelisi .
Triumppi ei tervi kun pesasta ja öljyt vaihtaa ,vaikka ei ajokausi vielä ohi olekkaan  ::)
Näkkyypähän sitten  ^-^

  • Vieras
  • Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #80 : 20.09.2017 kello on 11:03 »
    Kuinkas sen jääkaapin kanssa kävi ostitko jo kaapin vai onko vielä suunnittelu asteella? Entäs lämmitys?

    Itse messuilla tutkin nuota sanotaanko nyt 45ke budjetiin mahtuvia retkiautoja tuon nykyisen sprinterin tilalle. Tulin siihenntulokseen että tuo nykyinen jatko-ohjaamo ratkaisu on paljon toimivampi kun retkiauto mikä on täynnä turhaa roinaa kuten suihku ja sitten se istuinryhmän ympäristö on tehty liika pieneksi. Mulla on se hattuhyllyn sänky tehty niin että se taittuu saranoilla kasaan sinne "lakkihyllylle " ja on aikaistuna 140cm leveä ja noin 190cm pitkä. Vielä kun ohjaamon sisäkatto menee ulkopeltiä myöten niin seisomakorkeus on ohjaamosta saakka. Meillä tuolle ei muuta käyttöä ole mutta Lapin mökkimatkoilla  vois ottaa semmoset 6-7 unet matkalla kunhan lämmityksen ratkaisis. Vesikiertoista en taida jaksaa tehdä kun ei ole tapana ikuisuuksia pitää samaa autoa. Eli joku ilmawebasto tai planar vois olla kova sana

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #81 : 20.09.2017 kello on 11:06 »
    mennään tässä rakenteluasiassa tuonne toiseen ketjuun.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:22
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #82 : 20.09.2017 kello on 11:10 »
    Kumma rohina siellä moottorissa kun se aamusella pit sellasen metelin että hajoaa ihan kohta .
    Sitten päivän myötä muuttuu hiljaiseksi kohinaksi vain .
    Mutta onhan sieltä joku rikki menossa mutta on se niin paljon helpompi kotpihassa rassata kun tuolla maailmalla.
    Muuten reissu meni päälle toivoen niinku jokku tapaa sanoa.

    Mulla on pösössä korjailtu aika monta kertaa noita rohinoita (pelkästään tyhjäkäynnilä). Ongelma tuossa on ollut laturin hihnapyörän vapaakytkimen jumiutuminen. Tuota ekoja kertoja ihmeteltiin niin ei tiedetty tuleeko se jakopäänhihnasta vai apulaitehihnasta. Kun otti apulaitehihnan pois rohinat loppuivat. Ongelma on kait se että tuossa pösön apulaitehihnassa pitää jonkun joustaa. Samassa moottorissa on tuollakin kahta rakennetta. Joko kampiakselin päässä oleva hihnapyörä on joustavaa rakennetta. Tai sitten pitää laturissa olla tuo vapaakytkin hihnapyörässä. Molemmissa ongelmansa.

    En nyt tietenkään pysty sanomaan millainen systeemi tuossa Fiatissa on mutta kuulosti oireet vaan niin tutulle.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
    • Autossa on pyörät
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #83 : 20.09.2017 kello on 11:44 »
    Ja perkuta vieköön ,minähän sain selfietikun välähtämään Virossa jossa nopeus ylitetty yli 11km/h eli viiskymppisellä ajoin kuusviis ja 33€ lappu ootti jo postikasassa kotona kun menomatkalla jo väläytin  :'(
    Onnea, siellä meillekin sama summa, mutta 70 oli rajoitus.
    Paljonkos tuli kilsoja ? Ethän liian pitkiä päivämatkoja ajanut   :laugh:

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #84 : 20.09.2017 kello on 11:52 »
    Ethän liian pitkiä päivämatkoja ajanut   :laugh:
    Minäkö??????
    Mistä nyt moisia tul mieleen :-\

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
    • Autossa on pyörät
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #85 : 20.09.2017 kello on 12:44 »
    Minäkö??????
    Mistä nyt moisia tul mieleen :-\
    Aattelin kun mulla reissussa ehkä samoja päivämatkoja ja rautaperse nimitystä esiintynyt  :o :P
    Mitä oli kokonaiskilometrit ?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Neljäs kerta Eurooppaan
    « Vastaus #86 : 20.09.2017 kello on 14:27 »
    Autolla 5738 km pihasta pihaan
    Motskarilla silkka arvio seittemän puol-kaheksan sataa km.
    Rautsikka on oma lajinsa .
    No minähän tunnetusti ajelen pitkiä päiviä kun ne siirtymät ovat sitä itseänsä :-\