rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Dethlefssin käyttövesipumpulle ei tule sähköä  (Luettu 2927 kertaa)

*****
  • Päivämatkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:31.07.2018 kello on 16:38
Moro!
Kyseessä Fiat Dethleffs -03. Käyttövesipumpulle ei tule sähköä, sulakkeet on kunnossa ja sieltä virta lähtee, mutta pumpulle asti ei virta kulje. Mistähän vikaa voisi etsiä?
Laitoin vahingossa veden lämmityksen päälle, kun boileri oli tyhjänä, voiko johtua tästä?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.03.2024 kello on 15:13
Vs: Dethlefssin käyttövesipumpulle ei tule sähköä
« Vastaus #1 : 11.06.2017 kello on 21:28 »
En tiedä missä Dethleffsin autossa on sähkölaitteet, mutta ainakin Dethleffsin vaunuissa on sähköjen liitinrima pahassa paikassa. Vaatekaapissa sähköpääkeskuksen alapuolella Alden takana on noin viiden sentin rako, johon on tungettu valkoinen muovilla suojattu liitinrima. Siihen tulee joka suunnasta johtoja, joita ei ole mitenkään numeroitu tai nimetty. Kaikki johdot on vaan tuikattu kiinni liitinrimaan abiko-liittimillä. Ongelmallista on sekin ettei sormet eikä silmät tavoita liittimiä. Jokunen sähkövika on tullut "korjattua" heiluttelemalla johtoja ja työntelemällä ruuvimeisselillä jokaista liitintä syvemmälle. Hankalaksi homman tekee myös se, etten ainakaan minä ole keksinyt mitään logiikkaa minkä väriset johdot kuuluisivat yhdistää keskenään.

Neuvoisin etsimään sähkökaapista 12 V johtohässäkkä liittimen. Heiluttele johtoja ja painele johtoja syvempään. Onnea etsintään.  Thumb

*****
  • Päivämatkailija
  • Viimeksi paikalla: 4.04.2018 kello on 09:54
Vs: Dethlefssin käyttövesipumpulle ei tule sähköä
« Vastaus #2 : 28.06.2017 kello on 10:32 »
Minulla ollut myös dethfles auto ja jos siinä on Alden lämmitys niin vesipumppu täytyy ohjelmoida alden käyttölaitteesta päälle.Siinä on myös vesisäiliön päällä myös virtakatkaisin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Dethlefssin käyttövesipumpulle ei tule sähköä
« Vastaus #3 : 28.06.2017 kello on 10:46 »
Minulla ollut myös dethfles auto ja jos siinä on Alden lämmitys niin vesipumppu täytyy ohjelmoida alden käyttölaitteesta päälle.Siinä on myös vesisäiliön päällä myös virtakatkaisin.

Onko tosiaan detskussa sotkettu Alden paneeliin käyttövesipumpun kytkentä? Epäilyttää että nyt kyseessä kiertopumppu.