rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Exiden akuista?  (Luettu 31870 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Kokemuksia Exiden akuista?
« : 24.04.2017 kello on 20:11 »
Pieni ikuisuus sitten mulla oli exiden vapaa-ajan akkuja käytössä ja ne kesti vähän yli takuuajan.

Mutta mitenköhän nykyään? Tommosessa vois olla hinta/laatu aika optimaalinen, noita kuitenkin pari-kolme tarvis

http://m.motonet.fi/fi/tuote/909411/Exide-Equipment-ET1300-180Ah900A-akku-P515xL225xK225

Ei olis agm, eli vanhempaa tekniikkaa (minusta parempi pidemmän päälle) ja vettäki vois lisäillä

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:41
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #1 : 24.04.2017 kello on 21:25 »
Vaunussa on entisen omistajan laittama exide. Vaunu tuli meille elokuussa -13.
Vuosittain olen nesteet tarkastanut. Eilen viimeksi meni noin 60ml lisää joka kennoon.
Viimekesänä kertaalleen laturi näytti punaista ja kiehutti akkua jostainsyystä. Silloin laitoin pinnat kohdalleen ja latailin muutaman päivän Lidlin älylaturilla. Senjälkeen kaikki pelannut taas ongelmitta.
Mascot näytti eilen vihreää eli oli ylläpitotilassa. Jännite oli 13.7V

Ikä on arvoitus - hyvältä tuo vielä vaikuttaa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #2 : 24.04.2017 kello on 21:47 »
Voipi olla Exide hyväkin...

Puolesta ja vastaan puhutaan. Joskus on Exide kuollut melko uutenakin.
Kannattaa katsoa akun päältä toimituspäivä. Motonetin akuissa on tarralla päivämäärä. Saattaa olla akun hapotuspäivä.

Itselläni on samankokoinen Sznajder vesiakku. Otettu käyttöön 6.11.09. Se on toiminut hyvin, vaikka takuuaika onkin jo ohi. Liekö sitten tuurin peliä näiden akkujen kanssa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/900185/Sznajder-185Ah-vapaa-ajan-akku-P51xL22xK2022cm

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #3 : 24.04.2017 kello on 22:47 »
Voipi olla Exide hyväkin...

Puolesta ja vastaan puhutaan. Joskus on Exide kuollut melko uutenakin.
Kannattaa katsoa akun päältä toimituspäivä. Motonetin akuissa on tarralla päivämäärä. Saattaa olla akun hapotuspäivä.

Itselläni on samankokoinen Sznajder vesiakku. Otettu käyttöön 6.11.09. Se on toiminut hyvin, vaikka takuuaika onkin jo ohi. Liekö sitten tuurin peliä näiden akkujen kanssa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/900185/Sznajder-185Ah-vapaa-ajan-akku-P51xL22xK2022cm


Sehän näissä on, jollain tasolla ainakin joskus laadukkaita akkuja valmistanut akkumerkki vastaan halvoista hinnoistaan tunnettu akkuvalmistaja/valmistuttaja. Muutama kymppi hintaeroa, mahdollisesti samalta tehtaalta samaan kauppaan.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #4 : 24.04.2017 kello on 23:04 »
Mulla on huonoja kokemuksia Exiden akuista, kesti sekä ajo että hupiakku alle 2v. Viimesimmistä kokemuksista kuitenkin jo vuosia ja olen kuullut hyvää niistä viime vuosina.

Kyllä iso valmistaja regoi laatuongelmiin ja tekee niille jotain ja näin on luultavasti tehty

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.07.2021 kello on 23:45
  • häme
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #5 : 24.04.2017 kello on 23:08 »
Mulla on kanssa Exidestä huonoja kokemuksia. Takuuseen vaihdeltiin, kun lakkasi yllättäen toimimasta. Yksi kenno ilmeisesti putosi pois pelistä.
Zap ja Snajder akuista on vain hyvää sanottavaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:31
  • Autossa on pyörät
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #6 : 25.04.2017 kello on 08:01 »
Oikein hyvin on Exide:t toimineet. Akkupalvelu Häkkiseltä ostin uuden kun entinen oli jo 6v vanha. Diesel automaatti kaipaa kohtuu akun talvisin.
No ehkä turhaan vaihdoin, vanha meni kaverin avomersuun, 5 litaran V8 kuulemma hörähtää aina tuolla käyntiin herkästi. Ollut jo parivuotta hänellä.
Samat kokemukset aienmminkin

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.05.2021 kello on 21:42
  • Ylöjärven koheltaja. SF-C:154955
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #7 : 25.04.2017 kello on 12:20 »
Itse en enään exiden akkua ostaisi.
Perus henkilöautossa mulla meni muutama vuosi sitten alle vuoden ikäisenä rikki, otti virtaa vastaan ja näytti 12.6v virtaa, mut kun pienen vastuksen laittoi niin samantein 8.0v. Meni takuuseen ja tämä uusi exiden akkukin kesti sen karvan päälle yhden vuoden. Nyt siinä samaisessa autossa on ollut vartan akku jo 3 vuotta ja ei mitään vikaa.

Tässäpä vaan mun kokemukset exidestä, jatkakaa  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:26
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #8 : 25.04.2017 kello on 13:09 »
^ Itsekään en noita Exiden akkuja ostaisi huonojen kokemuksien perusteella. Mutta, kuten sanoin valmistaja on luultavasti tarttunut ongelmiin ja laatu voi tänä päivänä olla ihan hyvä. Ikävä tilanne valmistajalle jos laatu on saatu kuntoon ja akut on ok tänä päivänä ja sitten levitetään väärää tietoa netissä. Moni on kuitenkin kertonut olevansa tyytyväinen laatuun nykyään.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #9 : 25.04.2017 kello on 13:18 »
Viimeisin Exide, josta on omaa kokemusta, on nyt ollut nyt käytössä 10 vuotta. Se tosin on hiukan raskaampaa sarjaa, mutta varmaankin tulee uusittua sitten joskus saman merkkisellä.

Ainoa surkea kokemus perinteisissä merkkiakuissa on ollut harmaa Bosch-vapaa-ajanakku. Kesti muutaman kuukauden yli valmistajan myöntämän takuuajan, yhden vuoden. >:(

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.09.2017 kello on 08:42
  • No ny matkan tekkoo mul mersu on
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #10 : 26.04.2017 kello on 19:03 »
Akku 100AM kesti sprinterissä vajaat puolitoista vuotta petyin akkuun

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #11 : 26.04.2017 kello on 20:09 »
Lähes kaikissa tuotteissa "hinnat alkaen"-mallit tehdään jossain bulkkitehtaassa ja tuotantolinjan lopussa laitetaan logo.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.07.2021 kello on 15:39
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #12 : 27.04.2017 kello on 11:36 »
  Onko jokin akkumerkki hyvä ja joku huono. Minusta tuntuu että joka merkistä löytyy sekä että.
  Akun osto on vähän kuin arpomista.

  Mulla Exide kesti vaunussa 2 vuotta, sitten Varta 4 vuotta ja eilen ostin jonkun Yuasan,
 ( kuulemma engelsmanni ).

  Kokeillaan nyt tommoistakin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:52
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #13 : 27.04.2017 kello on 12:43 »
eilen ostin jonkun Yuasan,
 ( kuulemma engelsmanni ).

  Kokeillaan nyt tommoistakin.

Eikös toyota käytä ensiasennus akkuna tätä merkkiä. Meillä huoltomies sanoi että kestoikä yleensä yli 5v startti akkuna autossa, moni muu merkki menee vaihtoon huomattavasti aikaisemmin. Omassa työautossa meni vuosi sitten vaihtoon ja ikää oli alle 5v ihmetteli kovasti että nyt jo vaihtoon.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: Kokemuksia Exiden akuista?
« Vastaus #14 : 30.04.2017 kello on 09:38 »
Exide akuissa Ah lukema on se millä myydään ja Wh lukema kertoo oikeasta kapasiteetistä ja siitä miten on suositeltua käyttää.

Vähän karua, mutta todellinen kapasiteetti 180 akusta olis 108 ah, kun kuormitetaan reilulla viidellä ampeerilla.

Nykyinen laskennallisesti 600 ah akusto kyykkää kahdessa vuorokaudessa vaikka paneelit tuottaa koko päivän evästä. Olin autossa kun jääkaappi lähti käyntiin, valot melkein sammu. Akut oli ollu latauksessa noin vuorokauden sitä ennen