Tekniikkakeskustelut > Katsastus
Katsastuskeskustelua
Rölli:
aikoinaan kun perustin autokorjaamon,siinä samassa kiinteistössä oli ja on katsastus konttori, tuli hyvin tutuksi ku lähes jokapäivä asioi ja vaikkei asioinut niin muuten vaa turisi... jostain syyst sama asema ja katsastus sujuu ilman turhia kommervenkkejä ja aiheesta sanotaan /kirjotetaan ellei hylätä. ja joskus on tarpeen ohjeistaa oikeesta tavasta testata jott vika löytyy...
88k5:
Tänä vuonna katsastuspaikka vaihtui. Koivuhaan K1-katsastajat ajatti muualle - muka liian pitkä, leveä ja painava (3.5tn). Vasta ens ti olisi ollut aikaa K1:n Vuosaaren raskaalla puolella. Heillä valvonta tiukentunut, ettei pakupuolen vehkeet riitä kulkineisiin enää - 3 viimeistä leimaa hakenut tuolta.
K1-kats hinta olisi AL-raballa 50€ ja SFC-raballa 55€ (sis, kaikki dsl-auton testit).
No, mitä "paikkaa-vaihda"- menin risteyksen toiselle puolelle. Koivuhaan Autokatsastus Oy (Niittytie 15, Vantaa) SFC-kortilla 50€ (sis. tarpeelliset) Eka kerta kun Rimori pääsi iskari testiin Thumb
Samalla näin akselimassat (1506+1612 kg = 3118 kg) - sis. katsurikarjun (meikä varmaan 40kg kevyempi ;D). Hyvää neuvovaa palvelua, ja juttelua mm. montussa :)
Hain aamulla sammuttimeen leiman - kuulemma ei katota enää, eikä katottu..
kimi:
Itse kävin muutama viikko sitten Espoon K1 asemalla Finnoossa. Olin käyttänyt auton siellä aikaisemmin ja silloin sanottiin että ensi kerralla sitten auto raskaan puolelle kun ei kunnolla mahdu kevytpuolelle.
Kerroin asiasta katsastajalle ja hän oli sitä mieltä että, kyllä se mahtuu.
Ajosilta on liian lyhyt ja autoa ei saanut perästä nostettua, etupyörät oli vallilla jonka taakse ne pitäisi jättää. Ei sitten uskaltanut myöskään nostaa autoa kunnolla ylös vaan jätti vajaaseen metriin. ja svusta käsin kurkki alle. Ulos ajaessa katsastukseen odottavat on parkissa lähellä ovea ja viimeksi piti yksi auto siirtää jotta omani olisi taipunut, tällä kertaa onnistui.
Pari valovikaa ei huomattu ja minua harmittaa kun autoa ei katsota kunnolla jos siitä olen maksanut. Huomautuksitta meni läpi.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 22.05.2015 kello on 14:49 ---K1-kats hinta olisi AL-raballa 50€ ja SFC-raballa 55€ (sis, kaikki dsl-auton testit).
--- Lainaus päättyy ---
Toimiiko tuo AL-raba myös as.autoissa? ??? Meinaan hyvä tietää kun olen itsekin AL-jäsen ja tuossa Helppokatsastus Heikinlaaksossa mitä olen käynyt, niin m.auton katsastus on aina ns. normihintainen, lähes 100€ kaikkineen >:D
88k5:
Eka kerta Rimori oli tarkemmassa syynissä. Oli katsurilla aikaa jutella :D
Kehotti ajovalot suuntaamaan kun karvan ylös, ja vähän keskuteltiin oik. takaäärivalon näkyvyydestä kun vähän markiisin takana - kyllähän se etenen näkyy, mutta ei yhtä hyvin kuin toinen puoli. Ei noista mitään merkintöjä tullut..
Julmat on paripyörällisen takajarruarvot - per puoli 5.5kN (seisontajarru 3.3kN). Katteltiin, että taitaa mennä viisarit pohjaan (näyttö loppu 6:een) 8) - mitkä lie suojat dynossa lopetti homman..
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta