Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Vaunu vai auto. Vinkkejä

<< < (21/29) > >>

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: iso-juuso - 28.07.2017     kello on 12:02 ---Tarinan opetus on se, että älä seikkaile matkakorissa ajon aikana. Jos onnettomuus sattuu, huolistasi pienimpiä ovat ilmassa lentävät irtaimet kuten se japanilainen lihaveitsi auenneesta vetolaatikosta ja se että paiskaannut ympäri auton sisätiloja. Isompi huoli on, että rakenteet katoavat ympäriltäsi ja lennät autosta ulos muun irtaimen mukana. Matkakorin suoja-arvo onnettomuustilantee ssa on pyöreä nolla.

Ja kyllä, onnettomuus voi sattua myös sinulle. Niitä ei satu vain huonoille kuskeille, vaan meille kaikille.

Vaunujen suurempaan turvallisuuteen tämä liittyi siten, että vaunussa ei ole matkustajia. Se rusentuu onnettomuudessa siinä missä autokin, mutta matkustajat ovat paremmassa suojassa metallisessa korissa, jossa on onnettomuutta silmälläpitäen suunnitellut turvalaitteet.

--- Lainaus päättyy ---

Juuri tästä samasta asiasta oli puhe lasten kanssa, kun he kyselivät, miksi vaunussa ei voi olla ajon aikana.

Tässä visulahden nurmikolla kun arvoin paikkaa, niin sanoin kersoille, että menkää vaunuun, niin minä vedän 100 metriä tuossa pomppuisella nurmikolla.

Kun kysyin, miltä siellä vaunussa tuntui, niin vastaus oli yhdestä suusta; pelottavaa. Ja sitten keskustelimme juuri tuosta asuntovaunun korista jos se menee ojaan ja kaatuu ja miten vaunun käy versus vetoauton. 

foothillster:

--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 28.07.2017     kello on 12:05 ---Tosiaan en tiedä onnistuuko meikäläisen pötköttää tuollaisessa poikittain kun pituutta on 185cm.

--- Lainaus päättyy ---

Piti oikein käydä mittaamassa ja 195cm on pituutta. Itse 182cm pituisena siellä ei vielä ole ahdasta ollut, mutta ei sitä liikaakaan varaa jää. Sitten on vielä jalkopään ikkuna varottavana.

ihaa:
On se helppoa alle 170 senttisenä.  ;D

Vanhempien retkiautossa kun olen yhden reissun pojan ja isän kaa tehnyt niin hyvin on jäänyt tilaa, tai no ohjaamossa sentään minäkään en pysty seisomaan.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: foothillster - 28.07.2017     kello on 12:49 ---Piti oikein käydä mittaamassa ja 195cm on pituutta. Itse 182cm pituisena siellä ei vielä ole ahdasta ollut, mutta ei sitä liikaakaan varaa jää. Sitten on vielä jalkopään ikkuna varottavana.

--- Lainaus päättyy ---

Oliko se 195 seinästä seinään?
Jos siellä on (kuten pitäisi) pieni tuuletusrako, sitten tyyny ja jalkopäässä taas rako, niin ahtaaksi käy.

Joko:

--- Lainaus käyttäjältä: ihaa - 28.07.2017     kello on 12:53 ---On se helppoa alle 170 senttisenä.  ;D

Vanhempien retkiautossa kun olen yhden reissun pojan ja isän kaa tehnyt niin hyvin on jäänyt tilaa, tai no ohjaamossa sentään minäkään en pysty seisomaan.

--- Lainaus päättyy ---
Meidän sprinterissä pystyisit seisomaan ohjaamossa, tuo uskomattmasti tilaa hihg roof Thumb eli ohjaamon kattoverhoilu myötäilee ulkokattoa. Näin ollen mikro ja yläkaapit on sitten viety sivuseinälle katonrajaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View