rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Rahan vaihto Norjassa  (Luettu 17207 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #15 : 25.07.2017 kello on 17:08 »
Myös Rotsissa parilla huoltiksella ei sirua lukenut ollenkaan vaan piti lukea magneettijuova.

Tuommoiseen olen törmännyt viimeksi ehkä 6-7 vuotta sitten Puolan maaseudulla dieseliä ostaessani.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #16 : 25.07.2017 kello on 17:10 »
Mikä olisi syy, että pitäisi maksaa Debitillä?

Debit-puolella on enemmän rahaa käytettävissä.

E: Tarkennus,  että minulla on debitillä enemmän käytettävissä kuin creditissä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2017 kello on 18:09 »

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #17 : 25.07.2017 kello on 17:14 »
Keskieuroopassa totesin että aika monessa paikassa debit/credit yhdistelmäkortilla meni maksut suoraan credit puolelta, eikä voinut valita debittiä.

Mulla on kaksi korttia, debit ja yhdistelmä. Aina tarjoan ensin debitiä. Jos ei jostain syystä käy, niin sitten yhdistelmän creditiä. Tosin monta vuotta jo mennyt debitillä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:12
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #18 : 25.07.2017 kello on 17:15 »
Debit-puolella on enemmän rahaa käytettävissä.

Järjestelykysymys?
Lomareissuilla (5,,,6 vkoa) joutuu varautumaan joskus yllättäviinkin menoihin ja tällöin kortin luottopuoli antaa paremmin pelivaraa, kuin debit?

Mutta, tämä (-kin) on asia, jonka jokainen järjestelee haluamallaan tavalla.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #19 : 25.07.2017 kello on 17:50 »
Kävin heti ensitöikseni nostamassa 2000 kurnua automaatista Mo I Ranassa. Yhtään käteistä ei olisi tarvinut ja vielä 400 + hilut jäi kun koitti niitä lopuksi tuhlata.

Yhdellä huoltoasemalla kävi erikoinen episodi: Mittarilla luki että voi maksaa kassalle, mutta oli myös korttimaksumahdolli suus. Syötin kortin, naputtelin tunnusluvun, en muista ihan tarkalleen mitä näytöllä luki mutta ei mitään mikä olisi vaikuttanut epänormaalille. Tankkauksen jälkeen painoin kuittinappia, ei tullut, ruudulla luki joitain norjaksi "inte" ja "kvitto" oli mitä ymmärsin. No eisiinä mitään, eihän koto-Suomessakaan aina kuittia saa jos on vaikka paperi loppu. Kirjailin siinä kilometrejä ylös ja aloin Hiivattia pikkuhiljaa hehkuttelemaan, niin lampsii ukko kassalta ja sanoo että tarttis tulla maksamaan. Minä että kyllä se minun kortin luki tuo aparaatti. Antoiko kuittia, kysyttiin. No eihän se antanut. Tililtä vielä äkkiä vilkasin että näkyykö tapahtumissa tai katevarauksessa, ei. Ei siinä auttanut kuin maksaa käteisellä, eikä sitä minusta kyllä tililtä ole mennyt. Ei liene Suomessa mahdollista tällainen - en ainakaan ole koskaan nähnyt/kuullut.

e: Tarvipas parilla leirintäalueella 10-kurnusia, että sai vettä suihkusta. Mutta niitäkin varmaan olisi respasta saanut kortilla, ehkä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:23
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #20 : 25.07.2017 kello on 18:24 »
Forexilla olen vaihtanut kruunuja ja pareriset palauttanut jos on jäänyt samaan kurssiin ku ostettaessa  Oulussa on ainakin vaihto puoti.

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:37
  • Autossa on pyörät
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #21 : 25.07.2017 kello on 18:46 »
Forexilla olen vaihtanut kruunuja ja pareriset palauttanut jos on jäänyt samaan kurssiin ku ostettaessa  Oulussa on ainakin vaihto puoti.
Forexin hyvä puoli on tarjonta, huono puoli on surkea kurssi. Ainakin balkanin valuutoissa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:37
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #22 : 25.07.2017 kello on 21:07 »
Yhdellä huoltoasemalla kävi erikoinen episodi: Mittarilla luki että voi maksaa kassalle, mutta oli myös korttimaksumahdolli suus. Syötin kortin, naputtelin tunnusluvun, en muista ihan tarkalleen mitä näytöllä luki mutta ei mitään mikä olisi vaikuttanut epänormaalille. Tankkauksen jälkeen painoin kuittinappia, ei tullut, ruudulla luki joitain norjaksi "inte" ja "kvitto" oli mitä ymmärsin. No eisiinä mitään, eihän koto-Suomessakaan aina kuittia saa jos on vaikka paperi loppu. Kirjailin siinä kilometrejä ylös ja aloin Hiivattia pikkuhiljaa hehkuttelemaan, niin lampsii ukko kassalta ja sanoo että tarttis tulla maksamaan. Minä että kyllä se minun kortin luki tuo aparaatti. Antoiko kuittia, kysyttiin. No eihän se antanut. Tililtä vielä äkkiä vilkasin että näkyykö tapahtumissa tai katevarauksessa, ei. Ei siinä auttanut kuin maksaa käteisellä, eikä sitä minusta kyllä tililtä ole mennyt. Ei liene Suomessa mahdollista tällainen - en ainakaan ole koskaan nähnyt/kuullut.
Kaikkea voi sattua...

Kuittia jos automaatti ei anna, niin haen sen kassalta, mikäli on miehitetty asema.
Miksi muuten et maksanut sillä kortilla siellä kassalla, vai halusitko vain päästä seteleistä eroon?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 7.03.2021 kello on 09:49
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #23 : 25.07.2017 kello on 21:28 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:34
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #24 : 26.07.2017 kello on 00:25 »
Tuommoiseen olen törmännyt viimeksi ehkä 6-7 vuotta sitten Puolan maaseudulla dieseliä ostaessani.

Mä törmäsin kahdella Shellillä nyt. Toisella kerralla raaskin ostaa 30l kallista dieseliä. Toisella kerralla 2jåätelöä ja limpparia
 Eri shellin asemat, molemmilla sama ongelma

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:37
Vs: Rahan vaihto Norjassa
« Vastaus #25 : 26.07.2017 kello on 08:04 »
^
Kaikkea outoa...

Norjassa kylmäasemalla polttoaineen tulo loppui tasan 70 litraan. En tiedä loppuiko luotto Visasta, vai mikä.
En ainakaan mielestäni valinnut mitää litrarajaa.

  • Vieras
  • Vs: Rahan vaihto Norjassa
    « Vastaus #26 : 26.07.2017 kello on 08:10 »
    Norjassa kylmäasemalla polttoaineen tulo loppui tasan 70 litraan. En tiedä loppuiko luotto Visasta, vai mikä.

    Tuota se teki meilläkin silloin Lofootin reissulla, minä kun tykkään tankata aina tankin täyteen niin kahteen otteeseenhan se piti siellä sitten tankata ja sama juttu sattui siellä pariin otteeseen. Muistelen vain että se raja olisi ollut pienempi kuin tuo 70 litraa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 10:12
    Vs: Rahan vaihto Norjassa
    « Vastaus #27 : 26.07.2017 kello on 08:12 »
    ^
    Kaikkea outoa...

    Norjassa kylmäasemalla polttoaineen tulo loppui tasan 70 litraan. En tiedä loppuiko luotto Visasta, vai mikä.
    En ainakaan mielestäni valinnut mitää litrarajaa.

    Aivan normaalia, samoin toimii valtaosin Ruotsissakin ,,

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:37
    • Autossa on pyörät
    Vs: Rahan vaihto Norjassa
    « Vastaus #28 : 26.07.2017 kello on 08:27 »
    Kertaostosraja , tuttu juttu

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:37
    Vs: Rahan vaihto Norjassa
    « Vastaus #29 : 26.07.2017 kello on 11:22 »
    Tuota se teki meilläkin silloin Lofootin reissulla, minä kun tykkään tankata aina tankin täyteen niin kahteen otteeseenhan se piti siellä sitten tankata ja sama juttu sattui siellä pariin otteeseen. Muistelen vain että se raja olisi ollut pienempi kuin tuo 70 litraa.
    Tarkistin kuiteista...

    Muistin väärin. Polttoaineen tulo loppui 60 litraan.
    Onkohan tällä tarkoitus vain vähentää varkauksia, vai mikä lienee syynä?