Tekniikkakeskustelut > 230 voltin järjestelmä
Onko sähkökaapelit oikein?
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: mjo33400 - 18.07.2011 kello on 21:10 ---Selventäkää minulle tuo lause. :-[ Pistorasian etäisyys saa olla enintään 20 metriä paikoituksesta.
--- Lainaus päättyy ---
Sähkötolppia alueilla tulisi olla riittävän tiheään, ettei tuo 20m matkana ylittyisi yksikköön.
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: rolli4x4 - 18.07.2011 kello on 20:51 ---perusteleppa miten 1.5 neliön kaapeli on laiton?.. itse kyll tunnen sähkö määräykset. miten sun kans?
--- Lainaus päättyy ---
Ei kai siinä 1,5 neliön kaapelissa mitään vaaraa ole kun se on pitkin maata leirintä alueella. Suurin murhe on siinä kun kulkimessa otetaan Watteja (3500W) käyttöön, niin ohuella kaapelilla ei tule kaikki hyödyksi, kun osa menee ohuen kaapelin lämmitykseen. Jos se ohut pitkä kaapeli on kerällä, niin voihan se lämmetä niin että se kärähtää. :o
Turhan Höpöttäjä:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 8.07.2011 kello on 23:06 ---Onpa ihme. Kunkulla annetaan semmoset ukaasit mm. kaasuletkun pituudesta, ettei sähköjen kanssa pitäisi olla tuollaisia ongelmia :o
--- Lainaus päättyy ---
Niin kuin tuo kaasuletkun max. pituus 1.2m. Älytön pykälä. Minulla on kaasuletku yli kaksi metriä pitkä grillissä, jos joku sanoo että se, tai joku sähköroikan jatko on laiton niin olkoon. Mutta jos se joku perustelee että se on vaarallinen, muutan sen heti. ;)
K.E.V:
En minäkään uskaltanut vanhalla 3x1,5 kaapelillä käyttää kuin 2kw lämmitystä. Silloinkin näki talvella missä kaapeli menee vaununvierssä, kun lunta oli vain vähän ;)
Nyt on Kopparössäkin uudet sähkökeskukset ja uusi kaapeli. Riitti muuten tuo kaapeli juuri, Soliferissa oli liitäntä vaunun etupäässä sinne ei ongelmaa. Polarissa vaunun keskellä ja jäi kai 20cm ylimääräistä kaapeliin
mjo33400:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 18.07.2011 kello on 21:35 ---Sähkötolppia alueilla tulisi olla riittävän tiheään, ettei tuo 20m matkana ylittyisi yksikköön.
--- Lainaus päättyy ---
Kaapelisuositus kuitenkin 25 metriä, mutta ei kieltoa pidemmästä kaapelista. ??? Jotenkin ristiriitaista.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta