rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi  (Luettu 2598 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:29
Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« : 28.04.2017 kello on 16:08 »
Tietäisiköhän joku täälä, et mistä voisi löytyä asunto-osan oven sisempi Ötökkäovi ? tai se tuplakarmi mikä lie.
Auto on Rimor Due Erre 2002. Eli Italy versio. Ilmeisesti Italialaisissa sama ovi systeemi ainakin 2000- 2005 malliin asti.
Ilman tuota alumiinikarmista lisäovea varsinainen ovi ei  oikein pelitä. Olen kahlannut nettiä ja mun taidoilla ei ole löytynyt.
Käytettykkin kelpaisi myös. Laittakaahan vinkkiä  Thumb


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #1 : 28.04.2017 kello on 19:02 »
Vielä 2007:ssakin on tuota..
Jos saa kysyä - mikäs vika vanhassa, eihän tuo kummonenen ole korjata?

Jos se kokonaan uupuu, niin ei tuuli pysy ulkona - ja jos saranoista välistä ottaa, vielä oudommaksi menee.. :-\

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:29
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #2 : 28.04.2017 kello on 21:22 »
Juu mulla on kyllä se perus kehikko, mutta se keskelle kuuluva lukitus systeemi on kadoksissa ja haluaisin sen kuntoon. Jos oot hyvä korjaamaan sen, niin kyllä annan sen mielelläni sinun korjata. Tietysti maksua vastaan. Itse en sitä osaa korjata koska mallia ei ole mistä saisi edes toimintaperiaatteen selville.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #3 : 28.04.2017 kello on 23:19 »
Juu mulla on kyllä se perus kehikko, mutta se keskelle kuuluva lukitus systeemi on kadoksissa ja haluaisin sen kuntoon. Jos oot hyvä korjaamaan sen, niin kyllä annan sen mielelläni sinun korjata. Tietysti maksua vastaan. Itse en sitä osaa korjata koska mallia ei ole mistä saisi edes toimintaperiaatteen selville.
Voin räppästä sulle, ja uudelle Rimorikuskille, valokuvan päiväsaikaan.
Se keskiosa on pelkkää muovia, oven sisäkahvan virkaa toimittaa. Yhden onnettoman kynnen takana on kiinnipysymine vars. ovessa (liukusysteemi). Koko höskä ottaa kerrasta kipeää, jos paiskasee oven kiinni kun karmin vastake on vajaasti pystyssä..

Katotaan myöhemmin miten parannettavissa.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:42
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #4 : 29.04.2017 kello on 18:33 »
No, niin kuvia. 
Tässä nyt kaikille uusillekin Rimorin, Due Erre tms. Seas Groupin tekeleiden omistajille, joissa tätä ötöovea on. Ainakin kahdelta puuttuu tämä osa ..



Tuosta "sisäkahvasta" ei kannata ovea kiinni tempoa, koska tuo muovitekele saattaa kokonaan pullahtaa alum. poikkiorsien takaa. Siksi olen sen massalla kiinni liimannut. Perheelle olen kertonut, että nykikää ovi ns. hiljaisessa sulkemisessa tuosta mustasta lukitusosasta nykimällä. Perheen tekn. ovivastaavan kannattaa karmin vastake säätää, niin ettei paukuttelua tarttis.. jos toi ötöoven runko ottaa kipeää, esim. talvella jäätyy tiivisteistä, ei ovea kannata ulkoa väkisin avata - vaan sisältä ötörungon reunoista työnnellen, jos siitäkää. Vesi tuppaa jäämään alakarmiin tiivisteiden väliin - karmi kannattaa pitää hyvässä silikoonissa talvikäytössä. Jos ton ötöosan rungon riuhtoo kieroksi, ei ulko-ovi tahdo mennä enää kunnolla kiinni ja valo paistaa välistä..

Tämän muovihökötyksen voisi hyvin korvata pellistä kantatulla suoralla (ei tuota muhkuraa kahvalla) - periaatteessa riittäisi tuo sisällä olevan liukuosan tekeminen + sen taus.. ja sisäkahva vaikka noiden vaakaorsiin kiinni (pystyyn).

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:31
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #5 : 29.04.2017 kello on 21:28 »
Tuossa Nordean Rimorissa ei ole tuota mutta en välttämättä sitä kyllä kaipaakaan ...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:21.04.2024 kello on 17:45
  • seniori
Vs: Asunto-oven sisäpuolinen ns. ötökkäovi
« Vastaus #6 : 30.04.2017 kello on 08:44 »
...
Perheelle olen kertonut, että nykikää ovi ns. hiljaisessa sulkemisessa tuosta mustasta lukitusosasta nykimällä. Perheen tekn. ovivastaavan kannattaa karmin vastake säätää, niin ettei paukuttelua tarttis.. jos toi ötöoven runko ottaa kipeää, esim. talvella jäätyy tiivisteistä, ei ovea kannata ulkoa väkisin avata - vaan sisältä ötörungon reunoista työnnellen, jos siitäkää. Vesi tuppaa jäämään alakarmiin tiivisteiden väliin - karmi kannattaa pitää hyvässä silikoonissa talvikäytössä.
...
Tämän muovihökötyksen voisi hyvin korvata pellistä kantatulla suoralla (ei tuota muhkuraa kahvalla) - periaatteessa riittäisi tuo sisällä olevan liukuosan tekeminen + sen taus.. ja sisäkahva vaikka noiden vaakaorsiin kiinni (pystyyn).

Tähän voinen kirjoittaa matkailuautoni korkeasta alumiinikehyksisest ä kevytovesta, joka on hieman taipunut niin, että yläosa ja alaosa ovat löysemmällä. Saranapuoli vaikuttaa suoralta. Tällaisen oven sulkeminen ulkopuolelta kannattaa tehdä painamalla kämmenellä lukon vierestä, eikä paiskoa kuten ohjaamon painavaa ovea.

Miten tuon oven saisi oikaistua? Voisi suhinakin vaimentua.

Oven muovisessa sisäpintalevyssä on pari halkeamaa, jotka pitevät vuosien saatossa ja olen suunnitellu uutta sisälevyä. Levy on kiinni ovenkehyksessä aika tiheällä ruuvituksella. Olisiko "tapettipinnoitettu" havupuuvaneri sopivin levymateriaaliksi? Kesäautossa oven lämpöeristettä voinee hieman ohentaa umpisolulevyä käytettäessä.