Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Katsastuskeskustelua

<< < (17/96) > >>

Turhan Höpöttäjä:
     Norjan reissun jälkeen, oli Fiilis-vanhuksella katastuksen vuoro. Toinen takajarru oli tehoton.    ... Tuleppa katsomaaan, sanoo insnööri ja osoittaa etu pyörän koteloa.   ...Hhheemmetti puhki on, sanon.  Katotaan toinenkin puoli, sama juttu.    ...Piikki pysähtyy lokasuojan kaarien sisäpuolen pehmoiseen eristeeseen.    ...Kaksi iltaa olen laittanut kalvani peltiä sisälokasuojan moninaisiin mutruihin, hitsata ei voi, kun eristeet on heti pellin sisä puolella. Ihan oikeasti hyvä tuli, kyllä minun ajan kestää. Vielä jarrusylinterin männän napautus irti, niin eiköhän "köyhän miehen" kuljin taas jatka matkaa uusiin seikkailuihin. Jos joku seisottaa kuljintaan, niin minä en.  Näin mennään.  ;D

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: Turhan Höpöttäjä - 13.05.2011     kello on 21:20 ---  Jos joku seisottaa kuljintaan, niin minä en.  Näin mennään.  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Minkähän auton näinkään illalla seisovan?   ;D  :D  ;D

kimi:
Kävin katsastamassa asauton Espoon K1 asemalla toissapäivänä. Lystin hinnaksi muodostui 62 € päästömittauksineen .

Harvinainen katsastus siinä mielessä, että auto käytiin läpi tarkasti ja myös rengaskantavuudet varmistettiin, sekä alustan sallimat akselipainot varmistettiin. Tietty sammutin ja kolmiokin katsottiin. Etuakselisto katsottiin oikein 3 miehen voimin ja taka-akselin enää 2. Jokainen pusla ja nivel väännettiin ja käännettiin, tosin mitään väljää ei mistään löytynyt. Jarrulevyt  ja takakenkien pinta mitattiin...
Aikaa koko toimenpide vei 40min ja huomautettavaakin löytyi, rekisterikilven toinen valo oli pimeä.

Asiallisesta ja tarkasta katsastuksesta jäi hyvä mieli, lysti maksoi, mutta rahoille sai vastinetta ja jonkinlaisen varmuuden siitä, että tarkastetut kohteet ovat kunnossa.

Turhan Höpöttäjä:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 13.05.2011     kello on 22:44 ---Minkähän auton näinkään illalla seisovan?   ;D  :D  ;D

--- Lainaus päättyy ---

Niin, se katastus insinööri ei kurkistanut konepellin alle. Minä kurkistin, huomasin että akkujen kiinnike oli löysällä. Ramplatessa se jäi käteen. Edellinen omistaja oli asentanut akkujen alle pehmyttä äänieristyslevyä, joka oli ruostuttanut metallin jonka päällä akut on. Sekin jäi nykästessä käteen. Metallipajassa tekivät rosterista uuden, joka on vielä asentamatta.  ;)

ihaa:
Kuinkahan sen sammuttimen sijainnin kanssa oikein oli, kuuluuko sen olla heti ohjaamon välittömässä läheisyydessä kuten aiemmin vaadittiin vai voiko sen pitää takatallissa kuten se on ollut tähänkin asti ?

Olisi tuo eka katsastus heinäkuun loppuun mennessä tiedossa ja ei viitsisi ottaa huomautusta sammuttimen väärästä sijainnista. ::)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View