Tekniikkakeskustelut > Sähkölaitteet
Peruutuskamera ja 5 pinninen liitin
Catiska:
Matkailuvankkurista ni kamera on hiipunut. Tutulla olisi joutavana uusi vastaanlainen kamera, eli moottoriläpällä ja lämmityksellä. Nykyinen kamerani on 4-pin liittimellä, tuo uusi olisi 5-pinnisellä liittimellä.
Yritin netistä etsiä kuinka nuo liittimet on kytketty mutta huonolla menestyksellä. Mahtaisiko kenelläkään olla tiedossa kuinka nuo kytketään niin ei tarvitsisi sitä pitkää välijohtoa vaihtaa, siinä on kuitenkin oma puuhansa.
tsahkali:
Voipi olla myös ihan laitekohtaista...
Waecolla on ainakin oma liittimensä ja se voidaan sopivalla välijohdolla kytkeä 'normaaliin' järjestelmään.
Siis kerro mistä vehkeistä on kysymys.
Niin, jos lämmitys ja läppä ei toimi, ei niitä juuri tarvitsekaan, tarvittaessa voi pyyhkästä linssin puhtaaks.
Catiska:
Käsittääkseni noissa on olemassa "standardi" jota likimain kaikki noudattavat.
Sain kytkentäkaavion yhdeltä jälleenmyyjältä, joten se hoituu sikäli.
Viisi pinninen kytketään: !. Virta, 2. Virta (ilmeisesti läppä), 3. Ääni, 4. Video, 5. maadoitus
Nelipinninen 1. Virta, 2. Maadoitus, 3. Ääni, 4. Video
Järjestys myötäpäivään niin että ohjainhahlo on klo. 12.00 ja ensimmäinen pinni klo 14.00 kohdalla.
Aina kannattaa tehdä varmistusmittaus, eli testata maan ja virransyötön pinnien paikat.
Läpän ja lämmityksen haluan ehdottomasti toimimaan. Linssin pyyhkäisi ei ole niin yksinkertainen asia että sen vain tekee. Kamera on 270cm korkealla ja fillariteline sen alla. Mukava hilppasta pyyhkäisemään kamerasta kurat ja räntä pois silloin kun pitäisi peruuttaa...
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Catiska - 1.06.2017 kello on 20:02 ---Läpän ja lämmityksen haluan ehdottomasti toimimaan. Linssin pyyhkäisi ei ole niin yksinkertainen asia että sen vain tekee. Kamera on 270cm korkealla ja fillariteline sen alla. Mukava hilppasta pyyhkäisemään kamerasta kurat ja räntä pois silloin kun pitäisi peruuttaa...
--- Lainaus päättyy ---
Jossain vaiheessa Waecon läppä lakkasi toimimasta.
Nostin sen väkisin ylös ja kuva näkyi taas.
Sitten hajosi näyttö.
Korvasin halvalla kiinalaisella, joka on jo kestänyt yhtä kauan kuin kalliimpi.
3 - 4 kertaa olen linssiä pyyhkäissyt, pyörätelineen kulmasta kiinni ja ponnistus...
Olen miettinyt, jotta ovipieleen tikku, jossa rätti päässä mutta tekemättä on, sen verran pieni on ongelma. Minulle.
Catiska:
Miksi jättäisin läpän ja lämmityksen kytkemättä?? Yksi hyppylanka tinattava samalla kun tinaa muutenkin niitä muita johtoa...
Kun minulla oli edellisessa matkavankkurissa läpätön kamera niin sitä sai olla kurakeleillä ja talvella ihan yhtenään putsaamassa. Ainakin jos autolla ajaa eikä ole paikoillaan. En oikein näe etua miksi jättäisin sen kytkemättä...
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta