Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Fiatin polttoainekulutus (ja vertailun vuoksi muidenkin...)

<< < (21/28) > >>

Aakku:
^
Jos ihan oikeasti olette kiinnostuneet taloudellisesta ajosta, niin lukekaapa tämä kirja....

Itse olen sen lukenut kannesta kanteen ja aika hyväksi todennut.
http://www.transeco.fi/files/796/Aja_taloudellisesti_Ajoneuvon_kuljettajan_ja_olosuhteiden_vaikutus_polttoaineenkulutukseen.pdf

seppoko:
Integroitu Haimeri, 2,2 Transit ja 140hv, muistaakseni. Matkamittarin ja tankkausten mukaan laskettuna:

Vimeisin tankkaus 9,7l/100km.

Viimeiset 3kk 10,16l/100km.

Viimeiset 6kk 10,4l/100km.

Viimeiset 12kk 9,91l/100km.

Ajonopeus enimmäkseen sellainen, että rekat eivät ohita, minä saatan jokus ohittaa rekan(kin). Joskus on taipaleita, että "sata lasissa.

Catiska:
Polttoaineen säästäminen on tylsää.... Joskus sitä jaksaa päivän pari kun haluaa kokeilla mihin kulutukseen uudella autolla pääsee. Mutta muuten minä olen valmis maksamaan siitä vähän ekstraa että voin ajaa nauttien.

Toki voimakaat kiihdytykset lisää kulutusta, joskus paljonkin. Tuo oma oranssi harrasteauto kuluttaa kiihdytyksessä n. 1L/100m kun tasaisessa maantieajossa menee n. 0,02L/100m. Matkailuvankkurilla erot ei toki noin suuria ole.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

kimi:
Kiihdytykset nimenomaan nostaa kulutusta rajusti. Tuo käyttöauto Saab 9-5 farkku kuluttaa pääkaupinkiseudulla hiukan yli 9l/ 100km. Perjantaina kävin Jyväskylässä ja toiseen suuntaan ajoin kohtalaisen reippaasti. Keskikulutus menomatkalla 7,0 ja silloin keskinopeus oli 107km/h kotoa Jyväskylän keskustaan. Kotiin ajoin sitten eri reittiä ja keskinopeus oli 71km/h ja kulutus muutama desi pienempi.
Kunnon kaupunkiajoss ja ruuhkissa kulutus nousee jonnekin 12 paikkeille.

sepej:
Ajomatka tasan 1000 km navigaattorin mukaan (Varkaus-Ranua-Varkaus), mitattu kulutus 110 l (eli 11 l/100km). Tankattu lähtiessä ja poistullessa samalta mittarilta, välitankkaus Ranualla. Auto 4,5 tn 8 m Hobby puoli-integroitu, 3 akselinen, 3.0 litran koneella, manuaalivaihteet. Käytännössä lähes koko matka ajettu vakionopeussäädin päällä n. 83 km/h, nopeusasetus navigaattorin mukaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View