rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Katsastuskeskustelua  (Luettu 191943 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #360 : 14.04.2018 kello on 01:28 »
906W korin osalta voin sanoa että, jarrupalat eteen, kallistuksenvakaaja nkumet eteen ja taakse, egr-lauhdutin,lukuisa määrä vikavalojen sammutuksia,milloin mistäkin.Raidetango npäät kertaalleen ja hammastanko saneerattu kertaalleen mittarissa abt.80000 sekä kardaanin keskilaakeri. Seuraavaksi mainittavampaa n. 200000 km.taas hammastanko + orastava ruoste "kiven"iskemissä, moottorin vikavaloineen vaivasi liikaa. => Auto lähti kiertoon. Nyt 2017 vuosimalli, vain Oil-high valo on ilmoittanut itsestään, mittatikussa reilusti liikaa öljyä "yläviivan", imettiin n. 2ltr.öljyä pois moottorista ja nyt ei valita liiasta öljystä, mittarissa on nyt reilu 20000km. muuten kaikki ok. Saksalaiseen laatuun suhteutettuna.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
  • Autossa on pyörät
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #361 : 14.04.2018 kello on 07:57 »
Minä hain leiman Volvoon ilman mitään lisä merkintää, kehui kuntoa hyväksi.
1 polttimo piti laittaa. Ja niitä koiranluita mistä puhuvat en ole vaihtanut ainakaan tähän, ei kolise eikä niissä väljää. 6v jo ajanut tällä. Olisiko alkuperäiset.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:22
Vs: Katsastuskeskustelua
« Vastaus #362 : 14.04.2018 kello on 08:20 »
Citikka pomppas, kun oli vasemman eturenkaan sisäsivussa kudosvaurio....

Kehnoa laatua nämä ranskalaiset.

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #363 : 14.04.2018 kello on 08:31 »
    906W korin osalta voin sanoa että, jarrupalat eteen, kallistuksenvakaaja nkumet eteen ja taakse, egr-lauhdutin,lukuisa määrä vikavalojen sammutuksia,milloin mistäkin.Raidetango npäät kertaalleen ja hammastanko saneerattu kertaalleen mittarissa abt.80000 sekä kardaanin keskilaakeri. Seuraavaksi mainittavampaa n. 200000 km.taas hammastanko + orastava ruoste "kiven"iskemissä, moottorin vikavaloineen vaivasi liikaa. => Auto lähti kiertoon. Nyt 2017 vuosimalli, vain Oil-high valo on ilmoittanut itsestään, mittatikussa reilusti liikaa öljyä "yläviivan", imettiin n. 2ltr.öljyä pois moottorista ja nyt ei valita liiasta öljystä, mittarissa on nyt reilu 20000km. muuten kaikki ok. Saksalaiseen laatuun suhteutettuna.
    Noihin kallistuksenvakaaji in on saatavilla mallia HD oleva panta ja pusla ×pidemmät pultit. Maksaa noin 7 kertaa sen vakiopuslan hinnan mutta olensiinä uskossa että nyt niitä ei tarvitse jokavuosi vaihtaa. Laatuun pitää vain tottua Thumb Vikavalojen sammuttelusta pääsee eroon kun softaa päivittää niin että siitä tulee vähän kyseenalainen. ... Mut eipä ole enää vikavalot palaneet kun egr ja dpf lähti.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:43
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #364 : 14.04.2018 kello on 10:58 »
    1 polttimo piti laittaa. Ja niitä koiranluita mistä puhuvat en ole vaihtanut ainakaan tähän, ei kolise eikä niissä väljää. 6v jo ajanut tällä. Olisiko alkuperäiset.
    Mistä koiranluista ne puhuu? Ekassa huollossa taidettiin vaihtaa toinen kun olin auton ostanut - tai sitten se oli joku muu osa. 9v ja 240t mennyt sen jälkeen ilman vaihtoja.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:29
    • Autossa on pyörät
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #365 : 14.04.2018 kello on 11:56 »
    Mistä koiranluista ne puhuu? Ekassa huollossa taidettiin vaihtaa toinen kun olin auton ostanut - tai sitten se oli joku muu osa. 9v ja 240t mennyt sen jälkeen ilman vaihtoja.
    Emmätiijä...st1-baarin juttuja.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 12:32
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #366 : 14.04.2018 kello on 12:30 »
    Mistä koiranluista ne puhuu? Ekassa huollossa taidettiin vaihtaa toinen kun olin auton ostanut - tai sitten se oli joku muu osa. 9v ja 240t mennyt sen jälkeen ilman vaihtoja.

    Tai sitte Biltema tai motonet osista.  :-\

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #367 : 14.04.2018 kello on 22:22 »
    Mites JOKO:lla on ohjauksen/raidetangon kolinat?, minulla kun rattia kääntelee niin raidetanko kolkkaa. Ajaessa se pitää omaa pientä meteliään.
    Onko tuo ominaisuus, vai eikö ne osaa / halua saada tuota äänettömäksi.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #368 : 14.04.2018 kello on 22:27 »
    Tarkennuksenavielä, hammastanko pitää ääntä, ajaessa ja paikallaan kun rattia kääntelee.

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #369 : 14.04.2018 kello on 23:03 »
    Mites JOKO:lla on ohjauksen/raidetangon kolinat?, minulla kun rattia kääntelee niin raidetanko kolkkaa. Ajaessa se pitää omaa pientä meteliään.
    Onko tuo ominaisuus, vai eikö ne osaa / halua saada tuota äänettömäksi.
    Nyt kun sanoit niin saattaa muuten tuollainen pieni kolahdus kuulua. Olen pitänyt normaalina kun minulla on kuiteskin jo yli 300tkm ajettu. Mut samaa kolinaa taitaa pitää puolet vähemmän ajettunakin. Mut suurin kolinaa syy etupäässä oli kallistuksenvakaaja n puslat. Oli niin väljät että vakaaja sielä kolisi. Nyt ajettu 20tkm uusilla ja taas ne on väljät. Kun hain veholta takpäähän samat osat niin  silläkohtaa oli tiskillä joku näiden kanssa enempi paininut niin tiesi heti myydä mulle setin vahbistettuja osia. Ja onhan ne HD mallin osat tosiaan ihan erilaiset kun vakiot. Pitää etupäähän myös päivittää. Lienee sama jatkaa vanhan korjaamista kun uudempaan käytettyyn vaihtamalla ei varmaan muutu mikään muu kun korjattavan aihion hinta. Tuntuu olevan ihan samat murheet oli sitten 100 tai 400 ajettu. Saastelaitteet, moottori, kardaani, hammastanko, ruoste. En tiedä kannattaisiko mainita mutta noh en mainitse monesko moottori oli kaverilla w906 316cdi nokalla ;D Minulla vasta kolmas,tai toinen oikeastaan mutta toiseen tehdasuuteen on jo tehty aika kattava remontti. Perusosat oli kunnossa lohko kansi ja nokat mut muuten kaikki liikkuva/kuluva aika pitkälti tuli uutta.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #370 : 15.04.2018 kello on 10:09 »
    Kyllä, osuit asian ytimeen. Etenkin jos autossa ei ole takuuta niin todellakin aihion hinta vain muuttuu.
    906W:n omistajilla pitää olla lopsa kunnossa ja ainoastaan työkalut ei ruostu, kun noilla ajaa.
    En tiedä auttaako metalliväri korissa mitään, nyt kokeillaan sillä ajaa muutama vuosi.


    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:47
    • viva la France
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #371 : 15.04.2018 kello on 12:11 »
    Ja voihan se olla että nuo maanantai kappaleet osuu aina samoille kavereille ja valta-osa ostajista saa muilta viikon päiviltä nuo vehkeensä. Firmassa ajetaan miltei kaksi miljoonaa kilometriä vuodessa sprittereillä ja ihmeellistä ettei ole ongelmia.
    Vai onko vaan sattunut ammattikuljettajat jotka saa romutkin kestämän ?
    Vai oisko toisin päin ?

  • Vieras
  • Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #372 : 15.04.2018 kello on 12:27 »
    Ja voihan se olla että nuo maanantai kappaleet osuu aina samoille kavereille ja valta-osa ostajista saa muilta viikon päiviltä nuo vehkeensä. Firmassa ajetaan miltei kaksi miljoonaa kilometriä vuodessa sprittereillä ja ihmeellistä ettei ole ongelmia.
    Vai onko vaan sattunut ammattikuljettajat jotka saa romutkin kestämän ?
    Vai oisko toisin päin ?
    En tiedä mutta itse ajan työkseni ja 800tkm on nyt mittarissa -samoilla jarrupaloilla ja mitään ei ole mennyt rikki. Tai on mennyt, koordinaattorin boxi mut ei liene ajotavasta kiinni. Ohjelmoitu heti takuun päätyttyä uusiksi ja on nyt 5 vuotta vanha ajokki. Lähitulevaisuudessa vaihtuu taas uuteen. Jos en sitten vai  osaa ajaa sprinterillä? Väreistä senverran että harmaa tuntuu pysyvän parhaimpana (3 vuotiaana piti maalata 11 mallista vain takaovet ja listoista alaspäin 100 ajettuna). Tuo valkoinen ja Suomen talvi -joka toinen vuosi pitää maalata jostain vaikka pyrin pesemään talvellakin kerran viikossa. Toki minun oma henkilökohtainen sprinteri on jo vanha ja siinä saakin olla vikaa Thumb Ei se ollut uuden hintainenkaan joten ei se uusi voi olla. Siihen että ne lämpimissä maissa kestää paremmin voi olla ihan yksinkertainen syy. Se syy löytyy yhdistettynä lämpömittarin puuttumiseen ja dpf:ään. Kun mistään et tiedä lämpeneekö kone normaaliin käyntilämpötilaan että poltto voi käynnistyä? Kesken jääneet pakkopoltot ei tilannetta paranna. Nurkka ajossa jokatalvi pitää vaihtaa termostaatti. Itse ratkaisin ongelman lyömällä dpf tyhjäksi ja ohjelmoimalla sen pois. Nyt on pelannut täysin ongelmitta vuoden jo. Mut joku tuossa viehättää, kyllä varmaan seuraavaksikin kun tuo loppuu kokonaan niin ostan sprinterin mut v6 koneella

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:41
    • Lempäälä
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #373 : 15.04.2018 kello on 21:54 »
      Tuosta sivuraiteen keskustelusta omia havaintoja: Sen mitä noita paku/umpikuormuri Mersuja sivusilmällä katellu, helvetin isot erot tossa ruostumisessa.
      Itse aiheesta.
      Aiemmin oli juttua turhan hyvinä hylätyistä jarrulevyistä.
      Käytin pojan autoa leimalla, jarrulevyt hylkäyksen syy. Mielestäni olisi pitänyt hylätä jo vuosia sitten, koska ruoste on leveä/paksu. Ihmetyttää tälläisen syntyminen, kun auto ilmeisesti ollut viikottaisessa käytössä, paitsi tämä vuosi. Lisäksi kaikki liikkuvat  toimi kevyesti, kun pistin uudet levyt ja palat.
      Minä kyllä tosin olen vielä noviisi näiden levyjarrujen kanssa, kun valtaosan matkasta olen rummuilla jarrutellut.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 6.11.2022 kello on 15:12
    Vs: Katsastuskeskustelua
    « Vastaus #374 : 15.04.2018 kello on 23:00 »
    En tiedä mutta itse ajan työkseni ja 800tkm on nyt mittarissa -samoilla jarrupaloilla ja mitään ei ole mennyt rikki. Tai on mennyt, koordinaattorin boxi mut ei liene ajotavasta kiinni. Ohjelmoitu heti takuun päätyttyä uusiksi ja on nyt 5 vuotta vanha ajokki. Lähitulevaisuudessa vaihtuu taas uuteen. Jos en sitten vai  osaa ajaa sprinterillä? Väreistä senverran että harmaa tuntuu pysyvän parhaimpana (3 vuotiaana piti maalata 11 mallista vain takaovet ja listoista alaspäin 100 ajettuna). Tuo valkoinen ja Suomen talvi -joka toinen vuosi pitää maalata jostain vaikka pyrin pesemään talvellakin kerran viikossa. Toki minun oma henkilökohtainen sprinteri on jo vanha ja siinä saakin olla vikaa Thumb Ei se ollut uuden hintainenkaan joten ei se uusi voi olla. Siihen että ne lämpimissä maissa kestää paremmin voi olla ihan yksinkertainen syy. Se syy löytyy yhdistettynä lämpömittarin puuttumiseen ja dpf:ään. Kun mistään et tiedä lämpeneekö kone normaaliin käyntilämpötilaan että poltto voi käynnistyä? Kesken jääneet pakkopoltot ei tilannetta paranna. Nurkka ajossa jokatalvi pitää vaihtaa termostaatti. Itse ratkaisin ongelman lyömällä dpf tyhjäksi ja ohjelmoimalla sen pois. Nyt on pelannut täysin ongelmitta vuoden jo. Mut joku tuossa viehättää, kyllä varmaan seuraavaksikin kun tuo loppuu kokonaan niin ostan sprinterin mut v6 koneella

    Kyllä ikävä on Hiacen kestävyyttä, mutta Toyota:lla ei pakuissa koko riitä omaan kulkemiseen, niin tällä mennään ainakin takuuajan. Heikkoina hetkinä olen jopa miettinyt PSA-vehkeitä, mutta se on nukutun yön jälkeen pois mielestä...... etupään kolinat,vikavalot sekä ruoste pitää ottaa ominaisuuksina.

    Tuo 906W kori on mitoiltaan itselleni todella hyvä. + osia ja tarvikkeita saa ebaystä todella sopivasti

    En uskaltanut ostaa V6-automaatti autoa, ajan kuitenkin n.70000km. / vuosi .