rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.  (Luettu 677269 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7470 : 8.07.2020 kello on 09:26 »
Ilmeisesti HiTecillä ei ole koskaan kärry lähtenyt heittelehtimään...
On kerran, mutta ei nyyttikärry eikä edelleenkään tyhjänä. Eikä tuokaan ainut kerta nyt ollut heittelyä sanan varsinaisessa merkityksessä, vasta vaunun pientä alkavaa sivuttaisliikettä kuivalla, pahasti urautuneella tiellä ja siten myös varsin helposti vielä handlattavissa 8)

Henk.koht. olen hieman hämmästynyt tämän forumin mielensäpahoittaja-moralisoinnista asiassa, joka oli vielä tasan tarkkaan laillista touhua. Toki ymmärtäisin tämän diivailun jos lakia rikottaisiin, mutta kun siitä ei todellakaan ole kyse, yhdistelmä oli tasan tarkkaan joka ainut hetki kuljettajan lapasessa ja minkään sortin vaaratilannetta ei tuossa aiheutettu ei itselle eikä muille. Toki sillä "entäs jos" maalailulla saa rakennettua vaikka minkälaista hengenlähtö lähellä mielikuvaa, jota juuri nämä kaikesta pahoittajat oikein tuntuvat rakastavan, mutta ihan samalla tavalla voisi jossitella joskos sitä lotossa... ::)

Eli eiköhän tämä nyanssi tällä forumilla ollut nyt tässä, ainakin minun osaltani. Aurinkoisia reissupäiviä itse kullekin tahoillansa :)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:52
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7471 : 8.07.2020 kello on 09:30 »
Eikö ole sama missä päin vetää kärryä perässä joka heijaa  ees taas . Taas hypätty asian tiimoilta Thumbd

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7472 : 8.07.2020 kello on 11:47 »
Henk.koht. olen hieman hämmästynyt tämän forumin mielensäpahoittaja-moralisoinnista asiassa, joka oli vielä tasan tarkkaan laillista touhua.

Laillista?
Jotenkin minulla on sellainen hatara käsitys, jotta olosuhteetkin pitäisi ottaa huomioon.
Voit silti ihan rauhassa pahoittaa mielesi, kun arvostelemme toimintaasi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:16
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7473 : 8.07.2020 kello on 22:13 »
Eikö ole sama missä päin vetää kärryä perässä joka heijaa  ees taas . Taas hypätty asian tiimoilta Thumbd
Älä nyt taas ala olee valvoja...

Me ehkä isompien vaarin vintiöiden kanssa ajellaan Onnelaan,Tilkunpeltoon ja Mäntyharjuun ja voip olla että Alatalossakin käydään kelit ratkaisee järjästyksen.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Epsoo
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7474 : 8.07.2020 kello on 22:27 »
^
Ilmeisesti HiTecillä ei ole koskaan kärry lähtenyt heittelehtimään...

Sitä vain lähtee raskaallakin yhdistelmällä suoralla tiellä kärry liukumaan ja siitä on kyllä leikki kaukana.

Tuossa on pääsääntö, älä missään tapauksessa ratilla yritä rauhoittaa tilannetta, vaan ratti tiukasti kulkusuuntaan ja vauhti pois.

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:08
  • Epsoo
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7475 : 8.07.2020 kello on 22:30 »
2 tonnia  marssivauhdissa on ihan hyvä ja terve kierrosluku pikkukoneella, jos menee paljon sen alle, se on jotain keinotekoista perstuntumaa.  ;D

Omassa kinnerissä maksimi vääntö (300Nm ja rapiat) on 1750 kierroksen kohdalla. Tosin pikkukone on subjektiivinen käsite, isot miehet sanoo että pikkulohko on pieni kone.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
  • Knaus Eifelland
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7476 : 8.07.2020 kello on 23:56 »
Eipä taida ainakaan manuaalilootat tykätä pitkän päälle vedätyksistä isoilla vaihteilla, kun momenttia väännöstä syntyy.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7477 : 9.07.2020 kello on 08:54 »
Omassa kinnerissä maksimi vääntö (300Nm ja rapiat) on 1750 kierroksen kohdalla.

Aika samoihin taidetaan nuo nykyiset down-sizing dieselit viritellä. Oma ex. oli 1.6dCi 130 ja nummerot 1750/310. Tämä nykyinen 1.5BlueHDi 130 ja myöskin 1750/300. Vaan pelkkää paperiahan nuo nummerot ovat, käytännön suorituskyky, varsinkin vaunu perässä kun näillä kahdella kotterolla on hyvinkin erilainen => jos haluaa valita autonsa vaunun vetokykyä silmällä pitäen, miltei pitäisi koeajollakin jo päästä kokeilemaan sitä käytännössä - tai sitten mitottaa asian niin että "riittää" ;D Toki aina se vaihtoehto on kuten meillä, tyytyä vain tilanteeseen ja niillä mennään myös vaunu perässä mitä on hommattu :-X

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7478 : 10.07.2020 kello on 19:03 »


Vähän aikaan sopiva ilma Kuninkaanlähteellä.

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.





*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:43
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7479 : 10.07.2020 kello on 19:37 »
Tuo on jotakuinkin meikäläisen silmissä painajaisympäristö  ^-^

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:16
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7480 : 10.07.2020 kello on 19:49 »
Tuo on jotakuinkin meikäläisen silmissä painajaisympäristö  ^-^


Taitaa myöd tää Onnela olla samanmoinen. paikka. Kerran kesässä lastenlasyen kanssa täällä tivolissa. vaimo kiertää kauppaa ja hypistelee rättejä, minä oon lasten kanssa tivolissa. hyvä työn jako mun mielestä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:11
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7481 : 10.07.2020 kello on 22:04 »

Vähän aikaan sopiva ilma Kuninkaanlähteellä.

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta.



(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

 Tänä vuonna minulla katkesi hyvin pitkä perinne olla yksin lastenlasten kanssa kunkulla viikon verran. Korona tämän aiheutti, olen riskiryhmässä itse. Suuri pettymys oli lapsille ja minulle. He jo huhtikuussa minulta kyselivät että päästäänkö me nyt kesällä ollenkaan kunkulle. Ei päästy.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:08
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7482 : 10.07.2020 kello on 23:32 »
Tuo on jotakuinkin meikäläisen silmissä painajaisympäristö  ^-^

Älä nyt...
Nelostiellä alkaa puskat jo peittää näkymän mutta ylhäältä se on tällainen:

Aukeella pelolla!   :o

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:35
  • Knaus Eifelland
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7483 : 11.07.2020 kello on 07:12 »
Eilen ajelin B&S koneella ja trimmerillä, kuuntelin Peltoreista mainoskanavaa... ilmaisia sirkuksia mainostettiin. Hyvät viruslingot. Älkää sitten ihmetelkö.  Thumb

Pari kuollutta tiedän. Yksi oman ikäinen.  Thumbd

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:00
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Missä liikkuu karavaanari viikonloppuna.
« Vastaus #7484 : 11.07.2020 kello on 09:04 »
Huoltotauko kotosalla Hki, kun nuo kelit näytti Tre yläpuolella olevan jo paranemaan päin, niin näin päästiin jälleen takaisin sateen alle ^-^