rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastuskeskustelua  (Luettu 191703 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:53
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #420 : 5.06.2018 kello on 21:25 »
Monilla vakuutusyhtiöillä on jonkunlainen perusmaksu, lähitappiolalla suurin eli se 20. Silti mun vakuutukset oli siellä halvimmat ku laski kokonaisuuden, ihan satasilla verrattuna seuraavaan..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:27
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #421 : 5.06.2018 kello on 21:26 »
Eilen tuli LÄHITAPIOLASTA kasa papereita koskien Atriaa. Siellä on hyvin selkeästi: "Liikennevakuutus, pohjamaksu 20,00".

Ei tietenkään tarkoita, että kaikissa yhtiöissä olisi sama käytäntö.
Juuri näin...

Mikäli käytät vakuutettua vuoden aikana ja vakuutusmaksua kertyy sen 20€ verran, niin sitä ei peritä.
Samoin, jos on useita vakuutuksia, niin niiden yhteissumma kun ylittää tuon 20€, niin myöskään ei peritä "pohjamaksua"

Mulla on MP eri yhtiössä ja tuli 50€ "pohjamaksu". Se vähennettiin heti suraavassa maksuerässä.

Sitä pohjamaksua on minulle kerrottu olevan toimistomaksua. Palkkio paperityöstä, jos muita maksuja ei ole.

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #422 : 5.06.2018 kello on 22:52 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:53
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #423 : 5.06.2018 kello on 22:59 »

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #424 : 6.06.2018 kello on 08:47 »
    Mulla on MP eri yhtiössä ja tuli 50€ "pohjamaksu". Se vähennettiin heti suraavassa maksuerässä.

    Muistaakseni IF:ssä on kanssa prätkän seisottamisessa vastaava 25€ "perusmaksu" tms. jonka he sitten hyvittävät takaisin seuraavasa varsinaisessa vak.maksussa kun vehjes otetaan taas käytöön. Toki jos seisottaa vak.kauden läpi, niin eihän tuota hyvitystä koskaan pääse tulemaan, vaan siitä seuraavasta vak.kaudesta tulee jälleen se omansa uusi 25€ = "läpiseisonnassa" maksat siis liik.vak.maksua 25€ vuodessa + tietty mahd. kaskon palo-, varkaus- ja ilkivalta-osuudet luokkaa 5€/kk 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:27
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #425 : 6.06.2018 kello on 09:21 »
    Muistaakseni IF:ssä on kanssa prätkän seisottamisessa vastaava 25€ "perusmaksu" tms. jonka he sitten hyvittävät takaisin seuraavasa varsinaisessa vak.maksussa kun vehjes otetaan taas käytöön.
    Näköjään 25€ minimimaksu IF:ssä....

    Täytyy sitten pitää vakuutuksissa ainakin sen verran MP:tä, kun se nyt on IF:n vakuutuksessa.
    Mulla kun ei ole muuta, kuin liikennevakuutus, niin se on 2€ päivässä. Siis on pidettävä n. 13 päivää ajossa kaudessa, jotta ei joudu maksamaan tyhjästä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:01
    • LA-kutsu: TeeJii CH 7 FM 19 AM 28 USB
      • TeeJiiQTH
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #426 : 6.06.2018 kello on 11:12 »
    Itselläni on tänään katsastus edessä vaunulle eli onko jollakin kertoa, että mihin katsastukseen kannattaa mennä Turun seudulla, joka siis saattaisi tietää jotakin asuntovaunuista?

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:08
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #427 : 6.06.2018 kello on 13:50 »
    Itselläni on tänään katsastus edessä vaunulle eli onko jollakin kertoa, että mihin katsastukseen kannattaa mennä Turun seudulla, joka siis saattaisi tietää jotakin asuntovaunuista?
    Vp katsastus Lieto tuulissuolla ei edullisin mutta asiallinen käyttänyt jo monet vuodet , eikä pilkun nus... oita vaan aiheesta huomauttavat.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:01
    • LA-kutsu: TeeJii CH 7 FM 19 AM 28 USB
      • TeeJiiQTH
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #428 : 6.06.2018 kello on 18:32 »
    Kävin tuossa Krossin katsastuksessa oli nopeaa ja sujuvaa palvelua, voin suositella..

    Jarrut 1 akseli 24%/30% ja seisontajarru 16%/70%

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #429 : 7.06.2018 kello on 21:40 »
    Jälleen kerran Volvoa ja tällä kertaa
     piti korjata taka oikean puolen koiranluun.. Eipä kertaa ettei jotain huomauttamista...Tä hän varmaan pitää tottua ja tämä on teille tuttua.... mua alkaa ärsyttää kun ei koskaan mene läpi kerralla kuten entisten autojen kanssa joita ei tarvinnu huoltaa koko ajan..


    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
    • No voi hitsin hitsi.
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #430 : 7.06.2018 kello on 21:54 »
    Jälleen kerran Volvoa ja tällä kertaa
     piti korjata taka oikean puolen koiranluun.. Eipä kertaa ettei jotain huomauttamista...Tä hän varmaan pitää tottua ja tämä on teille tuttua.... mua alkaa ärsyttää kun ei koskaan mene läpi kerralla kuten entisten autojen kanssa joita ei tarvinnu huoltaa koko ajan..
    se on sitä Volvo- laatua!

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #431 : 7.06.2018 kello on 22:03 »
    se on sitä Volvo- laatua!
    Voi se olla kyllä alkuperäinenkin ja jos on niin johan tuo 320 tkm vois olla väljä.?? Ei ole huoltokirjassa mitään merkintää ja minä en ole vaihtanu kertaakaan..

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #432 : 8.06.2018 kello on 07:05 »
    Voi se olla kyllä alkuperäinenkin ja jos on niin johan tuo 320 tkm vois olla väljä.?? Ei ole huoltokirjassa mitään merkintää ja minä en ole vaihtanu kertaakaan..

    Olisko lastentauteja sun volvossa kun sillä on ajettu niin vähän. ;D
    Mulla ei kyllä tietääkseni ole takapäähän vaihdettu mitään ja vasta 506t mittarissa. Silloin kun ostin auton 9.5v takaperin, etupäähän piti vaihtaa huollossa yksi koiranluu ja alapallo.
    10 kertaa nyt katsastanut ja yhden kerran unohtui säätää käsijarru ennen katsastusta, niin silloin joutui käymään näyttämässä uudelleen - muuten aina ilman huomautusmerkintöjä ;D

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:56
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #433 : 8.06.2018 kello on 08:11 »
    ..
    Jarrut 1 akseli 24%/30% ja seisontajarru 16%/70%
    Tulipa tuosta mittaustuloksesta mieleen aikoinaan tokaisuni katsurille kun vastaavaa heittoa työntöjarrullisen käyttö- ja seisontajarrun mittauserolle. "Se on kahvanjatkon vika, jos ei samoihin arvoihin pääse  :laugh:" - ei ymmärtänyt totuutta ;) Ihan sama tanko (1 tanko vaikka renkaita 2-6), vaikuttaa vetopäästä tuleeko voima autosta vai ihmisestä. Kärry vaan liikahtaa mittausten välillä. Läpi meni kuitenki..

    Viimeksi 2-aks. venetraikun kanssa vain ajettiin rullien yli kun mittaamisesta mitään tullut. Mitattava akseli killu 5cm rullia ylempänä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #434 : 8.06.2018 kello on 08:29 »
    Viimeksi 2-aks. venetraikun kanssa vain ajettiin rullien yli kun mittaamisesta mitään tullut. Mitattava akseli killu 5cm rullia ylempänä.

    Nykyään helpompaa - 80-luvulla kun Herra Katsastusinsinööri määräsi, haettiin välillä rautakaupasta 1000kg sopivia säkkejä kyytiin ja jatkettiin katsastusta ;D