Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)

<< < (7/28) > >>

velnum:
Alkaa taas olla kulutuslukemat olla kohta sitä luokkaa että kohta voi myydä dieseliä suoraan autosta  sitä tarvitseville näköjään jutuista päätellen ;D

Pohjanperän pappa:
Minulla ollut kaksi Fiatin alustalla ollutta 2,5 l TD.: toinen alkovi ja toinen integroitu. Molemmat veivät 80.n vaudissa 10,5 litraa.
Nyt 2,9 l MB automaatti alkovilla, keskikulus 80.n vaudissa 12,6 l.

Ompa monenlaisia kulutuslukemia ja pieniäkin. Mielenkiintoista. Tämäpä oli uutta, että alkovimalli kulkee samalla. Johtuukohan 80:n vauhdista.

Mikäs tuosta MB:stä tekee syölään, luulis automaatin kehräävän pikkukierroksilla.

En tiedä miksi MB syö noin paljon, mutta nämä ovat kaikki todellisia seurantoja. Ei mitään kuvitelmia. Eikä vain yhdeltä reissulta vaan pitempi aikainen seuranta ja monenlaisella kelillä ja renkailla. Siis keskimääräinen kulutus. Meneehän mesekin lähelle kymmentä hyvissä olosuhteissa yhdellä reissulla, mutta huonoissa olosuhteissa ja vähän nopeutta nostaen jopa 14.

Catiska:
Minulla mersun alustalla menee normaalisti n. 11l. Mutta ajonopeus ja etenkin se mitä vauhtia mennään mäet ylös vaikuttaa paljon. Normaalisti ajan vakkari päällä ja se pitää. Nopeuden halutussa jyrkissäkin mäissä. Mutta yhdellä viimekesän reissulla ajoin toisen kaverin perässä samaa tahtia. Hänellä on ollut aina noita 8l kulutuslukemia ja niin oli minullakin sillä reissulla. Syynä se että 85km/h saatiin vain loivassa alamäessä, tasamaalla todellinen nopeus oli 75-77km/h ja ylämäet 60-70km/h.
Eipä ole minullakaan aikaisemmin niin vähän ainetta mennyt mutta paluumatkan ajelin omaa nopeutta, minun hermo ei kestä moista köryyttelyä ja pussi taasen kestää vähän suuremman polttoainelaskun.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Pohjanperän pappa:
Olen vuosikymmenten aikana aina ihmetellyt, kun kavereille aina sattuu ne pieni kulutuksiset ajoneuvot ja minulla on aina ne syöpöt.
Kerrankin työkaverilla on oli ihan samanlaiset Saabit ja juuri yhtaikaan käyttöönotettuja. Kaverin auton kulutus oli litran vähemmän. No oli niissä autossa sen verran eroa; minulla oli musta ja kaverilla punainen väriltään.

T-Cat:
Pari lyhyttä reissua tullut vasta ajettua Rimorilla, kulutus 14l/100km. Ajonopeus oli 85 - 87 km/h navigaattorin mukaan, ylämäkiin otin alkuvauhtia n. 100 km/h. Transitin ohjekirjan mukaan tuo alusta on janoisin vaihtoehto, pienin koneteho (115 hp) ja tihein perä (olikohan 5.13). Tässä kun pääsee pidempää reissua ajamaan ja saa kesärenkaat alle niin saa tarkempaa tietoa.
--- Off-Topic: ---Ei tuo kulutus paljoa poikkea aiemmasta yhdistelmästä, Sorento ja Polar 550, minimissään n. 12l/100 km ja maksimissaan n. 14l/100 km.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View