rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ducato Maxi  (Luettu 81897 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:42
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #135 : 30.08.2017 kello on 22:36 »
Voi että uusi startti ja akku muuttaa käynnistymisen taas helpoksi .
Sehän käy jo kun avainta vähän liikauttaa :D

Raaskisi itsekkin startin uusia (vaikka ei ole mersu). Taitaa olla kolmas kesä nyt menossa että on jännää minkälainen ääni kuuluu kun avaimesta kääntää. Varsinkin lämpimällä koneella. No on se joka kerta lähtenyt viimeistään viidennellä kerralla. Kylmällä koneella ei ongelmaa... No oihan se 180eurua startti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #136 : 30.08.2017 kello on 22:50 »
Vielä Fiksuksen poijat heivasi hintaa kympillä jotta 160€ ja tottamooses on helpottunut olo kun pirssi hörähtää tulille melkein ko avaimeen koskee  :D

Nyt muuten loppuu tämä rojekti tähän tällä erää.
Auto on sisältä niin keskeneräinen että huomenna laitan vielä hyttysverkon sivuovelle ettei kukaan vahingossakaan näe sisätiloihin .
Mutta niinkuin Lentäjän valssissa ennen että vaikka persaukset viistäisi maata niin ilimojen halki käy lentäjän tie .
Ja eka reissu lähtee liikkeelle maanantaina tai viimestään tiistaina .
Ei kannata odotella muuta kuin maisemakuvia reissusta korkeintaan ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:49
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #137 : 30.08.2017 kello on 22:57 »
Ei kannata odotella muuta kuin maisemakuvia reissusta korkeintaan ::)

Niitä odotellessa, luonnikasta reissua.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ducato Maxi
« Vastaus #138 : 20.09.2017 kello on 11:09 »
Tällainen jääkaappi paikallisesta rautakaupasta kun tehtiin kennon kanssa sellainen sopuhinta.
Minä uskon että vanha pistelämmitin Truma olisi ihan riittävä .
Ja saahan siihen puhaltimen jakamaan lämpöä .
Se sänky on tärkeää olla hyvä .
Jostakin syystä minun selkä tykkää leirisängystä itsetäyttyvällä leiripatjalla ja erittäin ohkaisesta tyynystä .
Se huppeti olisi kyllä tilankäytön kannalta hyvä jos keittiön tekisi kunnollisen retkiauton tapaan jos ne kaasut kehittäsi pirssiin .
« Viimeksi muokattu: 20.09.2017 kello on 11:19 »

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #139 : 20.09.2017 kello on 11:44 »
    Tuohan vaikuttaa aivan pätevältä kaapilta. Itseäni tässä rakentelussa nyt vain mietityttää että pitäiskö vaihtaa vielä aihio isokoneiseen. Nyt tietysti tuo 2.2 koneella oleva sprintteri on juuri laitettu eli hitsattu tinattu ja maalattu sekä täydellinen koneremppa tehty. Vetää aivan uskomattoman hyvin 2000kg vaunua perässä ja alle 12 litran keskikulutuksella. Kun valkkais aihioksi 319 cdi pitkä ja korkea automaattina ja 7 pykäläinen laatikko niin olis makia peli. Mutta kukkaroon katsomalla vanhan laittelu taitaa nyt olla se järkevin vaihtoehto. Kaasuja ei mulla tule autoon kun tosiaan varsinainen pitkäaikainen matkailu tehdään vaunulla mutta teemme vuodessabmuutaman senpituisen reissun että olis mukava ottaa matkalla yöunet. Aihion kun vaihtais pitkäksi niin olis mahdollista ostaa ja ottaa se ktm valkokilpi Enduro mukaan ja vielä vaunu perään. Nykyiseen se ei juuri mahdu kyytin

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #140 : 20.09.2017 kello on 14:51 »
    Kyllä automaattilootaa tul ikävä tuolla pyörityksessä  :(

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #141 : 20.09.2017 kello on 16:51 »
    Kyllä automaattilootaa tul ikävä tuolla pyörityksessä  :(
    Juu on se aika ehdoton näin 2017 vuonna jo. Mutta jos automaatin haluaa niin silloin jää fiat Pösö citikka puoli ainakin minulta pois. Se robotti laatikko ei ole oikein mun juttu.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #142 : 20.09.2017 kello on 17:15 »
    Juu on se aika ehdoton näin 2017 vuonna jo. Mutta jos automaatin haluaa niin silloin jää fiat Pösö citikka puoli ainakin minulta pois. Se robotti laatikko ei ole oikein mun juttu.
    MInä aikanani kokeilin Mersun robottia ja ihan hyvin se ainakin pelasi.

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #143 : 20.09.2017 kello on 18:32 »
    Mutta jos automaatin haluaa niin silloin jää fiat Pösö citikka puoli ainakin minulta pois. Se robotti laatikko ei ole oikein mun juttu.

    Onko jotain erityistä mikä tuossa robottivaihteistoss a sitten harmittaa ?

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #144 : 20.09.2017 kello on 19:29 »
    Onko jotain erityistä mikä tuossa robottivaihteistoss a sitten harmittaa ?
    Uutta en ole päässyt testaamaan mutta käytettyjen toiminta on niin ja näin ollut. Varmaan nuokin on kehittyneet sitten 07 vuoden. Mut mersun oikea automaatti kyllä pelaa hienosti Thumb

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #145 : 20.09.2017 kello on 19:47 »
    Uutta en ole päässyt testaamaan mutta käytettyjen toiminta on niin ja näin ollut. Varmaan nuokin on kehittyneet sitten 07 vuoden. Mut mersun oikea automaatti kyllä pelaa hienosti Thumb

    Kerrotko tarkemmin millaisia ne käytetyt sitten ovat olleet ? SFC etuteltassa kun lukee noista Fiatin automaateista niin ei siellä pahaa sanottavaa ole ollut vanhempienkaan Fiatien kohdalla.


    ”Minulla on 2009 mallinen auto jossa on tä vaihdelaatikko hyvin on toiminut ei minkäänlaista vikaa vielä. Oli tässä alkukessästä 90000 km huollosssa....”


    ”Omistan Fiat Adria Ducaton 3.0L robottivaihteella, erinomainen, neljässä vuodessa olen ajanut 120.000 km. 3.0 L koneessa on muuten ketjukäyttö ns. etupäässä, ei hihnaa koneessa ja pitäisi olla varmapeli. Kokemukset erinomaisia.”


    ”Mulla toinen auto tällä vaihteeella nykynen ajettu yli 150000 km ei vielä yhtään vikaa kummassakaan. Huollot tehty ohjeen mukaan auto 3.0 moottorilla.”


    ”Autoni 55000km ajettu 2014v. mallia148 hv. Vaihteisto toimii hyvin,ongelmia ei ole ollut,talvi jäykkyys puuttuu,jollaista oli esim.ZF-n automaatti laatikoissa.Vaihtei stohan on normaali manuaali laatikko jonka vaihdot tekee robotti.Ajo on kyllä mukavaa ja helppoa.”


    ”Mulla 3.0 ja Comfortmatic vaihdelaatikko toistaiseksi ei minkäänlaista ongelmaa nyt yli 150000 km ajettu. Kannattaa muistaa pari pientä nestettä jotka kannattaa vaihtaa joka toinen vuosi hydrauliiika öljy 0,7 litraa ja kytkin neste lukee myös käsikirjassa. ”


    ”Vaihdettiin viime kesänä Brevio 640 150multijet vm 2013 ajettu 57000km jossa ropottivaihteisto nyt kilometrejä kertynyt 20000 lisää,ei mitään ongelmia ainakaan vielä olen erittäin tyytyväinen vaihteiston toimintaan,ei kokemusta muista automaateista joten ei voi verrata.”

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #146 : 20.09.2017 kello on 21:00 »
    Nykii, rusahtelee, ei tahdo löytyä oikeaa vaihdetta. Miten muuten vetomassat automaattina mitä saa vetää tuollaisella? Onko sama kun manuaalina?  Rikki hän nuo kaikki kokeilemani on ollleet tosinnpakuja jotka ammattikäytössä olleet että aikapaljon varmaan rujompaa ollut se käyttö kun mökkiautossa. Ja ainakin osa oireista voi johtua lopussa olevasta kytkimestä. Mersun laatikon ja ducaton moottorin kun sais samaan pakettiin niin olis täydellinen paketin.  3.0 ducaton kone ja mersun 7 pykäläinen automaati. No juu se siitä ei viitsi sotkea tätä projektikertomusta tämän enempää

  • Vieras
  • Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #147 : 20.09.2017 kello on 21:03 »
    Nykii, rusahtelee, ei tahdo löytyä oikeaa vaihdetta. Miten muuten vetomassat automaattina mitä saa vetää tuollaisella? Onko sama kun manuaalina? 

    2500 kiloa, sama ”manuaali”-vaihteistohan se on, robotti vaan hoitaa kytkimen.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #148 : 25.09.2017 kello on 13:02 »
    Ei nyt tullut kaasulämmitintä Kotukseen  :-[
    Jos yöpymisten jakautuminen on tuollainen kuin etelänreissulla niin en hirveästi lämmitykseen satsaakkaan.
    400w sähkölämmittimellä se pysyi ihan mukavasti lämpöisenä .
    Jos leiriyön sähköt maksaa 4€ niin 200€:llä yöpyy jo 50 kertaa joten laittaa se miettimään itä tekisi.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: Ducato Maxi
    « Vastaus #149 : 26.09.2017 kello on 18:18 »
    Siihen loppu vinkumiset kun vaihdoin moniurahihnan ohjuurullan ja kiristimen .
    Laturissa ei näköjään ole vapaakytkintä.
    Sehän webastokin hyrrätä pelittää ihan niinkun pitääkin .
    Pystyy kai sen muuttaa käyttämään hupipuolen akkua niin jos se riittäsi lämmittimeksi mulle sen mitä puskissa tarvii lämmittää nyt tähän hätään  :)