Tekniikkakeskustelut > Käyttö- ja jätevesi
Hobby vaunun vesimäärämittari
SP:
Jostain kuulin, että laajentamalla kontaktia säiliön mittasauvoissa saadaan sinänsä nerokas tankin vesimäärämittari jopa toimimaan.
Joku oli laittanut sauvojen päihin pinta-alaa laajentamaan ihan tavallisista sokeripaloista (=sähkö) riisutut metalliosat joissa kaksi ruuvia valmiina jotka on helppo sitten kiinnittää sauvoihin.
Meillä kolmas Hobby joissa kahdessa tämä digimittari, mutta ei kummassakaan näyttänyt kuin tyhjää ja jokin ledi pikkasen vilahti.
Onko kokemusta ja onko muidenkin Hobbyissä sama onkelma ??
99:
Itse en laittaisi mitään sokeripaloja tms. korroosiovaaran takia.
Sauvoissa olevat metallitunnistimet voi hioa kevyesti, jotta niissä mahdollisesti eristeenä toimiva lika tms. lähtisi pois.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 99 - 22.05.2017 kello on 19:35 ---Sauvoissa olevat metallitunnistimet voi hioa kevyesti, jotta niissä mahdollisesti eristeenä toimiva lika tms. lähtisi pois.
--- Lainaus päättyy ---
En ole tuijottanut mutta luulisin, että voisivat olla rosteria.
Puhdistamiseen voisi 'PataPata', tai vastaava olla hyvää.
Ei tulisi naarmuja jotka keräävät taas likaa.
Vaeltaja:
Itse olen puhdistanut tarvittaessa vesisäiliön tuntosauvat pyyhkimällä vedellä kostutetulla puhtaalla kangasrätillä. Mikäli se ei ole auttanut, niin etikalla kostutetulla rätillä, ja vielä vedellä kostutetulla rätillä viimeistely. Lopuksi vesisäiliön kevyt huuhtelu muutamalla litralla vettä.
SP:
kerran teräsvillalla ne puhdistin, ei vaikutusta. Mutta nyt vappureissulla yhdessä paikassa lisäsin vettä, mutta ei ollut saatavissa kuin vähän lämmintä vettä ja ihmekumma mittari toimi aina siihen asti kun vesi jäähtyi. Kokeilin sitä taas eilen kotona ja sama juttu, lämpimällä vedellä toimii hienosti.
Tulee mieleen jottako mittaaja antaa liian heikosti sinne virtaa, tehoa, olisko jossain potikka sen säätöön ?
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta