Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot
Matkailuauto huutokaupasta-tai ehkä ei.
K.E.V:
Huutokauppa ja etämyynti , 2 eri asiaa.
Jukkapoika:
Tässä erään huutokauppiaan myyntiehdot, ja käytännössä jokaisella lukee samat asiat ehdoissaan; ei noissa ole mitään epäselvää_:
------------------------
Myyntiehdot
Kohde myydään siinä kunnossa ja niillä varusteilla kuin se kaupantekohetkellä on.
Huutokauppakohteell a ei ole takuuta eikä vaihto-/palautusoikeutta miltään osin, ellei ilmoituksessa toisin mainita.
Ilmoituksen kuvaukset myytävästä kohteesta ovat myyjän arvioita kohteen kunnosta. Huutokaupattavassa kohteessa saattaa olla piileviä vikoja, joita myyjä ei ole havainnut. Joten asiakas on velvollinen itse toteamaan kohteen kunnon ennen sitovan tarjouksen jättämistä. Kohteisiin on mahdollista tulla tutustumaan ja koeajamaan koko huutokauppa ajan. Tarjoamme huutajille mahdollisuuden osallistua nettihuutokauppoihi mme myös paikan päällä.
-------------------------------------------
Se mikä noissa kauppiaitten toimissa mättää on , että esim Kamux ei määrää autoilleen selkeää lähtö/ pohjahintaa jonka ylittyessä auto myydään vaan myyjä voi hyväksyä/ hylätä korkeimman tarjouksen, huutokaupan päätyttyä sitten miettivät myydäänkö auto vai ei.
Nähtävästi tässä pelataan liikkeen myyjälle / myyjän kaverille mahdollisuus ostaa auto kun maksaa siitä 10€ päälle suurimman tarjouksen.
Itse yhden auton "voitin" kovan korotuskisan jälkeen mutta sitten tulikin sähköposti ettei valitettavasti tarjoustanne voida hyväksyä.
- No enpähän osta siitä firmasta enää ikinä mitään, hähhähhää!
Ossi66:
Jospa lukisitte tuon mun linkkaaman kuluttajariitalauta kunnan päätöksen vastaavasta tapauksesta.
Jukkapoika:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 23.04.2017 kello on 21:39 ---Jospa lukisitte tuon mun linkkaaman kuluttajariitalauta kunnan päätöksen vastaavasta tapauksesta.
--- Lainaus päättyy ---
Kyseisen myyjän ilmoituksissa lukee täysin selkeästi että ostaja on velvollinen itse toteamaan kohteen kunnon ennen tarjouksen tekoa. Jos et tarkasta, olet heikoilla.
-Itse en ainakaan kehtaisi valittaa jos ostaisin sian säkissä, saati että menisin kuluttajalautakunta an itkemään.
Lainaus Huutokaupat.com- sivuilta:
Kohde myydään sinä kunnossa ja niillä varusteilla, kun se ilmoituksessa ja kauppahetkellä on.
Huutokauppaan voi osallistua henkilökohtaisesti, jättämällä myyjälle kirjallinen tarjous arkisin klo 8-16:00.
Ilmoituksen kuvaukset myytävästä kohteesta ovat myyjän arvioita. Huutokauppaan osallistuva on velvollinen itse toteamaan kohteen myyntikunnon, ennen sitovan tarjouksen jättämistä.
Kohteella ei ole normaalia kuluttajasuojalain etäkaupan mukaista 14 vrk palautus- tai vaihto-oikeutta.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 23.04.2017 kello on 21:39 ---Jospa lukisitte tuon mun linkkaaman kuluttajariitalauta kunnan päätöksen vastaavasta tapauksesta.
--- Lainaus päättyy ---
Siis lukekaapa.
Tulkinta on siis, että sokkona voi ostaa ja 14 pvää on oikeus perua.
Vähän hölmöä, kun kyse on kuiteskin kohteesta, joka pikeasti pitäisi tarkastaa ennen ostoa. :o
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta