Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Auton ilmastointilaite.
ihaa:
--- Lainaus käyttäjältä: JeanS - 9.08.2011 kello on 21:21 ---Miten on moniko käyttää noita ilmastointilaitteid en desinfiointiaineita?
--- Lainaus päättyy ---
Tuli kerran hankittua tuollainen Saabin aikana (ensimmäisen kerran tuo haju alkoi tuntumaan viiden vuoden tienoilla) kun siinä alkoi tulemaan sisään tunkkainen haju tuuletuslaitteen kautta, haju hävisi aina silloin kun laittoi ilmastoinnin päälle...kyllä se auttoi, ainakin haju oli miellyttävämpi. :)
Kuten täälläkin on mainittu, tuota hajua saa parhaiten eliminoitua siten että sammuttaa ilmastoinnin kilometri-pari ennen sammuttamista, siis niillä helteillä, näillä kosteilla ilmoilla se ei ole tarpeen.
Make70:
Kyllä sitä ainetta katoaa ja määrää ei voi sanoa tarkasti mutta pikku hiljaa sitä kompuran kaulalta poistuu .
Huolossa pitäisi myös kysyä sitä alipaineistus aikaa se kun nähkääs poistaa kosteutta järjestelmästä.
Jos järjestelmä täytetään väärin kyllä kompura voi rikkoutua.
Arska:
Mulla on -02 vuoden sitruunapatonki jonka ilmastointilaitetta ei ole huollettu koskaan ja hyvin on ainakin tähänasti toiminut,yhtä nopeesti alkaa puhaltamaan kylmää kuin uudemmissakin autoissa. Jaa että haju tuleekin ilmastointilaitteen kennosta? Se on hyvä tietää vaikka olenkin tähän asti päässyt hajuista eroon vaihtamalla raitisilma suodattimen.Haju on ollut mulle merkki suodattimen vaihdon tarpeellisuudesta.N o onhan sekin aina joskus vaihdettava.
Dorotea:
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 10.10.2011 kello on 22:13 ---Mulla on -02 vuoden sitruunapatonki jonka ilmastointilaitetta ei ole huollettu koskaan ja hyvin on ainakin tähänasti toiminut,yhtä nopeesti alkaa puhaltamaan kylmää kuin uudemmissakin autoissa. Jaa että haju tuleekin ilmastointilaitteen kennosta? Se on hyvä tietää vaikka olenkin tähän asti päässyt hajuista eroon vaihtamalla raitisilma suodattimen.Haju on ollut mulle merkki suodattimen vaihdon tarpeellisuudesta.N o onhan sekin aina joskus vaihdettava.
--- Lainaus päättyy ---
Saattaa kyllä olla eroa jos huollatat laitteen. Teho nimittäin laskee hiljalleen, ei kerta rysäyksellä. Ammatti-ihmiset sanovat, että kylmäaine vähenee vuosittain noin 10% järjestelmästä, vaikka se olisi ehjä. Myös kennon desinfiointi tehdään tarvittaessa huollon yhteydessä. Kannattaa kokeilla huoltoa, vaikka ensi keväänä. ;D
kaitsute:
--- Lainaus käyttäjältä: Dorotea - 10.10.2011 kello on 22:18 ---Ammatti-ihmiset sanovat, että kylmäaine vähenee vuosittain noin 10% järjestelmästä, vaikka se olisi ehjä.
--- Lainaus päättyy ---
Jotku ammattilaiset (eräs kaveri, joka tekee tuota työkseen) sanoo, että käyttää sitten huollossa, kun se ei enää toimi. Puhdasta rahastusta.
Itse olen huomannut, että täytön jälkeen ilmastointi ei "kuormita" niin raskaasti, kuin ennen huoltoa.
Voi olla myöskin pelkkä tunne.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta