rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Käyttöveden täyttöapu  (Luettu 3217 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2022 kello on 08:20
    • Omat kotisivut
Käyttöveden täyttöapu
« : 27.06.2017 kello on 08:55 »
Ei nyt löydy mistään kuvaa tai nettikauppa mistä voisi tilata käyttöveden täyttöön apuvälinettä mikä ruuvataan korkin tilalle missä vesiletkun pikaliitin...jossai n olen nähnyt.
T. Nimim.linkkiä odotteleva

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:51
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Käyttöveden täyttöapu
« Vastaus #2 : 27.06.2017 kello on 09:29 »
Mitenkäs tuollainen korkki noin käytännössä jos säiliö on umpinainen ja sinne painetaan vettä letkupaineella sisään? Meinaan pitäähän sen ilmankin jostain päästä sieltä pois ja entäs jos sattuukin vahinko ja säiliö pääsee ihan oikeasti täyteen, mihin se ylimääräinen vesi tällöin purkaantuu ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
  • Etelä-Pohjanmaa
Vs: Käyttöveden täyttöapu
« Vastaus #3 : 27.06.2017 kello on 09:36 »
Mitenkäs tuollainen korkki noin käytännössä jos säiliö on umpinainen ja sinne painetaan vettä letkupaineella sisään? Meinaan pitäähän sen ilmankin jostain päästä sieltä pois ja entäs jos sattuukin vahinko ja säiliö pääsee ihan oikeasti täyteen, mihin se ylimääräinen vesi tällöin purkaantuu ???

Minulla on ainakin umpisäiliössä ylimenoletku pihalle, josta myös ilma pääsee kulkemaan.

Ja kyllähän sitä säiliötä pitää seurata, koska se täyteen tulee.

Itse täytän usein LMC raikasvesisäiliön suoraan letkusta kun kotoa lähden. Tuo gardenan pää sopii sopivasti suoraan tuohon täyttöaukon suulle, enkä ole lisäkorkkia tarvinnut.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
Vs: Käyttöveden täyttöapu
« Vastaus #5 : 27.06.2017 kello on 09:39 »
Mitenkäs tuollainen korkki noin käytännössä jos säiliö on umpinainen ja sinne painetaan vettä letkupaineella sisään? Meinaan pitäähän sen ilmankin jostain päästä sieltä pois ja entäs jos sattuukin vahinko ja säiliö pääsee ihan oikeasti täyteen, mihin se ylimääräinen vesi tällöin purkaantuu ???

Ainakin meillä tankista lähtee ohut letku joka päättyy myös täyttökorkin alle. Korkki ei tiivistä tätä vaan korvausilma pääsee sen kautta tankkiin, toki ylitäyttövedetkin tulee sen kautta pois.

Minä kyllä ihan tahallaan täytän tankin täyteen ja sitten valutan muutaman litran että täyttöputki tyhjenee.

Ja tuo kuvan täyttökorkki ei taida olla tiivistetty, päästää ylipaineet ulos itse

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:35
Vs: Käyttöveden täyttöapu
« Vastaus #6 : 27.06.2017 kello on 11:28 »
^
Juurikin noin tuon kuvan täyttöaukon kanssa. Se hengitystie tulee kauluksen alle..

Pamauksen kuvan esimerkissä tulee aika vääntö vettä täynnä olevasta letkusta korkkiin tehtyyn pikaliittimen jengaan - kestää tietty aikansa, ja uusia saa..

Pirkkaversio 'jämistä' ollut 10 vuotta käytössä..

Kaupallisesta kehitetty versio, monikäyttöinen omalla kuulasululla - kätevä laskea letkua toisaalla tyhjäksi vanhastavedestä. Täytyttyä suljettavissa. Kaikissa letkupikaliitin nartuissa ei ole autom. sulkua, vaikka liittimen irrottaisi..  :D


  • Vieras
  • Vs: Käyttöveden täyttöapu
    « Vastaus #7 : 27.06.2017 kello on 11:58 »
    ^
    Juurikin noin tuon kuvan täyttöaukon kanssa. Se hengitystie tulee kauluksen alle..

    Pamauksen kuvan esimerkissä tulee aika vääntö vettä täynnä olevasta letkusta korkkiin tehtyyn pikaliittimen jengaan - kestää tietty aikansa, ja uusia saa..

    Pirkkaversio 'jämistä' ollut 10 vuotta käytössä..
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Kaupallisesta kehitetty versio, monikäyttöinen omalla kuulasululla - kätevä laskea letkua toisaalla tyhjäksi vanhastavedestä. Täytyttyä suljettavissa. Kaikissa letkupikaliitin nartuissa ei ole autom. sulkua, vaikka liittimen irrottaisi..  :D
    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Näin tulee itsekkin täytettyä ja olen pelannut varmanpäälle että emäntä huutaa sitten kun vedenpinta on lähellä säiliön ylärajaa :D En viitsi täyttää niin kauaa että tulee yli kun ylimeno letku on vain työnnetty säiliön pinnasta läpi elikkäs ei ole 100% tiivis. Varmaan joku sen jäljistäpäin lisännyt sinne

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:49
    • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
    Vs: Käyttöveden täyttöapu
    « Vastaus #8 : 27.06.2017 kello on 12:18 »
    En luottaisi yhteenkään säiliöön, että kaikki läpimenot ovat tiiviitä. Kahdesta kokemusta, valitettavasti.

    E: korjattu ykßi kirjain.
    « Viimeksi muokattu: 27.06.2017 kello on 13:32 »

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
    Vs: Käyttöveden täyttöapu
    « Vastaus #9 : 27.06.2017 kello on 12:39 »
    Vuosittaisen tankinhuuhtelun ja pesun yhteydessä varmistan myös tiivyyden. Tuo sen jälkeen kun huomasin täyttöpään letkun pienen vuodon.