rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)  (Luettu 30101 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:42
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)
« Vastaus #135 : 3.09.2017 kello on 21:44 »
Mä oon ton mun alkovin kulutuksen määritellyt näin:
- Normaalikulutus Vauhti 90km/h (+/-5km/h) nurkilla, ei liikaa kaupunkipyörittelyä: 10l/100km
- Moottoritieajoa 100km/h tai yli, kaupunkiajoa yms. 11.5-14l/100km
- Optimiolosuhteet + ekologisella ajotavalla ajaminen: 8-9l/100km/h

Mä löysään hitusen kaasua normisti ylämäkeen, alamäkeen vähän lisään. Jos ei vääntöä tartteta niin saatan ajella jopa 75km/h vitosella sillon kun tuntuu pintakaasulla menevän. (ei ole vielä loota rikki enkä usko että noin meneekään).  Ja jos takana on aitoja niin en hidastele tietenkään.
Näistä ajotavoista huolimatta mun edessä on useammin kuhnureita (ei ole taloudellista ohitella)

Ääh, unohdin: autolla ei saa ajaa kuin kasiakymppiä :-\

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
Vs: Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)
« Vastaus #136 : 3.09.2017 kello on 21:51 »
Aika reilu on mittarivirhe jos 3 %, olen tarkistanut GPS:llä ja autolehtien koeajoista sitten vertaillut ja nyt myös tuosta isän LMC:stä ja siinä matkamittarivirhe on 1.3 %. Eli tuhannen kilometrin tankkausvälillä keskikulutuksiin pitäisi lisätä desi sataselle jotta saataisiin insinöörin tarkkuus.  8)

Mutta vaikka mä kuinka koetan tankin saada täyteen täyttöputkeen asti, ei se aina samalla tavalla täyty, riippuen eri tankkausasemista joten näillä tarkkuuksilla mennään, ehkä tuo matkamittarivirhe on silti virheistä melkein helpoimmin sulateltava.  ;D
Tuossa on 10mm leveämmät renkaat kuin normisti niin siitä tuo ero tulee. Vakiorenkailla ei niin suurta matkamittarin virhettä ollut minkä olisi voinut mitata. Eli tuosta voi ottaa sen kolmisen desiä vielä kulutuksesta pois.

Ja tuo oli koko 4000km reissun mittaus, osamatkat heitteli kai 10 ja 12 välillä.