Tekniikkakeskustelut > Kalusteet ja sisustus

Liiman valinta kalusteiden rakentamisessa

(1/3) > >>

memma:
En oikein löytänyt osastoa mihin olisin kysymykseni lisännyt niin tein uuden aiheen, saa siirtää jos jossain on sopivampi paikka.
Sitten varsinainen kysymys; millä liimalla on hyvä liimata kaapit, komerot ja sängyt? Aion täyttää tyhjän hylsyn uusilla itse tehdyillä kalusteilla.
Liiman olisi varmaankin hyvä olla hieman joustavaa ja helppoa käyttää, onko näin, vai onko kovaksi kovettuva liima parempi vaihtoehto?

SeaSharky:
Jos haluaa liiman joka kestää kunnolla kosteutta niin Casco polyuretaaniliima on hyvä. Jos liimaa isoja levypintoja, niin hyvä on tämä uretaanivaahtoliima, hieman pullistaa, niin että vaatii pintojen puristamista.
Myös Sika FC-11 on tiukkaa tavaraa ja joustavaa.

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: SeaSharky - 19.07.2017     kello on 15:23 ---Jos haluaa liiman joka kestää kunnolla kosteutta niin Casco polyuretaaniliima on hyvä. Jos liimaa isoja levypintoja, niin hyvä on tämä uretaanivaahtoliima, hieman pullistaa, niin että vaatii pintojen puristamista.
Myös Sika FC-11 on tiukkaa tavaraa ja joustavaa.

--- Lainaus päättyy ---
Onnisruiskohan tuolla kuvan liimalla liimata keittiön välitilan laminaattilevy vaunun seinälevyyn?  Mulla oli jäänyt tuubi jotain liimamassaa ja koitin sillä niin semmosen 150km kesti vetää sitten alkas irrota liimauksistaan

SeaSharky:
Viime kesänä tein asuntoautoon alkoviremontin, isommat seinälevyn liimaukset tein uretaanivaahtoliima lla ja puuliitokset kuvan Cascolla ja auton ja asunto-osan väliset ulko muovipanelit Sika FC-11 liimalla. Casco on ihan hyvää myös seinälevyjen liimaukseen, se turpoaa ja kuplii hieman, joten täyttää siten epätasaisuuksia.

KariK:
Puuliitosten liimaamisessa veneenrakentajat käyttävät kaksikomponenttista epoksiliimaa. Se pitää varmasti. Minulla on tästä myös omaa kokemusta. Sitähän saa melkein mistä vaan. Vaikka Biltemastakin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View