Tekniikkakeskustelut > Katsastus

Katsastuskeskustelua

<< < (7/96) > >>

kimi:
^ Tyypillinen nykysuuntaus hinnoittelussa. Katsatus myydään halvalla ja hyvillä tarjouksilla, sitten veloitetaan päästömittauksesta reilusti.

kimi:
Itse kyllä tykkään systeemistä jossa erillinen puolueeton taho toimii katsastajana.

Iso autotalo tarjoaa uutta autoa, vaihtoautoa, merkkihuoltoa ja katsastusta. Miten varmistetaan, että esim katsastukseen vietävä vaihtoauto saa saman kohtelun kun asiakkaan huoltoon ja katsastukseen tuoma.
Otetaanko kulut rajalla olevista vioista "omaan piikkiin" ja tehdään sille vaihtoautolle isokin korjaus.

A katsastuksella on toimipiste H:gin maaliikennekeskukse n vieressä, postintaipaleella. Toimipiste toimii pitkälti yhteistyössä Raskoneen kanssa ja mm. jarrudynamometrit ja pakokaasu laitteet ovat samoja. Vuosi sitten syksyllä ostin kuorma-auton ja ihan käytännön syistä se näytettiin tuolla asemalla, komein vikalista minkä olen koskaan nähnyt oli tuloksena, kysyttiin korjausten hinta-arvio raskoneelta ja se oli tähtitieteellinen. Viat, kaikki lukuunottamatta telin jarruja sellaisia, että ne pystyi helposti korjaamaan ja nuo jarrutkin tehtiin itse, mutta vaativat erikoistyökaluja.

Katsastuksessa näen laadun tärkeämpänä kun hinnan. Haluan olla varma siitä, että katsastaja on katsonut auton kriittiset kohdat.

Freemmanni:
Onhan mahdollista, että uudessakin järjestelmässä kusetetaan, mutta luulisi ainakin hintojen nousun loppuvan ja tulevan aitoakin kilpailua alle 3,5 t luokassa. Osa nykyisistä A- ja K- katsastusasemista varmaan joutuu lopettamaan niillä paikkakunnilla, missä jo nyt on liikaa tarjontaa. Ehkä autokorjaamot joutuvat myös ottamaan apuja katsastustoimintaan korjaamoiltaan, eli huollot ja korjaaminen vain kallistuu?

Tässä oli hyvä esimerkki täysin turhista kuvitelluista eduista, kun pakollinen, lakisääteinen toiminta myytiin pääosin ulkolaisille sijoittajille. Valtion kassaa se lämmitti hetken kuin keltainen neste housuissa talvipakkasessa ja alamaiset maksavat lystiä. Syntyi kahden toimijan hiljaisella sopimisella ainakin hetkellinen rahasampo ja asiakkaiden hyväksikäyttöä. Nyt sitten yritetään korjata mokaa, niin että investointeja joudutaan lisäämään, vaikka märällistä tarvetta ei olisi. Ovat ne kalustot vaan väärissä halleissa.

Samaa meininkiä on terveydenhuollossa harrastettu, mutta sielläkin vähitellen tulee järjen ääni kelloon ainakin köyhimmissä kunnissa. Molemmissa em. asioissahan on osittain kyseessä samantapaiset "katsastus ja hoitotarve- asiat". "Kalusto" vaan erilaista.

Duster:
Mun mielest ois parasta jotta katsastus maksu päästömittauksineen sisältyisivät vuotuiseen ajoneuvoveroon, jos korjauskehotus tulee, niin uusinta käynnistä vasta menis maksu

sipu:
eilen kävästiin tupa-auto katsastamas lausteen K1 ja hinta oli 65e kaikkines päivines ... caravaanajakortilla ...... ilman ois ollu yli 80e jot ihan tuntuva ale tuli korttia vilauttamalla  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View