rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastuskeskustelua  (Luettu 191650 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #375 : 16.04.2018 kello on 08:30 »
  Tuosta sivuraiteen keskustelusta omia havaintoja: Sen mitä noita paku/umpikuormuri Mersuja sivusilmällä katellu, helvetin isot erot tossa ruostumisessa.
  Itse aiheesta.
  Aiemmin oli juttua turhan hyvinä hylätyistä jarrulevyistä.
  Käytin pojan autoa leimalla, jarrulevyt hylkäyksen syy. Mielestäni olisi pitänyt hylätä jo vuosia sitten, koska ruoste on leveä/paksu. Ihmetyttää tälläisen syntyminen, kun auto ilmeisesti ollut viikottaisessa käytössä, paitsi tämä vuosi. Lisäksi kaikki liikkuvat  toimi kevyesti, kun pistin uudet levyt ja palat.
  Minä kyllä tosin olen vielä noviisi näiden levyjarrujen kanssa, kun valtaosan matkasta olen rummuilla jarrutellut.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Onko tuossa ollut väärät jarrupalat?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:27.03.2020 kello on 19:07
  • Mopoilija ja vaanari
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #376 : 16.04.2018 kello on 10:00 »
Kyllä ikävä on Hiacen kestävyyttä, mutta Toyota:lla ei pakuissa koko riitä omaan kulkemiseen, niin tällä mennään ainakin takuuajan. Heikkoina hetkinä olen jopa miettinyt PSA-vehkeitä, mutta se on nukutun yön jälkeen pois mielestä...... etupään kolinat,vikavalot sekä ruoste pitää ottaa ominaisuuksina.

Tuo 906W kori on mitoiltaan itselleni todella hyvä. + osia ja tarvikkeita saa ebaystä todella sopivasti

En uskaltanut ostaa V6-automaatti autoa, ajan kuitenkin n.70000km. / vuosi .

Psa:n vehjekset fiat sama onkin ruosteettomuudessaa n ja koneiden kestävyydessä osien saatavuudessa liian hyvä, kaikki essobaarin veijarit ja tietviisaat mersunmiehet ne manaa hel.......n

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
  • Lempäälä
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #377 : 16.04.2018 kello on 11:23 »
Onko tuossa ollut väärät jarrupalat?
   Varaosaluettelon mukaan saadut oli samanlaiset.
   Opeliin pistin vuosi sitten käytetyt levyt, niissä on myös osittaista syvää/vanhaa ruostetta.

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #378 : 16.04.2018 kello on 14:21 »
    Ne ruastuu noilla kevyt jarrutuksilla noi takalevyt, tars ol kuarmaa ja kovat jarrutukse välillä putsaantuu levyt. Rumpujarrut takana ois paremmat varsinkin pakuissa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:13
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #379 : 2.05.2018 kello on 15:56 »
    Katsastin asuntoauton ja hintakin oli edullinen.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 20:40
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #380 : 2.05.2018 kello on 20:56 »
    Katsastin asuntoauton ja hintakin oli edullinen.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    En tiedä tästä kyseisestä asemasta, mutta "jännä" miten näillä hintaa mainostavilla ja edullisilla asemilla on usein ne merkittävästi kalleimmat obd ja päästömittaukset  8) Tuollainen 20-30e katsastuskin on helposti kokonaisuutenaan yli 70e.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 1.02.2021 kello on 08:31
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #381 : 10.05.2018 kello on 16:42 »
    Hei,

    Trafin sivuilla lukee:

    Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus.

    Pitääköhän vakuutusyhtiöön soittaa että laittavat liikennevakuutuksen voimaan niin saa käydä konttorilla? Vai onko liikkennekäytöstä poiston aikana vakuutus voimassa, kun joka kuukausi siitä muutama euro kuitenkin pitää maksaa  ::) Kellään tietoa/kokemuksia?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:40
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #382 : 10.05.2018 kello on 17:18 »
    Siinähän lukee selkeästi että voi ajaa konttorille.  ::)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #383 : 10.05.2018 kello on 17:50 »
    Siis liikennevakuutus on oltava, vaikka se on "seisonnassa"

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:19
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #384 : 10.05.2018 kello on 17:57 »
    Hei,

    Trafin sivuilla lukee:

    Liikennekäytöstä poistettu ajoneuvo voidaan tuoda katsastukseen ilman, että se ensin ilmoitetaan takaisin liikennekäyttöön. Ajoneuvon siirtämisen edellytyksenä on, että sille on varattu aika katsastukseen ja ajoneuvolla on liikennevakuutus.

    Pitääköhän vakuutusyhtiöön soittaa että laittavat liikennevakuutuksen voimaan niin saa käydä konttorilla? Vai onko liikkennekäytöstä poiston aikana vakuutus voimassa, kun joka kuukausi siitä muutama euro kuitenkin pitää maksaa  ::) Kellään tietoa/kokemuksia?
    Liikennevakuutus ja myös Kasko on voimassa katsastusmatkan aikana...

    Se on sovittu juttu, jonka vakuutusyhtiö tarjoaa ilman erillistä ilmoitusta ja maksua.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #385 : 10.05.2018 kello on 17:58 »
    No nyt tuli tällä viikolla tuo ensikatsastuskin sitten suoritettua veturille pikkasen etuajassa, kun mokomat muuttavat noita systeemeitä 20.5.2018 ja eka leima olisi uudella vasta 4. kohdalla, eli omallani nyt wanhan mukaan 3v ja heti perään uuden mukaan 4v. Nyt kun kävin jo ennen tuota pvm mulla on seuraava yhä wanhan mukaan vasta 5v, jonka jälkeen vasta uuden mukaiset 2v välein käynnistyy = tuo omani käy siis leimalla parittomina vuosina :D

    Vaan kovasti suikkalakki Nisusta tykkäsi, kehuskeli alustan suojausta (olen lisäsuojauttanut sen heti auton saatuani) ja kun on 4wd niin edes jarrudynolla ei käynyt. Suoritti pihamalla vain muutamat jarrutukset ja se siitä, ei kuulemma Nissanin oikeaa 4wd uskalla dynolle ajaa, toisin kuin mm. VAG:n "muka-nelikot" ;) LED-ajovaloistakin vaan tarkasti seinää vasten että automatiikka heilauttaa niitä, ei mitannut suuntauksia. Ja sitten se savutesti, niin mittari näyttikin K-arvoksi ihan puhtoista 0.00 heti ekalla polkasulla :o Koskaan ei yksikään autoni ole ikinä tuollaista mittaustulosta saanut, aina on löytynyt edes jotain. Olikohan tuo nyt vain ko. katsurin oma erikoisuus skippailla noita norm.katsastuksen eri vaiheita ja k-arvokin poikkeuksellista tuuria tai mittalaitteen virhettä ???

    No mitäpä siinä, hyväksytty leima km lukemalla 52500 ja seuraavan kerran tapaamme noissa merkeissä wanhan tavan mukaisesti vasta 4.4. - 4.8.2020 8)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:43
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #386 : 10.05.2018 kello on 18:11 »
    ^ Saitko viedä vuoden etuajassa vai tulkitsinko väärin?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
    • Eipä turhia höttyillä :)
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #387 : 10.05.2018 kello on 22:17 »
    ^ Saitko viedä vuoden etuajassa vai tulkitsinko väärin?

    Ei vaan nyt on vielä wanhat säännöt voimassa, eli 3v kohdalla (mun tapauksessa siis 4.4. - 4.8.2018) 1. leima ja seuraava 5v kohdalla. Ja uuteen siirrytään 20.5. jälkeen seuraavassa katsastuksessa, eli mun tapauksessa vuonna 2020 5v kohdalla ja uusien mukaan mennään siitä eteenpäin 2v välein, joten seuraavat on 7v ja 9v 8)

    Mutta jos olisinkin vienyt 1. leimalle vasta 20.5. jälkeen, niin uusiin sääntöihin olisi siirrytty samointein ja niiden mukaan 1. leima on 4v kohdalla. Eli mun tapauksessa siis jo 2019 olisi ollut se seuraava kerta, ja siitä eteenpäin 2v välein, 6v ja 8v 8)

    Tosin uusien mukaan sanotaan myös että 10v leimataan ja siitä eteenpäin 1v välein, niin mulla se on nyt sitten jo 9v eteenpäin vuosittain, mutta so what, tuohon on vielä kuitenkin jokunen vuosi matkaa, tiedä miten maailma taas siihen mennessä onkaan muuttunut ;D

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #388 : 11.05.2018 kello on 08:32 »
    Onnistuuko "pitkä leima" asuntovaunujen ja trailereiden kohdalla uusien katsastussääntöjen aikakaudella?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #389 : 11.05.2018 kello on 08:40 »
    Onnistuuko "pitkä leima" asuntovaunujen ja trailereiden kohdalla uusien katsastussääntöjen aikakaudella?

    Niiden säännöt ei muutu, katsastus vuoden loppuun mennessä ja leiman "unohtuessa" vasta toukokuun katsastus hyväksytään kyseiselle vuodelle.