Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Kokemuksia Exiden akuista?

<< < (2/13) > >>

JeanS:
Mulla on kanssa Exidestä huonoja kokemuksia. Takuuseen vaihdeltiin, kun lakkasi yllättäen toimimasta. Yksi kenno ilmeisesti putosi pois pelistä.
Zap ja Snajder akuista on vain hyvää sanottavaa.

K.E.V:
Oikein hyvin on Exide:t toimineet. Akkupalvelu Häkkiseltä ostin uuden kun entinen oli jo 6v vanha. Diesel automaatti kaipaa kohtuu akun talvisin.
No ehkä turhaan vaihdoin, vanha meni kaverin avomersuun, 5 litaran V8 kuulemma hörähtää aina tuolla käyntiin herkästi. Ollut jo parivuotta hänellä.
Samat kokemukset aienmminkin

FASTDOHC:
Itse en enään exiden akkua ostaisi.
Perus henkilöautossa mulla meni muutama vuosi sitten alle vuoden ikäisenä rikki, otti virtaa vastaan ja näytti 12.6v virtaa, mut kun pienen vastuksen laittoi niin samantein 8.0v. Meni takuuseen ja tämä uusi exiden akkukin kesti sen karvan päälle yhden vuoden. Nyt siinä samaisessa autossa on ollut vartan akku jo 3 vuotta ja ei mitään vikaa.

Tässäpä vaan mun kokemukset exidestä, jatkakaa  Thumb

kimi:
^ Itsekään en noita Exiden akkuja ostaisi huonojen kokemuksien perusteella. Mutta, kuten sanoin valmistaja on luultavasti tarttunut ongelmiin ja laatu voi tänä päivänä olla ihan hyvä. Ikävä tilanne valmistajalle jos laatu on saatu kuntoon ja akut on ok tänä päivänä ja sitten levitetään väärää tietoa netissä. Moni on kuitenkin kertonut olevansa tyytyväinen laatuun nykyään.

MCL:
Viimeisin Exide, josta on omaa kokemusta, on nyt ollut nyt käytössä 10 vuotta. Se tosin on hiukan raskaampaa sarjaa, mutta varmaankin tulee uusittua sitten joskus saman merkkisellä.

Ainoa surkea kokemus perinteisissä merkkiakuissa on ollut harmaa Bosch-vapaa-ajanakku. Kesti muutaman kuukauden yli valmistajan myöntämän takuuajan, yhden vuoden. >:(

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View