Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Transit 2008 etuveto, jarrulevyn ja laakerin vaihto taakse.
erkki46:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 30.04.2017 kello on 13:18 ---Kauanko kesti etulaakerin tuhoutuminen?
Huusiko enemmän ja enemmän, vai menikö lyhyellä matkalla ajokelvottomaksi?
--- Lainaus päättyy ---
En nyt ajanut laakeria mitenkään loppuun. Äänen havaittuani ajoin noin 500km eikä isompaa muutosta vielä ollut havaittavissa.
Edelleen kaipaan neuvoja takapään levyjen vaihtoon.
volvo:
jotain tarinaa lontooksi http://fordtransit.org/forum/viewtopic.php?f=5&t=112462
erkki46:
Kiitän ylläolevan linkin antajaa, ihan hyvää tekstiä ja kuvia aiheesta.
Sattuisko vielä olemaan kokemusta kuinka pitkälle takapyörän laakerit ovat kestäneet. Nyt en vielä tiedä onko 37mm vai 45mm akseli, mutta SKF laakerihinnat 180-190€ Motonetissa ja muuallakin jotain 120€. Tuli vain mieleen jos uusis pelkät levyt.
kimi:
Meillä tuo vajaa 300 000km ja alkuperäiset takalaakerit asautossa.
Transiitteja ollut perheessä v. 1997? alkaen varmasti 10 kpl. Kilometrejä niissä on ollut 0- yli 500 000km ja yhtään takapyörän laakeria ei olla vaihdettu.
Sama taitaa noihin päteä, tykkää käytöstä ja seisonta-ajat voi lyhentää kestävyyttä. Itse en noilla kilometreillä vaihtaisi, jarrulevyn vaihto ei ole kummoinen homma ja kumpikaan työ ei vaadi molempien vaihtoa.
erkki46:
Ei näillä näkymin sitten kannata vielä laakereita uusia. Rakenne tässä levyjen vaihdossa tulee tutuksi, joten laakerien vaihtokin tarvittaessa onnistuu. Minäkin olen ajanut näillä 4:llä Transitilla yht 505tkm, mutta pisin matka 185tkm vm89 (takaveto ei ole apua vertailuun). Etuvetoisten kilometrit jääneet alle 160tkm. Eihän tässä sitten muuta kun noutaan huomenna levyt ja palat Motonetista ja töihin. Minulla auto on ollut myös talvet käytössä. Kiitokset vinkeistä.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta