Tekniikkakeskustelut > Kylpyhuone ja WC
Vesijärjestelmä talven jäljiltä
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 9.04.2017 kello on 17:33 ---En ole ikinä puhallellut putkia......
--- Lainaus päättyy ---
En minäkään
Moppc:
--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 9.04.2017 kello on 18:55 ---En minäkään
--- Lainaus päättyy ---
Enkä minä. Pidempään talvikatkoon tyhjään vesisäiliön, päästän putket ja boilerin tyhjäksi hanat auki. Yleensä niin, että vielä on palan matkaa jäljellä. Liike hoitaa vesijäämät pois. Hyvin on kestäneet ehjänä toistaiseksi.
Rauno:
Wc pöntön magneettiventtiili mulla jäätyi edellisessä autossa halki jos ei muistanu puhaltaa huuhteluputkeen, sekin riippuu missä asennossa venttiili on asennettu.
Tuskin vahinkoa tapahtunut, hanat kun jättää auki niin aika hyvin tyhjenee.
koccola:
Mä puhalsin viime syksynä ja ilmeisesti se rikko takaiskuventtiilin ja wc hanan liitoksen. Eli en suosittele.
Ossi66:
--- Lainaus käyttäjältä: koccola - 10.04.2017 kello on 14:13 ---Mä puhalsin viime syksynä ja ilmeisesti se rikko takaiskuventtiilin ja wc hanan liitoksen. Eli en suosittele.
--- Lainaus päättyy ---
Jopas oli keuhkoissa tehoa. ;D
Takaiskuventtiili kannattaa irrottaa ennen puhaltelua, jos puhaltelee.
Minä tyhjennän hanat boilerin tyhjäyksen alipaineella - muutama vuosi mennyt puhaltelematta.
Ensin säiliö tyhjäksi ja putkista pois se mitä pumpulla saa. Pumpuilta virta poikki ja boilerin valuessa tyhjäksi avataan hana kerrallaan ja käännellään kuuma-kylmä muutamaan kertaan. Lopuksi kaikki hanat auki.
Harrastuksen alkuaikoina käytin jopa vesi-imuria järjestelmän tyhjäykseen, mutta eipä sitä montaa kertaa viitsinyt isoa imuria vaunuun venyttää - kun homman joutuu keväällä ja syksyllä tekemään useampaan kertaan reissujen päälle ettei tarvii jättää lämmitykseen.
Jakotukeissa on laitettu valmistuksessa sisään pienet solumuovipalat, joten nekään ei säry jäätyessä, vaikka vettä olisi jäänyt.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta