Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
n 20tEur kaappimerkit järjestykseen
El Maco:
Nopeastippa tulee vastauksia. Kiitos.
Jäi vaan mainitsematta hyvin oleellinen seikka (hetken jo ihmettelin, että miksen minä noita oo nähny) eli rahoitussyistä etsin autoa vain liikkeistä. Jolloin listalle jää vain toi Hymer T575, joka kyllä hieman kiinnostaa, vaikkakin erillinen pakastinosa sais olla, syynä ruoka-aine allergia. Muutoin toiveina erillinen suihku, sen kokoinen talli takana, että mahtuu pöytää, tuolia, kunnon grilliä yms. mukaan (en erityisemmin pidä salkkumallin koottavasta), parivuode.
Vaan nyt kun noita katseli, niin taitaa hymerinkin puoli-integroiduissa olla aivan sama katto-seinäliitos kuin muissakin. Tietty, eristemateriaaleiss a voi olla eroa, mutta siitä ei kai varmistu kuin poraamalla reiän ;D
Tuossa on suurinpiirtein se, mitä tarttis ja auto on harkinnassakin kyllä. Liekö tuo styrox vai foam eristeellä?
https://www.nettikaravaani.com/burstner/t-602/1478945
Alan:
Kun Hymerin eriste ei vety, niin onko tuo liitosrakenne kovin olennainen asia. Jos se on ehjä, eli autoa ei ole kolhittu, niin syytä huoleen ei ole. Hymerin kohdalla siis.
Eikös vaihteistovaivat ole jokseenkin ohi 03 alkaen? Niin minä olen käsittänyt.
-------:
Vaikka kuinka vettymätön rakenne, niin sen rakenteen pinta lahota ja muutenkin voi homehtua. Että näin. Edelleen kaikissa samat ongelmat oli materiaali ku materiaali.
El Maco:
Joo, hymerin osalta liitoksella ei ehken ole merkitystä, eikä tietty muissakaan jos se on kaikissa samanlainen. Vettä imemätön eriste olis kuitenkin hyvä, kun vuodot paljastuu nopeammin.
Onhan siinä seinärakenteessa muutoinkin puolensa. Pitää etsiessä säästää lisää senttejä pinoon niin etsintä ehkä helpottuu.
Vaihteiston puoleen oon itsekin kuvitellut, että -03 olis parempi ja siksi oon sitä ja uudempia katsellut. Selvästi vaan rahaa pitäis olla enemmän, mutta niinhän se on aina.
Burstnerin ja muidenkin hymer-konserniin kuuluvien eristemateriaali ja runkorakenneinfo kiinnostaa edelleen. Helpompi olis löytää haluamansa jos on useampi merkki listalla.
Hankinnan arvon ja iän vuoksi mieluusti satsaisi semmoiseen, jossa kosteusvaurioita ei helposti tule. Muutoin kuvitelma tarpeista on aika hyvin kartalla, kun ollaan laina-autolla reissattu useampana kesänä pidempiäkin reissuja. Ja toisaalta, on myös selvinnyt asioita, mitä ei missään tapauksessa halua.
seppoko:
--- Lainaus käyttäjältä: El Maco - 13.08.2017 kello on 21:17 ---Tuossa on suurinpiirtein se, mitä tarttis ja auto on harkinnassakin kyllä. Liekö tuo styrox vai foam eristeellä?
https://www.nettikaravaani.com/burstner/t-602/1478945
--- Lainaus päättyy ---
Muisti palaa pätkittäin.
Juuri muistin, että minulla oli -03 Byrre, jossa tehtiin tiiveystakuukorjaus . Korjauksen jälkeen sain tovin aikaa siivota styroxpurua kun liike ei ollut siivonnut kaikkia paikkoja.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta