Q5 ( SQ5 ) painii sisätilojen osalta eri sarjassa. Muuten varmaan teknisesti varmaan yhtä päteviä.
Ei ole tarkoitus Subarua alkaa vaihtamaan, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta autoja kohtaan tulee aina puntaroitua potentiaalisia vaihtoehtoja. Dieseliin ei ole näillä näkymin tarkoitus siirtyä. Mutta tilojen ja käytönnöllisyyden osalta Kodiaq on kyllä hintaluokassaan aika lyömätön.
Minulla on myös omat fobiat VAG: n tekniikkaa kohtaan. Toki tänäpäivänä varmaan aika turhaa. Mutta minkäs ajauksilleen voi.
Tilojen puolesta Kodiaq on oikeastaan tavallaan vaikkapa Q7:n vastakohta. Sisältä suuri, vaikka ulkoa ei niin kovin. Q7 on ihan päinvastoin.
Tutkiskelin 5-paikkaista tarkemmin ja esim itselleni ( 180cm ja lyhyet jalat ) aseteltu kuskinpenkki niin mahdun vielä ihan kohtuudella itseni taakse vaikka takapenkki olisi etummaisessa asennossa. Joten tilaa on.
Takakontin kynnys on yksi mua häiritsevä tekijä ja se löytyykin kaikista Skodan farkuista. Toki 7-paikkaisessa Kodiaqissa sitä ei ole mutta kontti onkin tuolloin huomattavasti matalampi.
7:n takaistuimet ei sovi ainakaan minun kokoiselle. Hätätilanteessa vois vartin olla, mutta ei matkaa.