Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Skoda Kodiaq

<< < (2/3) > >>

Catiska:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V -  3.04.2017     kello on 11:41 ---Taitaa joillain merkeillä olla paukkuja 2-2,5 litraisissakin senverran ettei 3.0:aa kaipaa.

--- Lainaus päättyy ---
Varmaan sinulle. Mutta minulle ei. Katumaastureilla ajelen ja alle 300hv:n tehon omaavan olen omistanut viimeiksi n. 10 vuotta sitten. Mutta nämä on makuasioita, kukin tyylillään.

MarkoA:
Q5 ( SQ5 ) painii sisätilojen osalta eri sarjassa. Muuten varmaan teknisesti varmaan yhtä päteviä.

Ei ole tarkoitus Subarua alkaa vaihtamaan, mutta ihan yleisestä mielenkiinnosta autoja kohtaan tulee aina puntaroitua potentiaalisia vaihtoehtoja. Dieseliin ei ole näillä näkymin tarkoitus siirtyä. Mutta tilojen ja käytönnöllisyyden osalta Kodiaq on kyllä hintaluokassaan aika lyömätön.

Minulla on myös omat fobiat VAG: n tekniikkaa kohtaan. Toki tänäpäivänä varmaan aika turhaa. Mutta minkäs ajauksilleen voi.

Tilojen puolesta Kodiaq on oikeastaan tavallaan vaikkapa Q7:n vastakohta. Sisältä suuri, vaikka ulkoa ei niin kovin. Q7 on ihan päinvastoin.
Tutkiskelin 5-paikkaista tarkemmin ja esim itselleni ( 180cm ja lyhyet jalat ) aseteltu kuskinpenkki niin mahdun vielä ihan kohtuudella itseni taakse vaikka takapenkki olisi etummaisessa asennossa. Joten tilaa on.
Takakontin kynnys on yksi mua häiritsevä tekijä ja se löytyykin kaikista Skodan farkuista. Toki 7-paikkaisessa Kodiaqissa sitä ei ole mutta kontti onkin tuolloin huomattavasti matalampi.
7:n takaistuimet ei sovi ainakaan minun kokoiselle. Hätätilanteessa vois vartin olla, mutta ei matkaa.

MarkoA:
Saako esittää toiveen, että pidetään ne muut merkit tästä topicista pois? Eikä mieluusti lähdettäisi keulimaan tehojen kanssa. Varmasti aina löytyy isompia ja nopeampia sekä tehokkaampia. Mutta josko juteltais Kodiaqista?

Catiska:
Samaa mieltä muista merkeistä tässä keskustelussa. Tehoista keskustelu taasen on osalle turhaa, osalle ei.

Kodiaq kiinnostaa minua jos satun siirtymään työsuhdeautoon, mutta painavan kärryn vedossa (ihan se maksimi mitä tuolla saa vetää ja vähän ylikin) tuolla moottoriteholla on minulle merkitystä, kuten ilman kärryäkin. Haluan että auto kulkee herkän oloisesti. Siitä syystä olen kiinnostunut edes huhuista, olisiko sieltä tulossa tehokkaampaa moottoria tarjolle. Kokoluokkana tuo auto olisi oikein sopiva enkä tarvitse kallista merkkiä keulalle, kunhan auton ajettavuus, tekniikka (myös mukavuus- ja avustintekniikka) on ajan tasalla.

TLP:
Minä taas vastasin Catiskan kysymykseen, tälle pohjalevylle.
VAG konsernia kun molemmat ovat.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View