rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?  (Luettu 23742 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #15 : 31.03.2017 kello on 23:12 »
Tuossa on Rapido puoli-integroitu. Kyllä mahtuu nukkumaan. Hubbed yläpeti.

https://www.nettikaravaani.com/rapido/scandinavian-exclusive-650-ff/1470737

Jos tajusin kuvat oikein ovi jää sängyn taakse ja aikamoinen loukku jos pitäisi kiireellä, tai muuten vaan kulkea ulos/sisälle.

Minusta aivan järjetön pohja ja epäkäytännöllinen. Nukkumaan mahtuu ja vessaankin pääsee, jääkaapillakin voi käydä mutta ei todellakaan minun mieleen

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #16 : 31.03.2017 kello on 23:22 »
Saarekevuode varmaan ok mukavuudenhaluisill e, lähinnä vanhemmalle väelle, jotka asuu enemmän kuin liikkuu. Siihen ei tarvi yhdistää roikkupetiä ja muita tilapäispetiratkais uja. Jos tarvii paljon makuupaikkoja niin parisänky taakse poikittain (ja mun mielestä eteen alkovi ja ruokailuryhmää vastapäätä sohva).

Muistan itse, että kierrettyäni 2002 koko Euroopan alkovimalliselle 1.9 TDI:llä vannoin, että oma auto on sitten puoli-integroitu. Olin väärässä, tehoa oli vain liian vähän. Jos priorisoi jostain syystä aerodynaamisuuden erittäin korkealle, voi roikkupetipuoli-integroitu olla ratkaisu, mutta sen myötä mun mielestä menettää liikaa toiminnallisuutta, kuten Kimi selvitti. Integroituja kannattaa harkita.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.04.2024 kello on 21:27
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #17 : 1.04.2017 kello on 11:15 »
Oletko tosissasi? Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään viritellä retkijakkaroita auton/vaunun sisälle jotta pääsee kahvin juontiin eikä muuhunkaan käyttöön. Kulkineen sisätilat pitää olla mitoitettu siten että maksimi hlö määrälläkin kaikki toimii ilman erityisiä virityksiä minun mielestä. Toki meillä on vain 2 aikuista ja 1 teini + iso koira.

Täytyy ymmärtää, jos kotonakin on niin.  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #18 : 1.04.2017 kello on 11:28 »
Taisi taas lähteä vähän asiasta? Jos sinun periaatteesi on, että autossa ja kotona on samat systeemi, ei sen tarvi koskea kaikkia. Mulla ainakaan ei olisi edes mahdollista moinen.

Itekään en jakkaroiden kanssa autossa puljaa, mutta tärkeämpi syy on ettei sellainen mahdu järkevästi mihinkään. Ei ole kyllä tarpeenkaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:16.04.2024 kello on 20:23
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #19 : 1.04.2017 kello on 12:39 »
Jos tajusin kuvat oikein ovi jää sängyn taakse ja aikamoinen loukku jos pitäisi kiireellä, tai muuten vaan kulkea ulos/sisälle.

Kaverilla on puoli-integroitu, jossa sängyn alas laskun jälkeen ruokailuryhmää ei voi käyttää ja ulos menokin on hankalaa. Itse purkaisin ainakin ne kaapit pois, jotka on kiinni sängyn pohjassa.
Puoli-integroiduissa on etuna etusängyssä, että sen voi pienellä rakentelulla muuttaa niin että sänkyä voi tarvittaessa laskea vain sen verran kuin tarvii.
Omassa integroidussa etusänkyä ei voi jättää ylemmäksi tai pitäisi ajaa kulkine ylämäkeen parkkiin.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #20 : 1.04.2017 kello on 14:10 »
Tuossa olis intikka kuudelle. Vähän viksumpi pohjaratkasu... Kun ei hirveesti lastaa. Aldella. ::)

https://www.nettikaravaani.com/dethleffs/advantage/1467068

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:03
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #21 : 1.04.2017 kello on 14:36 »
^
Kysyjän puitteitahan tuo ei kait täytä - 5. joutuu goisaamaan "ruokapöydällä" (niitä selälle huonoimpia vaihtoehtoja). Lisäksi tämä (5. ) laitetaan istumaan ilman vöitä  :-X

Vähäinen on kantavuus, ja kannattaa käyttää puntarissa - olko Alde, markiisi, 4pp-teline (+60kg fillareita), vetokoukku mukana, vaiko ihan vain tehtaan luku otteessa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #22 : 1.04.2017 kello on 14:39 »
Tuossa olis intikka kuudelle. Vähän viksumpi pohjaratkasu... Kun ei hirveesti lastaa. Aldella. ::)

https://www.nettikaravaani.com/dethleffs/advantage/1467068

Mielenkiintoista, että omistaja (?)  Martti Käyhkö on Jyväscaravanin perustaja ja myyjä on saman liikkeen myyjä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:58
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #23 : 1.04.2017 kello on 14:43 »
 >:Dh
Vähäinen on kantavuus, ja kannattaa käyttää puntarissa - olko Alde, markiisi, 4pp-teline (+60kg fillareita), vetokoukku mukana, vaiko ihan vain tehtaan luku otteessa.

Tuskin ovat, kun tuskin ovat 80l p.-ainetta, 80 l vettä, 2kaasupulloa yht. 50kg ym.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #24 : 1.04.2017 kello on 17:08 »
Niinhän se on, että lähes kaikki ajavat ylipainoisella. Toiset 50 kg ja toiset 500 kg. Kun mun nuperokin painaa herkästi sen 3500 kiloa täysvarustuksessa ja reissusta palatessa on vesitankit tarkkaan tyhjinä, ettei mene pahasti yli.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.08.2023 kello on 11:58
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #25 : 1.04.2017 kello on 18:32 »
Oletko tosissasi? Minulla ei kyllä tulisi mieleenkään viritellä retkijakkaroita auton/vaunun sisälle jotta pääsee kahvin juontiin eikä muuhunkaan käyttöön. Kulkineen sisätilat pitää olla mitoitettu siten että maksimi hlö määrälläkin kaikki toimii ilman erityisiä virityksiä minun mielestä. Toki meillä on vain 2 aikuista ja 1 teini + iso koira.
Voi hyvänen aika sentäs, olisi taas pitänyt kirjoittaa juurta jaksaen selitystä ettei kirjoitusta olisi ymmärretty väärin.
Siis: otetaan kuvitteellinen tilanne että kaikki automme nukkumispaikat olisivat käytössä.
Nyt niitä on vain kuusi koska koiran boksi vei sen yhden vuodepaikan.

Jostain syystä en haluaisi istua kerrosvuoteen alemmalla vuoteella kahviani nauttimassa muun porukan nukkuessa.Siihen kyllä mahtuu hyvinkin istumaan vaikka vuoteessa joku nukkuisi, sen verran hyvin on leveyttä vuoteessa.
Mutta nyt en siis siihen vuoteen reunalle haluaisi istua. Voisin helposti laittaa tuolin keittiöön ja istua siinä ihmettelemässä ajan kulumisen hitautta. Eikä minun tarvitseisi nostaa persaustani tuolilta vaikka roikkopedissä nukkujista toinen heräisikin käymään vessassa tai "pöytäryhmässä" nukkujista toinen tahtoisi lähteä ulos tai muuten vain joku muukn kuin minä heräisi ennen aikojaan. Jääkaapille pääsisi joka suunnasta vaikka istua lähnöttäisin retkituolissani keittiössä.

Näytäpä minulle se b-kortilla ajettava auto joka on rekisteröity 6:lle,( kaikille turvavyöt), jossa on nukkumapaikat kuudelle/seitsemälle ja jossa voi samaan aikaan olla sekä kaikki vuoteet että dinetti käytössä  ;)
Eipä taida sellaista kovin helposti löytyä...ehkä alkoveista löytyy mutta sellaisestahan aloittaja haluaisi päästä eroon.

Ymmärsin aloittajan kirjoituksesta että he ovat sopeutuneet jo hyvinkin siihen ettei dinetti ole 24/7 istuinryhmänä ja siihen ymmärrykseeni pohjasin myös ajatelmani siitä että pohjaratkaisulla on suuri merkitys, siitä se retkituoli-"kauhistus" siis kumpusi. Olisin voinut toki kirjoittaa että voin istua ovisyvennyksessä olematta kenenkään tiellä  :-*

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 01:22
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #26 : 1.04.2017 kello on 19:07 »
Voihan sitä nostaa jonkun pienen pöydän pöntön viereen tai laittaa pöytälevyn lavuaarin päälle. Siinähän on mukava koppi viettää sitä omaa aikaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #27 : 2.04.2017 kello on 15:12 »
Kiinnostaisi tietää, mikä siinä alkovissa häritsee niin paljon, että kokee vaihtamisen ratkaisuksi? Onko se joku olennainen asia siinä autoasumisessa vai ajo-ominaisuudet vai joku muu syy?
Lähinnä siksi kysyn, koska olen reissanut viishenkisen perheemme kanssa nimenomaan alkoviautolla.Aihe on mielenkiintoinen.Mi nkälaisia ne intohimot on olleet ostohetkellä ja miten ne ovat muuttuneet reissaamisen jälkeen?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2024 kello on 22:56
  • asuntoautopaivakirjat.blogspot.com TJEU
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #28 : 2.04.2017 kello on 16:47 »
Kiinnostaisi tietää, mikä siinä alkovissa häritsee niin paljon, että kokee vaihtamisen ratkaisuksi? Onko se joku olennainen asia siinä autoasumisessa vai ajo-ominaisuudet vai joku muu syy?
Lähinnä siksi kysyn, koska olen reissanut viishenkisen perheemme kanssa nimenomaan alkoviautolla.Aihe on mielenkiintoinen.Mi nkälaisia ne intohimot on olleet ostohetkellä ja miten ne ovat muuttuneet reissaamisen jälkeen?

Tätä itsekin joskus utelin. Syitä lienee yhtä monta kuin valitsijaa.

Itselle alkovi ei ollut koskaan mikään mörkö. Kun aloitin vähän niinkuin nollista homman ajattelun niin jotenkin mielsin asuntoauton olevan juurikin alkoviauto. Itselleni se ei ollut mikään pelote. Muistan itse puolestani että ensialkuun pidin integroituja rumina ja ajattelin, että tuollaista nyt ei ainakaan. Puoli-integroidut usein kyllä miellyttti minun silmiä. Ajatukset kuitenkin muuttuivat aika nopeasti kun alkoi perehtymään aiheeseen. Integroitujen ulkonäköönkin tottui ja sisätilat tuntuivat sellaiselta että ne alkoivat nousta ensisijaiseksi vaihtoehdoksi. Puolestaan puoli-integroiduista en löytänyt yhtään ratkaisua mikä mielestäni olisi meille 2 +2 kokoonpanolla matkustavalle tuntunut houkuttelevalta, joten ne jätin sitten pois laskuista. Sitten kun lapset eivät enää tule mukaan niin ne nousee meillä uudelleen harkintaan, jos ei sitten siirrytä takaisin henkilöauto ja teltta, hotelli jne. linjalle. Lopulta se mihin päädyin oli mielestäni ollut aiemminkin myynnissä tai ainakin saman merkkisiä ja olin oikeastaan aika pitkälti ulkonäkösyistä hypännyt yli. Katsoin että onpas ruma, että ei nyt ainakaan tuollaista. Mutta niin se vaan meni että lopulta muut syyt ajoivat valitsemaan juuri tämän mikä meille tuli ja ajan myöte sen "Funktionaalista Saksalaista rumuutta" oppi itse ensin hyväksymään, sitten arvostamaan ja jossain määrin jopa ihailemaan.

Auto toki ei ole täydellinen joten on mahdollista että se päivittyy jossain vaiheessa, mutta jo nyt on hieman pelkoa, mihin päivittäisi. Moneen asiaan kuitenkin on autossa tyytyväinen ja muutaman horror-storyn on lukenut siitä, kun on päivitetty uudempaan ja hienompaan, jossa on sitten ollut aikalailla kaikenlaista ongelmaa.

Meillä seuraavan auton speksejä lienee uudempi auto. Mielellään hiljaisempi ajaa. Edelleen neljä valmista nukkumapaikkaa ja silti pöytäryhmä käytössä. Mielellään nukkumapaikat "eristettävissä" sosiaalitiloista. Takatallitilaa (Tämä olisi suurin päivitys vanhaan), eikä olisi haitaksi muitakni näppärästi ulkoa saavutettavia säilytystiloja. Ja neljä turvavyöllistä istumapaikkaa. Sekä kantavuuden kanssa aion olla ensi kerralla tarkempana. C-korttikin on harkinnassa ja auton valinnassa seuraavalla kerralla ei tule olemaan kriteeri tuo ajokorttiluokka. Jos tarvitaan se budjetoidaan mukaan ja hommataan. Vaimo ei suostu ajamaan tätäkään(Kun ei suostu oikein edes henkilöauton rattiinkaan), niin ei tarvitse miettiä sitä että pitäisi investoida kahteen C-korttiin.

Seuraava auto puolestani saa olla Alkovi, Integroitu tai puoli-integroitu, mutta en ole toiveikas löytämään puoli-integroitua joka on varustettu niillä ominaisuuksilla mitkä meille on tärkeimpiä, joten todennäköisesti ei ole mukana kisassa.

Mutta kompromissejahan nämä tuntuu olevan aina nämä ratkaisut joten jokainen saa tehdä omalla kohdallaan pohdinnan mikä ominaisuuksia mistä vähiten mielellään luopuu ja mistä voidaan keskustella.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:21
  • Kulkija
Vs: 5 henkilön integroitu tai puoli integroitu?
« Vastaus #29 : 2.04.2017 kello on 17:06 »
Ilmanvastus on alkovin huono puoli, kuten todettua. Ja korkeus, yksilöistä riippuen.  Oma alkoviauto kulkee mukavasti lähes 120 km/h todellista nopeutta, jos tuuliolosuhteet ovat hyvät. Aika harvassa paikassa korkeusraja on tullut vastaan siten, että puoli-integroidulla olisi päässyt, yhden sellaisen muistan.

Integroidussa tulee sitten lämmin ja joka suuntaan tilava ohjaamo, sekä kallis tuulilasi ja, verrattavista yksilöistä riippuen, epämukavampi roikkupeti kuin alkovipeti olisi.