rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Ikivanhojen integroitujen vertailua  (Luettu 33094 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #15 : 9.07.2017 kello on 14:25 »
Aina tykännyt tuosta Lmc integroida mallista mutta matkaajaan kallistuisin alustan ja korirakenteen takia.
Itsen lisäisin soliferin 6700 vertailuun mukaan.















Eurohotellin esittely videokasetti löytyy jota en ole onnistunut muuttamaan digitaaliseen muotoon  :-[
Täytyy hommata varmaan videokaappari.
TM ledessä tai tuulilasissa oli esittely autosta

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.09.2023 kello on 20:42
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #16 : 9.07.2017 kello on 16:03 »
En tiedä kuka sisustuksen teki, mutta minulla on käsitys että Arca toimitti autot Suomeen ilman kalusteita, vesitekniikkaa ja lämmitysjärjestelmä ä. Kaapistoissa käytettiin ohutta levyä, joka on pinnoitettu jonkilaisella vaalealla puukuvioisella paperilla, joka kuoriutuu helposti irti. Keski-Eurooppaan autoa toimitettiin Arca America nimellä ja niissä on viilupintaiset kalusteet:

https://www.trovocamper.it/index.php?a=2&bigimg=4966737&b=98769#img_content

Jaa, ajattelin että olis ollut tietoa kun sanoit että Suomessa tehty sisustus oli surkea. Ne yksilöt joiden kanssa olin tekemisissä, olivat kyllä maahan tullessaan ihan valmiita sisustusta myöden. Näin muistelen.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 18:38
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #17 : 9.07.2017 kello on 16:59 »
Kiitos toistaiseksi kaikille kommenteista ja kokemuksista. Lisää kaivataan vielä. Kommentit ovat tukeneet ennakkokuvaani ja hienoista Matkaajan etumatkaa.
Lyhyesti LMC:n positiivisena puolena on isommat vesisäiliöt sekä parempi alaslaskettava sänky,valmis kerrosvuode ja usein kompressorijääkaapp i.Miinuspuolella etuveto,vaihteisto ja lämmönvaihtajan puute?
Matkaajassa positiivisena taas vetotapa,paripyörät ja lämmönvaihdin sekä korin rakenne. Miinuspuolelle menee vesisäiliöiden koko ja yläsängyn puute. Lisäksi alaslaskettava sänky näyttää oudolta,onkohan se sitä?
Molempien wc-systeemi taitaa perustua "septitankkiin" jonka tyhjääminen vaatii oman kaivonsa.
Olenko tulkinnut nettihakujani ja täällä esitettyjä mielipiteitä oikein?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:00
  • Pahkakoski
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #18 : 9.07.2017 kello on 17:07 »
Minulla on Laika S60 ja kyllä Matkaajan kalustus on  käsittääkseni saman tehtaan tekemä eli erittäin hyvin tehty ja tukeva.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #19 : 9.07.2017 kello on 17:21 »

Molempien wc-systeemi taitaa perustua "septitankkiin" jonka tyhjääminen vaatii oman kaivonsa.
Olenko tulkinnut nettihakujani ja täällä esitettyjä mielipiteitä oikein?

Matkaajan vessa perustuu kahteen säiliöön, joista ylempi kiinteä on lämpimässä tilassa. Se tyhjennetään giljotiiniventtiili llä kylmässä tilasssa olevaan kasettiin, jonka voi irroittaa ja kantaa tyhjennyspisteeseen . Kasetin pohjassa oli muistaakseni toinen giljotiiniventtiili, jolloin sen voi irroittamatta tyhjentää myös ajokaivoon. Kasetti mekanismeineen sijaitsee takapyörien takana alttiina kuralle. Yleensä ne mekanismit ovatkin umpiruosteessa.

Matkaajan alaslaskettava yläpeti on kätevä ja toimiva ratkaisu. Etupenkkien selkänojia ei tarvitse edes kaataa sängyn alaslaskua varten.

Matkaajan vakiovarustukseen kuuluu myös kaasupullon lämmitys nestekierrolla ja lisälämmitys tuulilasille. Vesipatterit kiertävät myös kojelaudan sisällä tuulilasin tuntumassa.

Ja jos olet Matkaajaa ostamassa, tarkista se takajousitus. Alunperin takajousen virkaa hoitaa yksi lasikuitulehti joka on syytä vaihtaa rautajousiin mahdollisimman pian. Jakohihnan vaihto on myös työläs remontti vaikka hihna näyttäisi aluksi olevan hyvin esillä. Vaihtoa varten joutuu kuitenkin purkamaan yllättävän paljon osia puskurista ja syyläristä lähtien.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #20 : 9.07.2017 kello on 17:56 »
Viime kesänä koeajoin Eurohotellia .
Meni kun juna ja kulki mukavasti .
Autoa oli pidetty niin huonosti sisustuksen ja korin kannalta ettei ollut mitään mieltä ottaa sitä yksiöä.
Mutta Iveco pelasi kuin mikä.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 18:38
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #21 : 10.07.2017 kello on 13:10 »
Tuohon Matkaajaan näyttää vahvasti hankinta suuntautuvan. Nyt vain täytyy olla aktiivinen kun sellaisia tulee myyntiin. Keväällä oli useampiakin mutta nyt ei ole yhtään. Kiitos kaikille kommenteista vielä kerran.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #22 : 12.07.2017 kello on 09:57 »

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 18:38
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #23 : 12.07.2017 kello on 13:22 »
Jep,olin kovasti yllättynyt ja tempaisin eilen vajaan tuhannen kilsan lenkin katsoamaan. Ja etsintä jatkuu... Kovasti tuntuu tänään sohva liimaantuneen selkään kiinni,sen verran istumista oli

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:00
  • Pahkakoski
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #24 : 12.07.2017 kello on 20:00 »
Yksi näyttäisi tulleen myyntiin:

https://www.nettikaravaani.com/matkaaja/eurohotel/1481254

Katsoin itse samaa.  Tänään näkyy tulleen lisää kuvia. Ei oikein tuo valkoinen sisäväri innosta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:21.03.2024 kello on 18:14
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #25 : 20.07.2017 kello on 22:15 »
Ihan mielenkiintoinen projekti. Sellaisen kysymyksen nyt heitän kun en vielä toisella kerrallakaan keksinyt mikä on syy että olet alunperin rajannut haun vain näihin kahteen merkkiin ja malliin? Mielestäni mainitsit vain ulkonäön. Hieman toki puhuit alustasta ja aldesta. Oletko tehnyt itsellesi tarvekartoituksen. Ajattelin siis sitä kautta että miettimällä mitkä on ne tärkeimmät ominaisuudet ja mistä voisi mahdollisesti tehdä kompromissejä voi tarjonta laajentua ja löytyä se itselle juuriki  passeli kompromissi.

Itsellä kävi siten että ensimmäisellä katselukierroksella hylkäsin vastaavat autot rumina johon lopulta päädyin. Tuota päätöstä laajentaa omaa horisonttiani en ole hetkeäkään katunut.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:35
  • Kulkija
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #26 : 21.07.2017 kello on 10:19 »
Samaa lukkiutumista kovin paljon hämmästelen. Tuonikäisissä kosteusvauriot ovat yleisiä, mutta ei tunnu kiinnostavan mahdollisuus välttää sellainen suurella todennäköisyydellä. PU tai vastaava rakenne, joka on Hymerissä ja joissain muissa laatumerkeissä jo tuon ikäisissä, olisi hyvä vakuutus, etenkin kun muiltakin osin tuppaavat olemaan laadukkaampia.

Vai halutaanko tässä vain tietynnäköinen auto, eikä paljoa muista ominaisuuksista välitetä.

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:22.07.2021 kello on 18:38
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #27 : 21.07.2017 kello on 20:15 »
Aika kovasti olen pohtinut vuosien saatossa mitä ominaisuuksia/toiveita minulla autolle on. Kuten alussa kerroin,kokemusta ei ole kuin matkailukäyttöön rakennetusta 508 Mesestä yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Ilman rajoitteita tuleva auto olisi riittävän tehoinen,integroitu,tuplapohjalla,vesikiertoisella lattialämmityksella ja kompressorijääkaapi lla. Aurinkopanelia parisataa wattia ja metanoli polttokenno akuston rinnalla. Noin niinkuin pääpiirteissään. Erilliset vuoteet ja lisänä edessä laskettava vuode. Noissa molemmissa miellyttää silmää muotoilu ja mahdollisuus  kerrosvuoteisiin takana,jolloin se erillisvuodeaspekti toteutuu. Soliferin 5500 ja 6700 on muodoiltaan sylettäneet aina joten ne olen raakannut pois listalta kättelyssä.
Koska meistä tuskin tulee enää täyspäiväisiä karavaanereita niin suhteettoman suuren pääoman sitominen kaikki toiveeni täyttävään kulkineeseen ei ole järkevää. Tässä hiukan pohjaa sille,mistä olen päätynyt kyseisiin vaihtoehtoihin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #28 : 21.07.2017 kello on 20:46 »
Aika kovasti olen pohtinut vuosien saatossa mitä ominaisuuksia/toiveita minulla autolle on. Kuten alussa kerroin,kokemusta ei ole kuin matkailukäyttöön rakennetusta 508 Mesestä yli kahdenkymmenen vuoden ajan. Ilman rajoitteita tuleva auto olisi riittävän tehoinen,integroitu,tuplapohjalla,vesikiertoisella lattialämmityksella ja kompressorijääkaapi lla. Aurinkopanelia parisataa wattia ja metanoli polttokenno akuston rinnalla. Noin niinkuin pääpiirteissään. Erilliset vuoteet ja lisänä edessä laskettava vuode. Noissa molemmissa miellyttää silmää muotoilu ja mahdollisuus  kerrosvuoteisiin takana,jolloin se erillisvuodeaspekti toteutuu. Soliferin 5500 ja 6700 on muodoiltaan sylettäneet aina joten ne olen raakannut pois listalta kättelyssä.
Koska meistä tuskin tulee enää täyspäiväisiä karavaanereita niin suhteettoman suuren pääoman sitominen kaikki toiveeni täyttävään kulkineeseen ei ole järkevää. Tässä hiukan pohjaa sille,mistä olen päätynyt kyseisiin vaihtoehtoihin.

Tämä on kyllä mielenkiintoinen hanke   Thumb
Kun saat auton ostettua niin toivon että teet projekti kertomuksen  ;) :) Thumb

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:11.10.2022 kello on 12:15
Vs: Ikivanhojen integroitujen vertailua
« Vastaus #29 : 28.07.2017 kello on 08:20 »