Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Mikä tekniikka kestää?

(1/3) > >>

Jarmo72:
Morjesta,

M-auto haussa hintaluokassa 8-15 t€.

Mietin että mikähän tekniikka jaksaisi parhaiten niellä kilometrejä, kun auto tulee olemaan koko ajan tien päällä työmatkassa, ympärivuotisesti, 60-70 tkm per vuosi.

Ducaton 1.9td, 2.5d, 2.5td, 2.8td  ..tai mersun tekniikat (vaikka tässä hintaluokassa ei paljoa tarjontaa).

Itellä nyt Transitin retkeilyauto 2.4tdi -01 koneella, kone on taloudellinen ja tehokas (120 versio) mutta vähän väliä saa olla jotakin tekemässä.

Onko kokemuksia luotettavuuksista?

Pohjanperän pappa:
Itsellä on ollut Ducatoja 2,5 ltd, eikä koneissa ole ollut ongelmia.  Nyt on MB 3 ld ja hyvin on kulkenut.  MB:ssä etu ettei tarvii vaihdella jakopäänhihnaa.
Oma mielipiteeni on, että osta mieluummin isommalla koneella kuin pienellä.

Noilla kilometreillä ja tuohon hintaan on vaikea löytää. Mutta nosta kilometrit 150 tkm:n, niin alkaa löytyä koht hyviää

kimi:
Mitä Transitin koneessa on ollut? Itsellä 125 hv -02 ja kilometrejä hiukan auki 300 000. Normihuolloilla toistaiseksi, hehkut pitäisi jossain vaiheessa vaihtaa.

smy:
Mulla nyt 305tkm tuossa 2000 mallisessa Ducatossa. 8 vuotta / 100tkm ollut mulla. Koneelle ei tehty muuta kuin kerran jakohihna vaihdettu, ja öljyt+suodatin 10tkm välein. Muut suodattimet 20tkm välein. Ohjaustehostimeen piti joku venttiilin prikka tms vaihtaa kun ei enää tyhjäkäynnilä jaksanut tehostaa.

Kone siis 2.8idtd.

Mautoilija:
1.9:n jättäisin pois. Pieni kone on kovilla. Turboton 2.5 on laiska ikiliikkuja. Turbollisella pärjää jo liikenteessä. Hyvä kone sekin. Itse ottaisin 2.8:n. Siinä pelätty jakohihna vaihtuu edullisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View