rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Oletteko nikkaroineet minkälaisia hyllyjä/säilytysjärjestelmiä takatalliin?  (Luettu 19677 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:53
Mulla pyöriny tämä projekti jo tovin aikaa mielessä mutta en ole vielä alkanut toteuttamaan kun on aina muka muuta tekemistä ::)
Hyllykköjä on olemassa ihan tähän tarkoitukseenkin tehtyjä mutta mitä kahtelin, niin aika arvokkaita ovat. Yhtenä vaihtoehtona olisi ostaa joku ihan tavallinen varastohylly ja modata siitä mieluinen.

Mitenkäs te muut ootte tilan hyödyntäneet ja järjestyksessä pysymisen ratkaisseet?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Mä tein alumiinikulmasta popniiteillä kehikon, johon laitoin muovilaatikoita. Oli mulla kuvakin siitä, vaan en muista missä. Ehkä myöhemmin laitan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
4mm:n koivuvanerista ja 20x20mm puurimasta saa kevyen ja riittävän tukevan hyllyn.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:53
Iteasiassa kumpaakin edellämainittua vaihtoehtoa oon miettiny itekkin  ^-^

Tuo laatikollinen versio vois olla siitä kätevä että ne tavarat pysys kans (toivottavasti) niissä laatikoissa ::)
-Tai sitten jos tekis semmosen missä olis esim yksi tai kaksi avohyllytasoa ja pari tasoa laatikoille..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Minä tein sellaisen, että saisin kolme laatikkoa päällekkäin, joista yksi lattialla. Käytäntö sittemmin osoitti, että lattialla on tavaroita ja hyllyillä laatikot. Lattialla olevaa laatikkoa ei saanut vedettyä esiin. Mutta irtonaista tavaraa sai keploteltua edessä olevien tavaroiden välistä ja yli kylläkin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Jossain, joskus näin kuvan....
Siinä oli koko ison takatallin kokoinen kehikko, jonka sai vetää ulos auton sivulle.
Ei ollut yhtään hukkatilaa ja paidatkin oli henkarissa...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Jossain, joskus näin kuvan....
Siinä oli koko ison takatallin kokoinen kehikko, jonka sai vetää ulos auton sivulle.
Ei ollut yhtään hukkatilaa ja paidatkin oli henkarissa...
Vähän huono vesisateella...  :laugh:

Samoin painoa tuli jonkin verran aina, todennäköisesti paljon. Alumiininen olisi hyvä.

Itseä kiinnostaisi, miten kiinnittää tallin takaseinään sisäpuolelle kenttälapio, pikkukirves ja muutama muu aina irrallaan pyörivä varusesine. Joku kevyt menisi oveenkin. Kukaan toteuttanut vastaavaa? Cramer mulla on mustekaloilla kiinni vakiovarusteena olevassa kiskossa olevissa lenkeissä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:44
  • viva la France
Lidl ostettu, mutta myös rautakaupoista ja puutarhaliikeistä näitä saa.


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2021 kello on 15:13
Oma tuunaus näin, takaseinään uusi pinta alumiinikomposiitti levystä, auton seinästä lukien ensin 4 mm vanerista 30 cm soiroja 5 kpl liima/ruuvi,  ja soiroihin liimattu/ ruuvattu samasta kamasta koko seinän kokoinen vanerilevy. Pintalevyyn puree ruuvi, ja sen voi vaihtaa uuteen niin seinä on taas reijätön. Peräseinässä alukiskoista kehikko laatikolle, etuseinässä lenkkejä ja koukkuja tuoleja sekä pöytää varten.

Matkakamat sitten 20-40 ltr muovilaatikoihin. Asenteella paikka kaikille, kaikki paikoillaan.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:53
Oma tuunaus näin, takaseinään uusi pinta alumiinikomposiitti levystä, auton seinästä lukien ensin 4 mm vanerista 30 cm soiroja 5 kpl liima/ruuvi,  ja soiroihin liimattu/ ruuvattu samasta kamasta koko seinän kokoinen vanerilevy. Pintalevyyn puree ruuvi, ja sen voi vaihtaa uuteen niin seinä on taas reijätön. Peräseinässä alukiskoista kehikko laatikolle, etuseinässä lenkkejä ja koukkuja tuoleja sekä pöytää varten.

Matkakamat sitten 20-40 ltr muovilaatikoihin. Asenteella paikka kaikille, kaikki paikoillaan.

Tuo alkaa jo olla tehyn näkönen Thumb
Tuota levyn liimaamista seinään koukuille ym. En tullut ajatelleeksi ollenkaan. -hyvä idea!

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:55
Peräseinässä alukiskoista kehikko laatikolle, etuseinässä lenkkejä ja koukkuja tuoleja sekä pöytää varten
Itse laittaisin hyllyt etu- ja takasivustoille pienemmin välein. Sinne tavarat&vaatteet. Suurista laatikoista on hankala ottaa kun ensin pitää ottaa laatikko alas (oliko tavara edes siinä) ja sitten penkoa laatikosta. Ja laittaa laatikko takaisin. Toki tavaran käsittelyä helpottaa luukut molemmin puolen tavaratilaa.
Pöydät&tuolit ja suuremmat tavarat olen samoin kiinnittänyt sidontaliinalla. Ja raskaammat kamat etupuolelle.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:53
Lidl ostettu, mutta myös rautakaupoista ja puutarhaliikeistä näitä saa.
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Tämä näyttäs myös toimivalta ratkaisulta, varsinkin pitkille tavaroille. eikä käyny tämäkään mielen vieressäkään..
Minun silmään näyttää suurkeittiö/laitossiivousvälineseinätelineeltä mikä käännetty poikittain. Pittääpä testata mitä paksuutta olevia putkia pitää ja sivuttaispito jos kääntää seinäasennosta takatalliasentoon, työmaalta löytys yks tämmönen moppiseinäteline ;D

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2021 kello on 15:13
Itse laittaisin hyllyt etu- ja takasivustoille pienemmin välein. Sinne tavarat&vaatteet. Suurista laatikoista on hankala ottaa kun ensin pitää ottaa laatikko alas (oliko tavara edes siinä) ja sitten penkoa laatikosta. Ja laittaa laatikko takaisin. Toki tavaran käsittelyä helpottaa luukut molemmin puolen tavaratilaa.
Pöydät&tuolit ja suuremmat tavarat olen samoin kiinnittänyt sidontaliinalla. Ja raskaammat kamat etupuolelle.

Tuossa kun ei leveyttä kovin paljoa, hyllyt molemmin puolin niin väliin jäävä kuja olis aika kapea. Ja toisekseen halusin että saan vaikka 2 fillaria tarvittaessa tuonne. Eka takatalli jonka sisustin :-) Talliin vaellus/fillari aatteita, kenkiä ym, eiköhän käyttövaatteet mahdu auton kaappeihin.

Bilteman kiristysmekanismill a varustettu naru on muuten hyvä, solmin ylös lenkkiin toisen pään, alas toinen jonka läpi kulkee, ja viimeisenä ylhäällä koukku josta irrottamalla löytyy niin että saa tuolit pois. Naru siis V muodossa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2021 kello on 15:13
Tuo alkaa jo olla tehyn näkönen Thumb
Tuota levyn liimaamista seinään koukuille ym. En tullut ajatelleeksi ollenkaan. -hyvä idea!

Levy pintaan kahdesta syystä, alkuperäinen seinä on 3 mm vaneria...mitä siihen voi kiinnittää? Ja toiseksi, pinnan uusiminen helppo homma jos haluat muutoksia tai vaikka myyt auton. Pintalevyä en siis liimannut. Eikä tuo ole kallista, 20-30 euroa neliö.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.05.2021 kello on 15:13
Vähän huono vesisateella...  :laugh:

Samoin painoa tuli jonkin verran aina, todennäköisesti paljon. Alumiininen olisi hyvä.

Itseä kiinnostaisi, miten kiinnittää tallin takaseinään sisäpuolelle kenttälapio, pikkukirves ja muutama muu aina irrallaan pyörivä varusesine. Joku kevyt menisi oveenkin. Kukaan toteuttanut vastaavaa? Cramer mulla on mustekaloilla kiinni vakiovarusteena olevassa kiskossa olevissa lenkeissä.

Googlaa "Quick Fist" niin jo saat vaikka mitä pysymään vaikka tallin katossa  :D