Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Ikivanhojen integroitujen vertailua

<< < (6/21) > >>

Raksaus:
Ihan mielenkiintoinen projekti. Sellaisen kysymyksen nyt heitän kun en vielä toisella kerrallakaan keksinyt mikä on syy että olet alunperin rajannut haun vain näihin kahteen merkkiin ja malliin? Mielestäni mainitsit vain ulkonäön. Hieman toki puhuit alustasta ja aldesta. Oletko tehnyt itsellesi tarvekartoituksen. Ajattelin siis sitä kautta että miettimällä mitkä on ne tärkeimmät ominaisuudet ja mistä voisi mahdollisesti tehdä kompromissejä voi tarjonta laajentua ja löytyä se itselle juuriki  passeli kompromissi.

Itsellä kävi siten että ensimmäisellä katselukierroksella hylkäsin vastaavat autot rumina johon lopulta päädyin. Tuota päätöstä laajentaa omaa horisonttiani en ole hetkeäkään katunut.

Alan:
Samaa lukkiutumista kovin paljon hämmästelen. Tuonikäisissä kosteusvauriot ovat yleisiä, mutta ei tunnu kiinnostavan mahdollisuus välttää sellainen suurella todennäköisyydellä. PU tai vastaava rakenne, joka on Hymerissä ja joissain muissa laatumerkeissä jo tuon ikäisissä, olisi hyvä vakuutus, etenkin kun muiltakin osin tuppaavat olemaan laadukkaampia.

Vai halutaanko tässä vain tietynnäköinen auto, eikä paljoa muista ominaisuuksista välitetä.

Kaha:
Aika kovasti olen pohtinut vuosien saatossa mitä ominaisuuksia/toiveita minulla autolle on. Kuten alussa kerroin,kokemusta ei ole kuin matkailukäyttöön rakennetusta 508 Mesestä yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Ilman rajoitteita tuleva auto olisi riittävän tehoinen,integroitu,tuplapohjalla,vesikiertoisella lattialämmityksella ja kompressorijääkaapi lla. Aurinkopanelia parisataa wattia ja metanoli polttokenno akuston rinnalla. Noin niinkuin pääpiirteissään. Erilliset vuoteet ja lisänä edessä laskettava vuode. Noissa molemmissa miellyttää silmää muotoilu ja mahdollisuus  kerrosvuoteisiin takana,jolloin se erillisvuodeaspekti toteutuu. Soliferin 5500 ja 6700 on muodoiltaan sylettäneet aina joten ne olen raakannut pois listalta kättelyssä.
Koska meistä tuskin tulee enää täyspäiväisiä karavaanereita niin suhteettoman suuren pääoman sitominen kaikki toiveeni täyttävään kulkineeseen ei ole järkevää. Tässä hiukan pohjaa sille,mistä olen päätynyt kyseisiin vaihtoehtoihin.

Humoristi:

--- Lainaus käyttäjältä: Kaha - 21.07.2017     kello on 20:15 ---Aika kovasti olen pohtinut vuosien saatossa mitä ominaisuuksia/toiveita minulla autolle on. Kuten alussa kerroin,kokemusta ei ole kuin matkailukäyttöön rakennetusta 508 Mesestä yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Ilman rajoitteita tuleva auto olisi riittävän tehoinen,integroitu,tuplapohjalla,vesikiertoisella lattialämmityksella ja kompressorijääkaapi lla. Aurinkopanelia parisataa wattia ja metanoli polttokenno akuston rinnalla. Noin niinkuin pääpiirteissään. Erilliset vuoteet ja lisänä edessä laskettava vuode. Noissa molemmissa miellyttää silmää muotoilu ja mahdollisuus  kerrosvuoteisiin takana,jolloin se erillisvuodeaspekti toteutuu. Soliferin 5500 ja 6700 on muodoiltaan sylettäneet aina joten ne olen raakannut pois listalta kättelyssä.
Koska meistä tuskin tulee enää täyspäiväisiä karavaanereita niin suhteettoman suuren pääoman sitominen kaikki toiveeni täyttävään kulkineeseen ei ole järkevää. Tässä hiukan pohjaa sille,mistä olen päätynyt kyseisiin vaihtoehtoihin.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä on kyllä mielenkiintoinen hanke   Thumb
Kun saat auton ostettua niin toivon että teet projekti kertomuksen  ;) :) Thumb

Aikamoinen:
Tuossa ois taas yksi: https://www.nettikaravaani.com/matkaaja/eurohotel-6500/1482897

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View