rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lisäilmajouset  (Luettu 4805 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Lisäilmajouset
« : 29.04.2017 kello on 20:22 »
Ajatuksissa ollut hankkia lisäilmailmajouset Rellu masterin alustaiselle defletsille. Autolla alkaa ikää olla 10 vee.

Kysyisinkin arvon palstalaisten kokemuksia lisäilmajousista. Onko selkeää hyötyä ja muutosta? Ja mieluummin parempaan suuntaan  :D
Homma kustantaa kuitenkin liki tonnin, eikä minulla ole kummempaa kokemusta lisäilmajousista. Äkkiseltään luulisi jäykistävän menoa, eli ainakin
sivuttaisheijausta hiukan vaimentavan??

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #1 : 29.04.2017 kello on 21:33 »
Oli semmoset Ducato- alustaisessa, erittäin hyvät. 
Vakauttaa sivuhuojuntaa merkittävästi, ja voi säätää jäykkyyttä kuorman mukaan. Mulla tosin oli hinnat alkaen- malli, = ei ollut systeemissä kompuraa vaan painetta piti lisätä ulkoisesta ilmalähteestä.
Suosittelen vilpittömästi .

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #2 : 29.04.2017 kello on 22:57 »
Työkaveri tilas dugato alustamiseen vm-2007, ebaystä(Saksa) ilmasetin kompuroineen 350€ ja asensi itse. Oli tyytyväinen hankintaansa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #3 : 29.04.2017 kello on 23:05 »
Mitenkä paljon tuo eliminoi kopin huojuntaa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #4 : 29.04.2017 kello on 23:14 »
Mitenkä paljon tuo eliminoi kopin huojuntaa?

Kyllä se estää jos painetta on tarpeeksi. Jos omaasi harkitset niin luultavasti iskarivaihto on yksi vaihtoehto.

Lisäys

Muurisella noista ehkä paras tuntemus
http://www.suomenvaunuosa.fi/tuotteet-palvelut/jousitus/
« Viimeksi muokattu: 29.04.2017 kello on 23:51 »

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:19.01.2018 kello on 15:36
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #5 : 29.04.2017 kello on 23:40 »
Itse laitoin Ducaton alustaiseen Mad lisäkierrejouset. Itse asensin ja tukevuutta kyllä lisää nekin. Vallilan takomosta saa, toki myös eBaysta.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla


*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #6 : 30.04.2017 kello on 05:20 »
Teräksiset lisäjouset auttaa myös mutta miinuksena koventavat turhaan jousitusta tyhjänä/ pienellä kuormalla ajettaessa ilmapusseihin verrattuna.

 Itse valitsisin ilmapussukat.

Monesti tosin riittää kun vain uusii vanhat kuoleentuneet resorit.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:13.03.2024 kello on 11:52
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #7 : 30.04.2017 kello on 08:42 »
Teräksiset lisäjouset auttaa myös mutta miinuksena koventavat turhaan jousitusta tyhjänä/ pienellä kuormalla ajettaessa ilmapusseihin verrattuna.

 Itse valitsisin ilmapussukat.

Monesti tosin riittää kun vain uusii vanhat kuoleentuneet resorit.

Omassa Hymerissä MAD lisäjouset ja olen tyytyväinen noihin. Ei pahasti heilahtele rekan vastaantullessakaan .
Kyllähän asuntoauto taitaa olla "täydellä" kuormalla aina ^-^

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #8 : 30.04.2017 kello on 09:16 »
Omassa Hymerissä MAD lisäjouset ja olen tyytyväinen noihin. Ei pahasti heilahtele rekan vastaantullessakaan .
Kyllähän asuntoauto taitaa olla "täydellä" kuormalla aina ^-^
Juu kyllä kuormaa on vähintäänkin sallitut yleensä. Ja iskunvaimentimien kunto on myös erittäin suuressa roolissa tuossa edestakaisessa heilumisessa.
 On / oli oma Ducatokin hupaisan näköinen ennen ilmajousien täyttöä kun 8 kpl +100kg poikia kiipesi kyytiin mp- messuille mennessä.
Vähän kun suhautti ilmaa systeemiin niin jo vain oli taas Tuksun perä ryhdissään. Ja seuraavana päivänä voikin laskea ilmat vähemmäksi kun lähdettiin rouvan kanssa kahdestaan sunnuntaiajelulle.

Taatusti tulee seuraavaankin autoon _ja napista säädettävät_  jollei ole jo valmiina.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #9 : 30.04.2017 kello on 09:25 »
Kuulostaa oikein hyvälle, eiköhän nuo ilmapussit alle tule. Kiitos kaikille vastauksista.

Sen verran vielä, että onkohan minkäänlaista kokemusta tai huhupuhetta siitä, että onko nuo ilmapussit miten kestävät?

Markkinoilla näyttäisi olevan muutamaa mallia lisäilmajousia. Al-Kon sarjaa Relluun on suositeltu, vaan lieneekö näissäkään suuria eroja?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.04.2019 kello on 18:40
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #10 : 30.04.2017 kello on 14:04 »
Kuulostaa oikein hyvälle, eiköhän nuo ilmapussit alle tule. Kiitos kaikille vastauksista.

Sen verran vielä, että onkohan minkäänlaista kokemusta tai huhupuhetta siitä, että onko nuo ilmapussit miten kestävät?

Markkinoilla näyttäisi olevan muutamaa mallia lisäilmajousia. Al-Kon sarjaa Relluun on suositeltu, vaan lieneekö näissäkään suuria eroja?

Mulla oli  kymmenisen vuotta vanhat , 4 vuotta mun käytössä, ei ollut vielä vuotoja.  Kyllä ne 150 000km pitää kestää noin hatusta heitettynä.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:25.06.2023 kello on 09:16
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #11 : 30.04.2017 kello on 18:24 »
Tuohan kuulostaa hyvälle, jotenkin vaan näytti niin huterilta nuo pienet pussukat  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #12 : 30.04.2017 kello on 20:09 »
Mulla oli  kymmenisen vuotta vanhat , 4 vuotta mun käytössä, ei ollut vielä vuotoja.  Kyllä ne 150 000km pitää kestää noin hatusta heitettynä.

Aikahan se on joka tappaa.
Meillä oli Viiatissa liki 20 vuotiaat.
Rivon näköiset mutta ilma pysyi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #13 : 30.04.2017 kello on 21:52 »
Kyllä se estää jos painetta on tarpeeksi. Jos omaasi harkitset niin luultavasti iskarivaihto on yksi vaihtoehto.

Lisäys

Muurisella noista ehkä paras tuntemus
http://www.suomenvaunuosa.fi/tuotteet-palvelut/jousitus/
Vajaan 1000 km perusteella en nyt heti tarvi lisäjousia tai iskareita, Rimorissa on 3 lehtiset jouset takana. Ihan mielenkiinnosta kysyin miten paljon vaikuttavat.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 21:04
Vs: Lisäilmajouset
« Vastaus #14 : 1.05.2017 kello on 08:16 »
Tuolta juuri tilasin sprintteriin paketin.
Postikuluja tuli 35€
Muutama vuosi sitten laitoin ducatoon vm2005 vastaavanlaisen paketin ja auto muuttui todella paljon.
Nykyisessä sprintterissä on takatallissa pullokaappi, raikasvesisäiliö ja vararengas. Lisäksi kun laittaa vielä 4 polkupyörää ja tuolit, pöydän ym..niin johan keulii.. 12v kompuralla meinaan taas pärjätä kun ei ilman lisäys ole kuin minutin homma.

http://stores.ebay.de/dpmkfzersatzteile/